Aiškėja, kad Vilniuje dalis autobusų ir troleibusų vairuotojų be saugos diržų važinėja netrukdomai, nes kelių eismo taisyklės įpareigoja diržus segėti tik tada, kai tokie yra įrengti.
Policijos pareigūnai sužinojo, kad kartais sostinės viešojo transporto vairuotojai nesegi saugos diržų, nors privalo tai daryti, todėl įvairiose Vilniaus vietose patikrino viešąjį transportą.
„Buvo patikrinta 40 viešojo transporto autobusų ir nustatyta 17 atvejų, kai autobuso vairuotojas nesisegė saugos diržo. Tai beveik pusė iš jų“, – sakė kelių policijos vyriausiasis tyrėjas Jonas Davidonis.
Ir kaip tyčia, visi nubaustieji – iš vieno privataus keleivių vežėjo. Mažiausia bauda už diržo nesegėjimą – 30 eurų. Pareigūnai pasibaisėjo, kad saugos diržai arba kaip nors pririšti, kad netrukdytų, arba išplėšti.
„Buvo išsitarę vairuotojai, kad net paraišką buvo užpildę, bet sagties kaip nesulaukė, taip nesulaukė. Sakė, nėra kito autobuso važiuoti, tad priverstas su tuo važiuoti“, – pasakojo tyrėjas.
Stebisi techninių apžiūrų specialistų aplaidumu
Trims autobusams panaikinta techninė apžiūra, vairuotojai gavo baudas, todėl keleivių vežimo bendrovė tokių aplinkybių ignoruoti nebegalėjo – turėjo greitai sudėti naujas sagtis saugos diržams. Taigi šiandien autobusai vėl važinėja Vilniaus gatvėse. Tačiau pareigūnus neramina tai, kad autobusų saugumu pakankamai nesirūpina net techninių apžiūrų specialistai.
„Stebina tokie atvejai, kai autobusas prieš du mėnesius praeina techninę apžiūrą ir pakliūna su išardyta sagtimi. Tai ar ji stebuklingai po mėnesio buvo išardyta ar tiesiog nebuvo atkreipta dėmesio į tai?“ – svarstė J. Davidonis.
Vairuotojai beda pirštu į savo kolegas, kurie saugos diržų nedėvi. Ir, pasirodo, daugiausiai sostinės maršrutų aptarnaujanti savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ saugos diržų apskritai neturinčių troleibusų ir autobusų turi daugiau nei pusę.
„Ne visuose autobusuose yra įrengti saugos diržai, tiesiog jie yra nenumatyti gamykliškai. Turbūt didžioji dauguma. Apie 60 procentų“, – sakė „Vilniaus viešojo transporto“ profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.
„Vilniaus viešojo transporto“ vairuotojai ragina atskirti tarpmiestinius autobusus, kuriuose keleiviai privalo užsisegti saugos diržus, ir miesto maršrutus, kuriuose diržų keleiviams nėra.
„Daugelyje šalių, Skandinavijos šalių, mes matome tokią pat praktiką, kad vairuotojams leidžiama nedėvėti saugos diržų, jeigu tokio reikalavimo nėra ir keleiviams“, – teigė A. Markevičius.
Viskas priklauso nuo pačių keleivių vežimo bendrovių. Vilniuje iš viso tokių bendrovių yra trys, ir kiekviena gali turėti savo atskirą politiką – pirkti autobusus su įrengtais saugos diržais vairuotojams ar ne.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:









































































































































































































































