Sekmadienį, rugsėjo 14 d., britų grupės „The Tiger Lillies“ koncertu Rusų dramos teatre prasidėjo penktasis tarptautinis Vilniaus teatro festivalis „Sirenos 2008“.

Šiemet festivalis kaip niekad ilgas: beveik visą mėnesį, iki pat spalio 12 d. festivalio užsienio programoje bus parodyti šeši, o lietuviškoje - septyni spektakliai. Šių metų „Sirenų“ fokuse – naujoji teatro realybė. Jos ženklų ieškome kuo įvairiausiuose teatro kūrėjų darbuose: tiek tuose, kurie imasi interpretuoti kanoninius dramaturgijos tekstus, tiek tuose, kurie ryžtingai žengia link įprastinių teatro teritorijų ribų ar net jas peržengia, įžengdami į muzikos ir vizualiųjų menų žemes.

Sekmadienį koncertavusi britų pankiškojo kabareto grupė „The Tiger Lillies“, vakar ir šiandien (rugs. 15 ir 16 d.) Rusų dramos teatro scenoje pristato šiais metais sukurtą spektaklį „Septynios mirtinos nuodėmės“. Kartu su pernai festivalyje furorą sukėlusiais ekscentriškaisiais britais ironiškai klausime, ar dabarties pasaulyje dar egzistuoja kokie nors tabu ir kokios yra mūsų laikų septynios mirtinos nuodėmės, apie kurias dainuoja charizmatiškojo grupės lyderio Martyno Jacques‘o falcetas. Po spektaklio Rusų dramos teatre įvyks pirmasis šiųmetinio „Sirenų“ klubo renginys – susitikimas su grupe.

REKLAMA

Spalio pradžioje vokiečių režisūros žvaigždė Michaelis Thalheimeris ir jo vadovaujama Berlyno Deutsches Theater trupė, pasitelkę Aischilo “Orestėją”, vedžios iš kartos į kartą perduodamos kruvinos neapykantos ir keršto labirintais. Spalio 1,2 d. Nacionaliniame dramos teatre galėsime būti liudininkais, kaip negailestingai apkarpomas kanoninis tekstas atveria savo giluminį, universalų ir nesenstantį pranešimą, ir kaip jis veikia šiandienos žmogų.

Sašos Pepeliajevo režisuotame Talino teatro Von Krahl monospektaklyje “Hamletai” (spalio 3, 4 d. Menų spaustuvėje, Šiltadaržio 6) – šiuolaikinėms technologijoms tarpininkaujant daugybė vienas su kitu kovojančių hamletų, vaidinamų estų jaunesniosios kartos žvaigždės Juhano Ulfsako kalbės apie šiuolaikinį žmogų, įkalintą savo paties susikurtų gyvenimo ir elgesio modelių. Netikėtą tėvo ir sūnaus santykių interpretaciją žada jaunojo aktoriaus tėvo, garsaus estų aktoriaus Lembito Ulfsako filmo ištraukos, įpintos į spektaklio vizualinį audinį.

Romeo Castellucci‘o rekomenduotos italų trupės Orthographe vizualinis ir akustinis, į nieką lig šiol matyta nepanašus spektaklis “Bandymai skristi”, žadantis žiūrovams sapno vaizdus ir rodomas tamsiame kambaryje, kuriame telpa tik dvidešimt žiūrovų (rugsėjo 20 ir 21 d. Umiastovskių rūmuose, Trakų 2) ir dokumentinio kino bei teatro sąsajas tyrinėjanti belgų trupė „Berlin“ su kinematografiniu spektakliu „Bonanza“ (rugsėjo 29, 30 d. Nacionalinio dramos teatro Mažojoje salėje) kviečia tuos, kam vis dar įdomu kelti klausimus‚ kas yra ir kas gali būti teatras. Jaunos trupės „Berlin“ dokumentinių tyrinėjimų centre – kažkada gyvenimu tryškusio Kolorado valstijos kalnakasių miestelio Bonanzos, kuriame teliko septyni gyventojai, likimai ir kasdieninės dramos. Teatro scenoje rodomas filmas, kuriame nėra nei vieno profesionalaus aktoriaus, pasakoja apie tai, kaip netobula žmogaus prigimtis ir rojaus kampelyje gali sukurti “tvin pyksišką“ siaubo ir neapykantos artimui atmosferą


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų