Košmariška Dovilės ir dukros kelionė: autobuse apsipylė ašaromis

Vilnietė Dovilė Čepulinskaitė jau aštuonerius metus augina savo neįgalią dukrelę Lukreciją. Kadangi šeima dažnai lankosi reabilitacijose užsienio šalyse, mama kartu su dukrele yra nuolatinės lėktuvų bei autobusų keleivės. Tačiau tokio įžūlaus elgesio Dovilė su savo dukra dar nebuvo mačiusios. Savo ruožtu „Ecolines“ atstovai yra įsitikinę, kad keleivės kaltinimai yra nepagrįsti.

6

Vilniuje gyvenančiai Lukrecijai – aštuoneri, tačiau jos vaikystė, toli gražu, neprimena laimingos ir nerūpestingos. Mergytė nuo mažų dienų kenčia didžiulius skausmus, o vietoje laiko, kurį galėtų praleisti su bendraamžiais ant sūpynių ar kieme, jos mama Dovilė Čepulinskaitė svarsto apie reabilitacijas, kurios padėtų dukrelei lengviau judėti, vaikščioti ir kalbėti.

(6 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Sveika mergytė tapo išbandymu vilniečių šeimai

Nors Lukrecija dabar turėtų lankyti mokyklą, deja, ją stabdo sutrikimai ir ligų puokštė. Ji sunkiai vaikšto, nekalba. Kasdien su mama lankosi pas kineziterapeutę ir logopedę.

Apkarto kelionė iš Čekijos

TV3 „Išsipildymo akcijos“ globojama aštuonmetė mergytė drauge su savo mama Dovile neretai lankosi reabilitacijose užsienio šalyse.

Dovilė atvira – keliauti su neįgaliu vaiku tikrai nėra lengva, tačiau tiek autobusų, tiek lėktuvų darbuotojai visada supranta mamą ir padaro tam tikrų išimčių. Tačiau dar balandžio mėnesį turėta kelionė autobusu iš Čekijos į Vilnių joms tapo tikru nervų išbandymu.

„Kartu su Lukrecija ir jos broliu nusprendėme važiuoti autobusu, nes bilietai trims buvo daug pigesni nei skrydžio. Mes su Lukrecija visada važiuojame su vienu lagaminu. Taip, jis sunkus, nes jame yra ortezai, batai ortezams ir dar kitos priemonės, kurios yra reikalingos Lukrecijai.

Visada bendroje keleivių sumoje turime pakankamai, kartais net ir daugiau svorio, kad tikrai niekas neprisikabintų dėl viršsvorio. Tačiau tik ne šį kartą“, – pasakoja Lukrecijos mama.

Nusipirkę tris autobuso bilietus iš Čekijos, šeima bendroje sumoje galėjo turėti 90 kilogramų sveriantį bagažą. Kadangi Lukrecijos mama visada turi stumti neįgalios mergaitės vežimėlį, visus reikalingus daiktus ir priemones ji sudeda į vieną didesnį lagaminą.

REKLAMA

Liepė susimokėti už lagaminą

Toks sprendimas visada tenkino visus autobusų ir lėktuvų darbuotojus, o ir važiuojant į priekį iš Lietuvos į Čekiją, vairuotojas nematė jokių problemų dėl vieno sunkesnio lagamino.

Deja, grįžtant iš Čekijos, bendrovės „Ecolines“ autobuso vairuotojui netiko vienas sunkesnis šeimos lagaminas.

„Vairuotojui nepatiko mūsų sunkus lagaminas. Aš jį iš karto perspėjau, kad turime vieną sunkesnį lagaminą, jog atsargiai jį keltų. Tuomet jis nusprendė jį pasverti ir pamatė, kad yra keturių kilogramų viršsvoris.

Aš jam bandžiau paaiškinti, kad keliauju su neįgaliu vaiku ir bendrai per tris keleivius turime 90 kilogramų bagažą. Tačiau jis vis tiek liepė grįžti pas stiuardesę ir susimokėti 20 eurų už viršsvorį“, – sako Dovilė.

Galiausiai nuėjus pas stiuardesę, moteriai buvo liepta grįžti atgal ir susimokėti pas vairuotoją. Per tą laiką susidarė eilės tiek pas stiuardesę, tiek pas autobuso vairuotoją. Lukrecijos mama neslepia, kad toje situacijoje ašaros ėmė riedėti savaime.

