• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Turbūt ne vienas yra susidūręs su nemalonia situacija, kuomet prekybos tinklo drabužių ar batų parduotuvėje įsigijus prekę ir parsinešus ją namo paaiškėja, kad prekė nepatinka arba yra netinkama dėvėjimui. Šias prekes galima grąžinti į parduotuvę, tačiau svarbu žinoti, kokiais atvejais ir per kiek laiko ta galite padaryti.

Turbūt ne vienas yra susidūręs su nemalonia situacija, kuomet prekybos tinklo drabužių ar batų parduotuvėje įsigijus prekę ir parsinešus ją namo paaiškėja, kad prekė nepatinka arba yra netinkama dėvėjimui. Šias prekes galima grąžinti į parduotuvę, tačiau svarbu žinoti, kokiais atvejais ir per kiek laiko ta galite padaryti.

REKLAMA

Šia tema naujienų portalo tv3.lt skaitytojams sutiko pakomentuoti Advokatų kontoros „NOOR“ vyresnioji teisininkė Gabrielė Šapkauskaitė.

Ji pasakojo, kad tokios buitinės situacijos yra gana dažnos, tad atsakymai į tai, per kiek laiko galima grąžinti prekes ir kokiais atvejais tai galima padaryti, gali praversti.

REKLAMA
REKLAMA

Grąžinimo terminas

Visų pirma, pašnekovė prabilo apie tai, kad viskas priklauso nuo to, kokia prekės grąžinimo priežastis.

REKLAMA

Pasak jo, tinkamos kokybės ir prekinę išvaizdą išsaugojusias prekes galima grąžinti per trumpesnį terminą nei tas, kurios yra nekokybiškos.

„Tinkamos kokybės ir prekinę išvaizdą išsaugojusios prekės gali būti keičiamos ar grąžinamos per 14 dienų.

Svarbu žinoti, kad terminas skaičiuojamas nuo kitos dienos po prekės įsigijimo fizinėje parduotuvėje, o internetu įsigytoms prekėms – nuo kitos dienos po jų gavimo. Įrodinėjimo pareiga, kad grąžinimas atliktas laiku, tenka pačiam vartotojui“, – pasakojo ji.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak specialistės, visai kitaip yra tuomet, kai prekė yra nekokybiška. Ji pasakojo, kad tokioms prekėms garantija taikoma ne vienerius metus.

„Kitokios taisyklės taikomos, kai kalbame apie nekokybišką prekę. Visoms į Europos Sąjungos rinką tiekiamoms prekėms taikoma dviejų metų kokybės garantija, kuri užtikrina, kad per šį laikotarpį prekė bus tinkama naudoti, jei nėra nustatyta kitokia galiojimo trukmė (pvz., maisto produktams) arba kitaip nenustato įstatymai“, – teigė pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vyriausioji teisininkė G. Šapkauskaitė pridūrė, kad kartais patys pardavėjai geranoriškai elgiasi ir siūlo ilgesnį nei įstatyme yra numatyta grąžinimo terminą. Pasak jos, tokiu atveju pirkėjai turėtų susipažinti su pardavėjo prekių grąžinimo taisyklėmis.

Kada galima grąžinti prekę?

Pasiteiravus, kokiais atvejais galima grąžinti prekę, G. Šapkauskaitė tikino, kad pagrindiniai iš jų yra du. Pirmasis – kai prekė nepatiko, antrasis – kuomet susiduriama su nesklandumais dėl prekės kokybės.

REKLAMA

„Prekes galima grąžinti dviem atvejais. Per 14 dienų galima grąžinti tas prekes, kurios tiesiog nepatiko, nors ir yra kokybiškos, tačiau svarbu atminti, kad 14 dienų taisyklė taikoma tik tokiu atveju, jeigu ji yra nepraradusi savo prekinės išvaizdos.

14 dienų grąžinimo taisyklė taikoma tiek toms prekėms, kurios pirktos fizinėje parduotuvėje, tiek prekėms, įsigytoms internetu“, – paaiškino ji.

REKLAMA

Pašnekovė taip pat pridūrė, kad ne visos prekės yra grąžinamos. Pasak jos, vertėtų išsiaiškinti tam tikrus niuansus, kurie nusako, kurių iš jų grąžinti negalima.

„Svarbu prisiminti, kad ne visos prekės gali būti grąžinamos. Vadovautis reikėtų Lietuvos Respublikos Civiliniu kodeksu bei Mažmeninės prekybos taisyklėmis.

Pastarųjų 17 punktas numato prekių sąrašą, kurios negrąžinamos (pvz., elektrotechnika, kosmetika, apatiniai drabužiai, juvelyriniai dirbiniai, žaidimai, baldai, knygos, medicinos priemonės ir kt.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei jūsų įsigyta prekė patenka į šį sąrašą, grąžinimas galimas tik su pardavėjo sutikimu“, – tikino vyriausioji teisininkė.

Ji pridūrė, kad vertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad perkant internetu yra taikomos kiek kitokios išimtys remiantis Civilinio kodekso 6.228(10) straipsniu.

Pašnekovė paaiškino, kad internetu grąžinamų prekių spektras yra platesnis. Nepaisant to, pagal individualų užsakymą pagamintos prekės, spaudiniai, greitai gendantys produktai ir pan., kurie yra pirkti internetu, nėra grąžinami.

REKLAMA

Ką reikia turėti su savimi grąžinant prekę?

Dar vienas aspektas, kurį pokalbio metu išnagrinėjo G. Šapkauskaitė, buvo reikalingi daiktai, siekiant grąžinti prekę.

Anot jos, svarbiausia yra turėti su savimi grąžinamą prekę ir pirkimą patvirtinantį dokumentą, kuris padeda identifikuoti pirkimą.

„Svarbu atminti, kad visi teisėti vartotojo reikalavimai vykdomi tik pateikus prekės pirkimą patvirtinantį dokumentą, tad kvitą, sąskaitą ar mokėjimo kortelės išrašą svarbu saugoti ne tik 14 dienų, bet ir visą prekės garantijos galiojimo laikotarpį.

REKLAMA

Jei pirkimo dokumentų neturite, prekė gali būti grąžinta ar keičiama tik pardavėjui sutikus“, – pabrėžė pašnekovė.

Pasiteiravus, kaip elgtis tais atvejais, kuomet pardavėjas nesutinka priimti prekės, G. Paškauskaitė paaiškino, kokie veiksmai seka toliau:

„Jei pardavėjas atsisako priimti prekę ar vykdyti jūsų reikalavimą, pirmiausia vertėtų išsiaiškinti atsisakymo priežastį: galbūt trūksta dokumentų arba praleistas grąžinimo terminas.  

Jeigu manote, kad jūsų teisės pažeidžiamos, galite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), kuri nagrinėja vartotojų skundus nemokamai.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų