Tikriausiai nėra pavojingesnio keliavimo būdo svetimame mieste nei taksi. Ir čia kalbama ne apie avarijų skaičių – taksistai yra tie asmenys, kurie svetimoje šalyje nesigaudančius turistus gali vežti aplinkiniais keliais ir nulupti nuo jų neįmanomas pinigų sumas. Be to, ne visose šalyse taksi paslaugos registruojamos, tad kelione su nepažįstamuoju jo automobiliu gali baigtis liūdnai... Kaip derėtų elgtis, norint išvengti įvairių netikėtumų?
Seulas, Pietų Korėja
Atrodo, GPS aprūpinti taksi automobiliai neturėtų pasiklysti net ir milijoniniame mieste... deja, kai kurie vairuotojai šiuos prietaisus pakeitė mini televizoriais: juk daug įdomiau stebėti serialų peripetijas nei GPS parodymus. Tai pasiekė tokius epideminius mastus, jog pernai valdžia oficialiai uždraudė televizorius mašinose ir skyrė 500 JAV dolerių baudą už pažeidimą. Tačiau teismas nusprendė, jog toks įstatymas neteisėtas. Vietinės policijos teigimu, televizijos gerbėjai 2008-aisiais buvo atsakingi už maždaug 200 auto įvykių.
Patarimas: kelionė baltu automobiliu gali būti pigesnė, bet juodu, laukiančiu keleivių prie viešbučio – saugesnė. Oranžinis taksi – kur kas retesnis, bet jo vairuotojai dažniausiai kalba angliškai, tad jiems galima paaiškinti, jog prie vairo telenovėles žiūrėti pavojinga.
Meksiko miestas, Meksika
Atrodo, jog problemų dėl taksi Meksike nėra – kur tik pažvelgsi pamatysi žalią automobilį. Tačiau tarp miestiečių sklinda gąsdinančios istorijos, nes net ketvirtadalis taksi nelegalūs. Jų vairuotojai verčiasi ne tiek keleivių vežiojimu, kiek jų „grobimu“: įsėdęs žmogus keliauja iki artimiausio bankomato ir ten paragintas ginklu išgrynina savo kreditines korteles.
Patarimas: gal ir brangiau, bet saugiau sėsti į taksi, kurias jums iškvies viešbučio darbuotojai. O prieš įsėsdami pasitikrinkite ar taksi numeriai tokie, kokius pranešė taksi dispečeris.
Naujasis Delis, Indija
Taksi rinką Delyje pasidalinę juodai – geltoni Fiat automobiliai bei spalvotos moto-rikšos. Įstatymai įpareigoja taksistus laikytis skaitliuko parodymų, tačiau retas tą daro. Kelionės motorikšomis, vadinamaisiais „Tuk tukais“ - gerokai pavojingesnė. Laikraščiai pilni istorijų: vairuotojai neretai apiplėšia ir užpuola keleivius, o „tuk tukai“ kelionės metu paprasčiausia sulūžta.
Patarimas: daugelyje parduotuvių yra specialios lentelės, kuriose apskaičiuota kiek jums gali kainuoti kelionė į vieną ar kitą objektą. Be to, galioja ta pati taisyklė: reikėtų pasitikėti taksi kompanijomis, kurias iškviečia viešbučio darbuotojai: kainuos tikriausiai daugiau, bet...
Johanesburgas, Pietų Afrikos respublika
Apartheido metais mikroautobusais į darbą buvo vežiojami darbininkai. Dabar šios mašinos paverstos viešojo transporto priemonėmis, kuriomis neturėtų keliauti tie, kurios kamuoja klaustrofobija - mašinose, kuriose yra 10 vietų, telpa bent 20 žmonių. Pagalvoti reikėtų ir visiems kitiems – vairuotojai čia kelių eismo taisyklių labai nepaiso.
Patarimas: keliauti mikro autobusu – patirtis įdomi. Tiems, kurie renkasi taksi, verta pasitikėti, kaip visada – viešbučio darbuotojais.
Lima, Peru
Stabdydami taksi gatvėje tiesiog šaukiatės nelaimės. 2007-aisiais taksistų aukomis tapo netgi JAV ambasados darbuotojai. Kodėl? Nes šioje šalyje taksi vairuotojais gali tapti bet kas nusipirkęs taksi ženklą. Galiausiai problemų kelia ir tai, kad net ir sąžiningi, tačiau iš aplinkinių kaimų atvykę vairuotojai paprasčiausiai nepažįsta milijoninio miesto.
Patarimas: įsėdę į taksi (kurį geriausia leisti iškviesti viešbučio darbuotojams), būtinai patikrinkite, ar užrakintos durys – užpuolikai neretai įšoka į mašiną jai sustojus sankryžose.
Kairas, Egiptas
Į juodus „Fiatus“ baisu žiūrėti netgi kuomet jie stovi vietoje. Seni, be šviesų ir akivaizdžiai po avarijų prilipdytomis naujomis dalimis... Tačiau jei sėdite tokios mašinos viduje, jums tai neberūpės – labiau jaudinsitės dėl vairuotojų abejingumo kelių eismo taisyklėms. Čia įprasta vairuoti viena ranka, lenkiant visus automobilius bei nejungiant šviesų...
Patarimas: geriausia stabdyti geltonąjį taksi, kuris priklauso vienai iš trijų pripažintų taksi kompanijų.