Kaip sako gerai žinomas posakis, - „skūpus moka du kartus“. Taip mano ir Ryanair kompanijos paslaugų vartotojai, kurie ne kartą įsitikino, kad kelionės kaina, pradžioje atrodžiusi „pigiau grybo“ vėliau tiesiog svaiginančiai išauga, kai kompanija uoliai vykdo savo pačios nustatytas normas.
Taip atsitiko ir Karolinos Martin Gamez šeimai, kurie praėjusių metų rugpjūčio mėnesį oro uoste pasuko link bagažo registracijos, skrydžiui iš Malagos į Valensiją. Pateikus visą reikiamą dokumentaciją, kompanija pareiškė, kad kartu vykstantis kūdikis negali būti laipinamas į lėktuvą, nes neturi paso ar asmens tapatybės kortelės, o gimimo liudijimas yra netinkamas dokumentas.
„Buvome nustebinti, nes negalėjome suprasti kaip gali reikalauti tokio dokumento tarpmiestiniams skrydžiams, kuris mūsų šalyje yra neprivalomas iki 14 metų amžiaus“, - pasakoja Karolina, savo skunde dėl Ryanair kompanijos paslaugų, Valstybinei skrydžių saugumo agentūrai (Aesa) Ispanijoje.
Kad ir kaip mėgino aiškintis situacijos padėtį su skrydžių kompanija, kūdikio į lėktuvą neįleido, tad tėvas su sūnumi ir kitu mažu vaiku iki Valensijos turėjo vykti 6 valandas trunkančioje kelionėje automobiliu, - rašo vienas garsiausių šalies dienraščių elmundo.es.
Kitas šeimos vaikas į lėktuvą buvo įleistas, buvo registruoti du lagaminai. Viename lagamine buvęs nešiojamas kompiuteris buvo pavogtas, visas šis pokštas šeimai kainavo apie 730 eurų: pirkti bet nepanaudoti bilietai, automobilio kuras, kelių mokesčiai ir pavogtas kompiuteris.
Minėta Valstybinė skrydžių saugumo agentūra priteisė šeimai kompensaciją, o skrydžių kompanija turės padengti šeimos išlaidas, kurias ši patyrė negalėdama patekti į skrydį.
Galioja savi įstatymai
Ispanijos spauda rašo, kad atrodo, Ryanair kompanija šioje šalyje turi savus įstatymus, kurie dažnai nepaiso šalyje numatytų skrydžių normatyvų. Tai ne pirmas tokio pobūdžio skundas prieš skrydžių bendrovę, kuri be dokumentų į lėktuvą neleido vaikų ir kūdikių iki 14 metų.
Ryanair kompanija, „juokiasi iš savo klientų, versdama juos rašyti skundus anglų kalba“, - pasakoja Ruben Sanchez. Vėliau, kompanija nemoka kompensacijų, jeigu skrydžiai atšaukiami. Už bagažo registraciją reikia mokėti papildomus 25 eurus, kai atrodė buvo numatyta, kad bagažo pervežimo kaina yra jau įskaičiuota į bilieto kainą, o jei lipant į lėktuvą atsisakoma paimti keleivio bagažą ir lagaminą, reikia tą akimirką perkelti į registruoto bagažo kabiną, mokėsite 35 eurus.
Praėjusią savaitę iš vieno kompanijai priklausančio lėktuvo, skridusio į Briuselį, buvo išlaipinta 120 studentų, atsisakiusių mokėti už svorio perviršį bagaže. Taip pat mokėsite papildomus 5 eurus jei už bilietus atsiskaitote debito ar kreditine kortele už kiekvieną bilietą. Privalėsite atsispausdinti įlaipinimo ir registracijos kortelę, nors Ispanijoje vienas teisėjas patvirtino, kad 40 eurų bauda už šio dokumento neturėjimą yra pernelyg didelė.
Ispanijos vartotojų apsaugos organizacijos atstovas spaudai Ruben Sanchez tvirtina, kad dabar vis daugėja tokių skrydžių oro bendrovių, apmokestinusių bent vieną iš minėtų konceptų, tačiau atrodo, kad skrendant su Ryanair kompanija, mokėti reikia už viską. Ši kompanija pati savaime yra apgaulinga ir deja šalies vadovybė tai leidžia, pasakoja toliau R. Sanchez, kuris pažymi, kad 2010 metais Vartotojus ginanti organizacija, Ryanair kompanijos adresu gavo daugiausia skundų, ją lenkė tik telekomunikacijų bendrovėms skirti skundai.
Absurdiškos situacijos
Tereikia paieškoti internetiniuose forumuose ar pasikalbėti su nuolatiniais skrydžių bendrovės klientais, norint įsitikinti į kokias absurdiškas situacijas kartais patenka keleiviai ryžęsi skristi su minėta kompanija. Kai kurie keleiviai, negalėję atsispausdinti įlaipinimo dokumento, nes kompanijos internetinis puslapis atidaro žinutę, kurioje skelbiama, kad įvyko klaida, buvo verčiami mokėti 40 eurų baudą, kad į oro uostą atvyko be reikalaujamo dokumento.
Kiti turi ištuštinti rankinį bagažą ir čia pat vietoje apsivilkti drabužius, kol bus įlaipinti į lėktuvą, nes lagamino svoris viršija kelis šimtus gramų iš leidžiamų 10 kilogramų ar netelpa į specialius, lagaminams matuoti, pastatytus rėmus.
Jeigu lagaminas netelpa į minėtus rėmus, keleiviai turi mokėti 35 eurus ir registruoti bagažą jau nebe kaip rankinį. Kitiems keleiviams, kurių lagamino rankenos pritvirtintos šonuose, tačiau telpantiems į minėtą „matuoklį“ ir neviršijantiems svorio, buvo taip pat pagrasinta, kad reikės mokėti, nes neatitinka numatytų lagamino normatyvų.
Taigi toks Ryanair kompanijos uolumas, draudžiančios su rankiniu bagažu turėti rankinę asmeniniams daiktams, kas skrendant su kitomis skrydžių bendrovėmis atrodytų yra įprastas ir normalus dalykas, jau nebe stebina. „Jūsų rankinė, lagaminas, fotoaparatas, nešiojamas kompiuteris ir pirkiniai turi tilpti į vieną vienintelį bagažo vienetą“, - perspėja savo keleivius kompanija. Prieš įlipant į lėktuvą, kompanijos komanda nuodugniai patikrina visus keleivius, ar visi laikosi numatytų taisyklių, o šie savo ruožtu į lagaminus grūda visus rankose turimus daiktus ir net „duty free“ parduotuvėse pirktus pirkinius, - rašo naujienų laikraštis elmundo.es.