„Jau tada pradėjau verkti, nes daiktai palikti, aš lakstau pirmyn atgal. Gerai, kad kartu su mumis važiavo mano draugė su neįgaliu vaiku, ji pasaugojo Lukreciją, o jeigu aš būčiau viena su vaikais? Negi „Ecolines“ autobuso linijos neturi išimčių ir nors truputį žmogiškumo? Retai verkiu, bet jau neatlaikiau“, – emocijų neslepia pašnekovė.

Pardavė vietas kitiems

Tačiau tai nebuvo vienintelis kelionės metu šeimos patirtas incidentas. Kadangi iš Čekijos į Vilnių nėra tiesioginių autobusų, šeima turėjo persėdimą Marijampolės mieste. Atvykus čia, paaiškėjo, kad judviejų vietos yra parduotos, o joms reikėtų sėdėti atskirai.

„Mes negavome savo vietų, o mums buvo pasakyta, kadangi vyko dar ir kita mama taip pat su neįgaliu vaiku, mes sėdėsime atskirai su savo vaikais, nes autobusas perpildytas.

Kaip bendrovė gali pakeisti vaiko ir mamos vietas, išskirti vaiką nuo mamos, kai bilietuose aiškiai buvo pažymėta, kad vaikas yra nuo 5 iki 12 metų“, – piktinasi Lukrecijos mama.

REKLAMA

Pamačiusios kilusį incidentą, savo vietas autobuse užleido stiuardesės, tačiau ir tam reikėjo sugaišti nemažai laiko bei išlieti neigiamas emocijas.

Atsakymo teks laukti ne vieną savaitę

Nors dabar Lukrecijos mamos emocijos yra nuslūgusios, vis dėlto ji tikrai nesiruošia visko taip palikti. Moteris kreipėsi į „Ecolines“ bendrovę ir parašė savo pretenziją. Tačiau bendrovė atsakymo moteriai iki šiol nepateikė. 

„Labai norėčiau, kad bendrovė paaiškintų viešai, kaip reikia keliauti su neįgaliu vaiku. Kada ir kur reikia pateikti neįgaliojo pažymėjimą.

Aš net nepergyvenau dėl svorio, kad kažką pasakys. Lagaminas svėrė 34 kilogramus, turėjome tris bilietus po 30 kilogramų, juk vaikas be savo priemonių negali keliauti“, – sako Dovilė.

Įmonė turi savo versiją 

tv3.lt portalui pavyko susisiekti ir su „Ecolines“ atstovais. Savo ruožtu komentarą pateikė UAB „Transinesta“ direktorius Olegas Vilutis.

Visų pirma norėtume gerbiamosios Dovilės Čepulinskaitės atsiprašyti dėl patirtų nepatogumų kelionės metu ir patvirtinti, kad iš mūsų keleivės gerb. Dovilės Čepulinskaitės raštišką pretenziją gavome gegužės 3 dieną. Kadangi reisą vykdė ne Lietuvos vežėjas, pretenzija yra persiųsta vykdžiusiam vežėjui, šiuo metu vyksta tyrimas. Vežėjo parengtas atsakymas bus išsiųstas klientei paštu.

Taip pat norėtume paneigti Jums ir mums žinomus straipsnyje įvardintus klientės teiginius, pateikiama neteisinga informacija.

Gerb. Dovilės Čepulinskaitės teiginys, jog „sistemoje nerado ir galimybės pažymėti, kad keliauja su neįgaliu vaiku bei informacijos, kokias kelionės sąlygas šiuo metu ji turėtų išpildyti“, yra nepagrįstas, nes kompanijos internetiniame puslapyje www.ecolines.net perkant bilietą pirmame žingsnyje renkantis kelionės maršrutą ir datą, iš karto galima pasirinkti ir tarifą bei pažymėti, kiek keliaujančiųjų yra šiuo tarifu: vienas iš tarifų yra „Neįgalieji“, neįgaliesiems yra taikoma nuolaida.

REKLAMA

Nusipirkus bilietą tarifu „Neįgalieji“, biliete atsispindi, kad keliauja neįgalusis. Ketvirtame žingsnyje sistema prašo susipažinti su “ECOLINES” pervežimo taisyklėmis. Klientė bilietus pirko internetu, ir jei būtų susipažinusi su ECOLINES pervežimo taisyklėmis, ji būtų perskaičiusi Neįgaliųjų ir ribotos judėsenos keleivių aptarnavimo taisykles, kuriose aprašomos sąlygos, kurias turi išpildyti keleivis.

Visos taisyklės yra sudėtos vienoje nuorodoje: https://ecolines.net/lt/lt/info/taisykles-ir-salygos.

Klientė piktinasi, kodėl buvo anuliuotas jos sūnaus bilietas, nors sūnus nevyko. Visi keleivių bilietai yra vardiniai, pagal ECOLINES keleivių pervežimo taisyklių punktą Nr. 4.5, iki kelionės pradžios galima pakeisti biliete vardą ir pavardę, bilietą anuliuoti, pakeisti datą ar bilietą grąžinti, keleiviui neatvykus į registraciją, bilietas yra anuliuojamas. Taip pat taisyklių punkte 3.11.5 nurodoma, kad galima vienam asmeniui jo vardu įsigyti kelis bilietus ir sėdėti patogiau, papildomiems bilietams taikoma nuolaida.

„Neįgaliųjų ir ribotos judėsenos keleivių aptarnavimo“ taisyklių 3.4 punkte nurodoma, kad „Asmeniui, lydinčiam keleivį su ribota judėsena arba neįgalųjį (su neįgaliojo vežimėliu), suteikiamas nemokamas bilietas“. Pirkdama bilietą internetu klientė pažymėjo „varnele“, kad susipažino su pervežimo taisyklėmis. Kadangi klientė reiškia nepagrįstas pretenzijas, vežėjas yra linkęs manyti, jog iš tiesų keleivė taisyklių neskaitė.

Nepaisant to, klientei su dukra ekipažas geranoriškai suteikė papildomą vietą be priemokos, dukra sėdėjo laisvai visą kelionę nuo Prahos.

Klientės teiginys, kad neteisingai buvo priversta susimokėti už bagažą 20 eurų, yra nepagrįstas.

Visiems taikomos vienodos taisyklės

Visų mūsų keleivių pervežamam bagažui yra taikomos vienodos taisyklės – papildomos priemokos mokamos už viršytą bagažo vienetų kiekį, išmatavimus bei viršytą svorį.

REKLAMA

Šiuo atveju klientė vežėsi vieną bagažo vienetą, neviršijantį išmatavimų, tačiau viršijantį leidžiamą svorį, priemokos pagrįstumą įrodo “ECOLINES” bagažo pervežimo taisyklių punktas Nr. 3.1.2: „Nemokamai leidžiama vežtis iki 3 (trijų) vienetų bagažo, kiekvieno vieneto svoris neviršija 30 kg“. Klientei buvo išrašytas čekis už priemoką.

Taip pat norime paneigti klientės tvirtinimą, kad ekipažas ją vaikė – atiduodama bagažą, keleivė neparodė bilieto, o vairuotojai nekalbėjo lietuviškai, todėl į pagalbą pasikvietė lietuviškai kalbėjusią stiuardesę, kuri paaiškino bagažo pervežimo taisykles, paprašė pateikti vairuotojui bilietą ir pasiūlė priemoką įforminti salone jau autobusui pajudėjus iš stoties vien tam, kad būtų pagreitintas registracijos procesas ir iš stoties autobusas išvažiuotų laiku. Keleivei pateikus bilietą, bagažas buvo priimtas ir išrašytas priemokos čekis.


Rašyti komentarą...
H
Hitler
2019-05-07 19:44:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
Absurdas
Atsakyti
-1

A
Ana
2019-05-07 20:15:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
Atsakymas pono UAB „Transinesta“ direktoriaus Olego Vilutis dešimt balų,galima paploti , atsistojus - kad suprastų ką pasakė ir iš gėdos neturėtų kur akis padėti. Ponas direktoriau jūs atsidurkite tos moters vietoje , tada manau jūs suprasite ką jūs pasakėte. Žmogiškumo pas jus nebelike nei kruopelytės, o pasipūtimo visas kalnas. Ir galite kaltinti moterį kad neperskaitė taisyklių smulkiomis raidelėmis parašytų, bet esmė tai kur?
Atsakyti
-6

A
As
2019-05-12 12:30:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
Dabar ne tarybiniai laikai, kad butu atsizvelgiama i toki faktoriu kaip zmogiskumas. Direktorius atsake kaip tipinis kapitalistines viauomenes aukstesnes pareigaa uzimantis asmuo. Susitaikyk su tuo. Juk balsavai uz tokia santvarka, tai viskas cia joje norma. Zmogiakumas kapitalistineje valstybeje - silpnumo zenklas
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (13)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų