• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Reaguodama į viešumoje pasirodančią kritiką dėl Skubiosios medicinos pagalbos skyriaus darbo Respublikinė Šiaulių ligoninė (RŠL) išaiškino, ko išties galima tikėtis į įstaigą atvykus skubios pagalbos atveju.

Reaguodama į viešumoje pasirodančią kritiką dėl Skubiosios medicinos pagalbos skyriaus darbo Respublikinė Šiaulių ligoninė (RŠL) išaiškino, ko išties galima tikėtis į įstaigą atvykus skubios pagalbos atveju.

REKLAMA

Sveikatos priežiūra – tai sritis, kurioje kiekviena patirtis yra asmeniška, o emocijos – natūralios. Suprantame, kad ligoninėje praleistas laikas dažnai susijęs su įtampa, nerimu ar net skausmu, todėl ypač svarbu užtikrinti pagarbų ir profesionalų santykį tarp paciento, artimųjų ir medikų, rašoma ligoninės pranešime spaudai.

„Vis dėlto viešumoje pasirodantys nepasitikėjimo ženklai ir kritika reikalauja atsakingo atsako. Todėl norime pateikti Respublikinės Šiaulių ligoninės Skubios medicinos pagalbos l. e. p. vadovo Karolio Kilčausko paaiškinimus dėl dažniausiai viešojoje erdvėje iškylančių klausimų apie RŠL Skubiosios medicinos pagalbos skyriaus darbą“, – dėstoma pranešime. 

REKLAMA
REKLAMA

Ar tiesa, kad net atvykę su greitąja medicinos pagalba pacientai išleidžiami gydytis ambulatoriškai?

Skubiosios medicinos pagalbos skyriuje kiekvienas pacientas įvertinamas pagal tarptautinius triažo (skubumo) kriterijus. Sprendimą dėl gydymo būdo lemia ne atvykimo būdas, o būklės sunkumas. Jei paciento būklė leidžia tęsti gydymą ambulatoriškai, tai laikoma mediciniškai atsakingu sprendimu, o ne pagalbos atsisakymu. Tokia praktika taikoma visoje Europos Sąjungoje.

REKLAMA

Kodėl žmonės jaučiasi išgirsti tik pakėlę balsą ar pagrasinę žiniasklaida?

Nuoširdžiai apgailestaujame, jei kas nors mūsų skyriuje patyrė emocinį nepatogumą. Kartu primename, kad įžeidus ar grasinantis elgesys nėra toleruotinas – pirmiausia dėl kitų pacientų saugumo. Raginame visus teikti oficialius atsiliepimus ar skundus – kiekvienas atvejis mums svarbus ir yra nagrinėjamas. Pacientų prašymų / skundų pateikimo ir nagrinėjimo tvarka.

REKLAMA
REKLAMA

Kaltinimai dėl kompetencijos stokos, nekultūringo elgesio ar kyšininkavimo – kaip vertinate?

Mūsų darbuotojai – tai kvalifikuoti specialistai, turintys galiojančias licencijas ir dirbantys pagal visus teisės aktus bei gydymo protokolus. Nuolat investuojame į jų kvalifikacijos kėlimą, organizuodami mokymus, komunikacijos tobulinimo sesijas. Vis dėlto rimti kaltinimai, tokie kaip kyšininkavimas, turi būti pagrįsti įrodymais. Jei tokių turite, kviečiame nedelsiant kreiptis į ligoninės korupcijos prevencijos pareigūną arba teisėsaugos institucijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kodėl nekviečiami pacientų pageidaujami specialistai?

Skubios pagalbos skyriuje dirbantys gydytojai patys sprendžia, kada būtina kviesti papildomą specialistą. Konsultacijos teikiamos remiantis medicinine būtinybe, o ne subjektyviu noru. Naudojame vidines sistemas, kurios leidžia greitai ir efektyviai gauti kolegų nuomonę – net ir be fizinio jų buvimo.

REKLAMA

Ar greitosios pagalbos iškvietimas reiškia greitesnį patekimą pas gydytoją?

Ne. Pacientų būklės sunkumas – vienintelis kriterijus, pagal kurį nustatoma, kam pagalba turi būti suteikiama pirmiausia. Greitosios pagalbos tarnyba skirta tiems, kuriems būtina skubi intervencija, bet tai nėra būdas išvengti laukimo eilėje.

Kaip bendradarbiaujate su GMP tarnyba?

GMP brigados ir mūsų skyrius, nors ir yra skirtingame instituciniame pavaldume, veikia išvien – kaip darni grandinė. Kiekvienas GMP pranešimas apie sunkios būklės pacientą leidžia Skubios medicinos pagalbos skyriaus personalui iš anksto pasiruošti, taip užtikrinant greitesnę pagalbą. Pastebėtina, kad GMP tarnyba yra atskira, ligoninei nepavaldi, institucija – su savo vadovybe ir atsakomybėmis.

REKLAMA

Kodėl artimieji ne visada gali būti kartu su pacientu?

Pacientų privatumo, duomenų apsaugos ir infekcijų kontrolės reikalavimai reikalauja riboti artimųjų buvimą stebėjimo zonoje. Išimtys taikomos, jei pacientas negali pateikti informacijos apie save ar kai situacija reikalauja emocinės paramos. Visuomet siekiame išlaikyti pusiausvyrą tarp saugumo ir žmogiško jautrumo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kodėl viešai nekomentuojate konkrečių atvejų?

Laikomės duomenų apsaugos teisės aktų, todėl negalime viešai diskutuoti apie pacientų sveikatos būklę. Kiekvienas konkretus atvejis gali būti išnagrinėtas tik pacientui ar jo įgaliotam atstovui pateikus oficialų kreipimąsi.

Kodėl pacientai siunčiami pas šeimos gydytoją ar į Skubios pagalbos kabinetą?

Skubiosios pagalbos skyrius skirtas spręsti tik gyvybei pavojingas ar ūmias būkles. Karščiavimas, padidėjęs kraujospūdis ar lėtinių ligų paūmėjimas dažnai pirmiausia turėtų būti sprendžiamas šeimos gydytojo kabinete. Tokia sistema leidžia sutelkti resursus tiems, kam pagalba būtina nedelsiant.

REKLAMA

Kada būtina vykti į skubios pagalbos skyrių?

Kilus kvėpavimo sutrikimams, stipriam krūtinės skausmui, sąmonės praradimui, kraujavimui ar kitoms ūmioms būklėms – būtina skubiai kreiptis į Skubios pagalbos skyrių. Tai situacijos, kai kiekviena minutė svarbi.

Ar tikrai pasitaiko atvejų, kai pacientai skundžiasi, kad „niekas nepriėjo“?

Skubiosios pagalbos skyriuje pacientai stebimi, atliekami tyrimai, vertinama jų būklė – tai gali užtrukti. Tuo metu medicinos personalas nuolat reaguoja ir rūpinasi pacientais, net jei ne visada tai akivaizdžiai matoma. Jei kyla pagrįstų abejonių – raginame kreiptis oficialiai, ir pažadame atvejį išnagrinėti atsakingai.

REKLAMA

Kaip reaguojate į viešus kaltinimus – ar ginsite savo personalą?

Mūsų medikai – tai žmonės, kurie kasdien atiduoda savo žinias, jėgas ir širdį, kad padėtų kitiems. Taip, pacientas mums labai svarbus. Bet taip pat itin rūpi ir mūsų darbuotojai bei jų psichoemicinė būklė, nes būtent jie užtikrina nenutrūkstamą pagalbą pacientams 24/7. Viešus kaltinimus ar šmeižtą vertiname labai rimtai – giname savo komandą nuo nepagrįstų išpuolių visomis teisinėmis priemonėmis.

Medicinos sistema veikia geriausiai tuomet, kai visos pusės – pacientai, artimieji ir medikai – remiasi pasitikėjimu, pagarba ir atsakomybe. Esame atviri dialogui, priimame konstruktyvią kritiką ir siekiame nuolat tobulėti. Kartu kviečiame visus – kalbėkime atsakingai, veikime kartu ir gerbkime tuos, kurie kasdien stovi pirmose sveikatos apsaugos linijose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų