• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kinijos elektromobilių startuolis „HiPhi“, išgarsėjęs neįprasto dizaino modeliais, bet taip ir nesugebėjęs užsitikrinti tvarių pardavimų, pernai paskelbė apie veiklos nutraukimą. Tačiau neseniai paskelbta žinia apie investuotoją, žadantį atnaujinti gamybą, iš pirmo žvilgsnio nuskambėjo viltingai. Tik tol, kol paaiškėjo, kas tas investuotojas.

Kinijos elektromobilių startuolis „HiPhi“, išgarsėjęs neįprasto dizaino modeliais, bet taip ir nesugebėjęs užsitikrinti tvarių pardavimų, pernai paskelbė apie veiklos nutraukimą. Tačiau neseniai paskelbta žinia apie investuotoją, žadantį atnaujinti gamybą, iš pirmo žvilgsnio nuskambėjo viltingai. Tik tol, kol paaiškėjo, kas tas investuotojas.

REKLAMA

„HiPhi“ atkūrimu susidomėjo libaniečių ir kanadiečių kilmės veikėjas Džihadas Mohamadas (Jihad Mohammad), kuris anksčiau susikompromitavo bandydamas perimti legendinio „Saab“ palikimą – „Emily GT“ projektą, priklausiusį „NEVS“.

Tuomet jis pažadėjo milžiniško dydžio investicijas, tačiau „NEVS“ nutraukė bendradarbiavimą, supratusi, kad D. Mohamado „EV Electra“ tikslai neturi nieko bendro su realia gamyba.

REKLAMA
REKLAMA

Visgi, tai jam nesutrukdė. Jo tinklalapyje projektas „Emily GT“ netrukus buvo pervadintas į „Quds Gaza GT“, nors automobilis vizualiai beveik nepakito. Pats D. Mohamadas teigė, kad tai visiškai naujas projektas, neva neturintis nieko bendro su originalu.

REKLAMA

Naujuoju pavadinimu jis nevengė manipuliuoti ir geopolitiniu kontekstu, pasitelkdamas karą Gazoje. