• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vyriausybė priešinasi siūlymams riboti nepatyrusių vairuotojų teisę rinktis transporto priemones. Tuo metu Seimo nariai nepasiduoda ir toliau ruošia papildomas įstatymo pataisas, kuriomis ketina neleisti jauniems vairuotojams sėsti prie galingų automobilių vairo.

Vyriausybė priešinasi siūlymams riboti nepatyrusių vairuotojų teisę rinktis transporto priemones. Tuo metu Seimo nariai nepasiduoda ir toliau ruošia papildomas įstatymo pataisas, kuriomis ketina neleisti jauniems vairuotojams sėsti prie galingų automobilių vairo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Grupė Seimo narių pernai spalį įregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, pagal kurias dvejų metų vairavimo stažo neturintys asmenys galėtų vairuoti tik negalingus automobilius. Įstatymo pataisomis siūloma nustatyti, kad pradedantiesiems vairuotojams būtų draudžiama vairuoti B kategorijos transporto priemones, kurių galios ir masės be krovinio santykis yra didesnis kaip 0,06 kW/Kg. Kaip teigė šią idėją pristatę parlamentarai, 2 metų vairavimo stažo neturintys vairuotojai negalėtų vairuoti galingesnio negu 100 kW automobilio.

REKLAMA

Politikai tikina, kad šios pataisos padėtų sumažinti jaunų, nepatyrusių vairuotojų sukeliamų avarijų skaičių. Šios pataisos inicijuotos po to, kai praėjusių metų spalį Vilniaus centre jaunas vaikinas nesuvaldė galingo BMW, įlėkė į viešojo transporto stotelę ir sužalojo 8 žmones.

VairuotojaiInfographic

REKLAMA
REKLAMA

Vyriausybė pasitarime šiam pasiūlymui nepritarė. Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius akcentavo, jog siūlomi ribojimai pradedantiesiems vairuotojams yra pertekliniai.

„Pirmiausia, Europos Sąjungos narės neriboja masės ir galios santykio lengvuosiuose automobiliuose B kategorijos. Antra, Tarptautinės kelių eismo konvencijos nenumato tokio reglamentavimo. Trečia, pradedantiems vairuotojams toks ribojimas sudarytų kai kurių nepatogumų. Pirma, šeimos automobiliu nelabai būtų galima pasinaudoti, o antra, darbdavio automobiliu nelabai būtų galima naudotis“, – aiškino ministras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

R. Sinkevičius priminė, kad jau šiuo metu pradedantieji (neturintys 2 metų vairavimo stažo) vairuotojai yra pakankamai apriboti, pavyzdžiui, jiems galioja 0 promilių nuostata, sukurti papildomi greičio ribojimai, vairuotojams reikia įgyti dvejų metų nepriekaištingą vairavimo stažą prieš gaunant ilgalaikes vairavimo teises.

Žada nepasiduoti, kuria naujas pataisas

Idėjos, drausti pradedantiesiems vairuotojams sėsti prie galingų automobilių vairo, autorius „darbietis“ Gintaras Tamošiūnas portalui tv3.lt teigė tikintis, jog nepaisant Vyriausybės pasipriešinimo Seime įstatymo pataisos bus priimtos.

REKLAMA

Parlamentaras tikino, jog savo įstatymo pataisą sušvelnino siūlydamas, kad pradedantiesiems vairuotojams, kurie neturi 2 metų vairavimo stažo, būtų draudžiama vairuoti B kategorijos transporto priemones, kurių galia yra didesnė nei 80 kw, išskyrus atvejus, kai galios ir masės be krovinio santykis mažesnis kaip 0,06 kW/kg arba kartu automobilyje važiuoja šeimos narys, turintis 2 metų vairavimo stažą.

„Mano pozicija yra tokia, kad aš stengiuosi priimti tokius įstatymus, kurie realiai išsaugotų gyvybes, nesvarbu, ar tai būtų 3-4 išsaugotos gyvybės per metus, ar tai 15-20 nesužalotų žmonių. Tai veiktų ne vien eismo įvykius, bet tai veiktų ir kaip auklėjamoji priemonė, nes tėvai, pirkdami vaikams automobilius, atsižvelgtų ir daugiau rinktųsi saugius automobilius, o ne galingus“, – argumentavo G. Tamošiūnas.

REKLAMA

Seimo nario manymu, šalia sėdintis šeimos narys taptų tam tikru garantu, jog jaunasis vairuotojas automobilį vairuos atsakingai ir saugiai.

„Iš tikrųjų, jeigu žiūrėti į statistiką ir kalbėti apie jaunus vairuotojus, nežiūrint į jų patirtį, tai, tarkime, tie vairuotojai, kuriems yra 18-19 metų turi norą pasipuikuoti, norą parodyti galią, norą turėti adrenalino ne tam skirtose vietose. Aš manau, kad, jeigu šalia sėdi ar tėvas, ar mama, tai vairuotojas yra daug drausmingesnis ir daug atidžiau vairuoja automobilį. O dar tai būtų papildoma galimybė pasimokyti – tėvas sūnų galėtų pamokyti, kaip vairuoti galingą automobilį“, – aiškino G. Tamošiūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bado pirštu į vairuotojų ruošimą

Apie Seimo narių pastangas riboti pradedančiųjų vairuotojų galimybes rinktis galingus automobilius policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris portalui tv3.lt sakė, kad siekiant sumažinti avarijų skaičių keliuose, būtina imtis kompleksinių priemonių, o ne registruoti pavienes iniciatyvas.

„Efektyvios priemonės yra tos, kurios yra kompleksinės. Viena, ištraukta iš konteksto, nelabai ką spręstų. Spręstų problemas visas kompleksas priemonių, tai yra ir infrastruktūra, ir visa filosofija saugaus eismo, ir tie patys ribojimai. Kažkokio drastiško sumažėjimo avarijų tikrai nesitikėčiau“, – komentavo E. Šileris.

REKLAMA

Policijos generalinio komisaro pavaduotojo teigimu, šiuo metu avarijų skaičius keliuose yra mažiausiais nuo pat valstybės nepriklausomybės atkūrimo, taigi anot pašnekovo, galima sakyti, kad dabartinės kontrolės priemonės veikia. E. Šileris neslėpė kritiškai vertinantis pareiškimus apie tai, kad dažniausiai eismo įvykius sukelia pradedantieji vairuotojai. Anot jo, nepatyrusių vairuotojų sukeltos avarijos tiesiog susilaukia daugiausiai dėmesio.

„Jeigu iš tiesų nepatyrę vairuotojai sukelia daugiausiai avarijų, tai tiesiog reikėtų galbūt vairuotojų rengimo sistemą tobulinti. Neišdavinėkite tų vairuotojų pažymėjimų. Jau ir taip yra pagriežtinta, bet galbūt reikia apskritai neišdavinėti teisių, neįsitikinus, kad tas žmogus gali saugiai ir atsakingai vairuoti.

Kur yra dviejų metų logika? Logika yra tame, kad jis kaip ir moka, bet kaip ir nelabai moka. Tai geriau būtų, kad jam leistų išvažiuoti į gatvę tik tada, kada jis tikrai moka vairuoti“, – aiškino E. Šileris.

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų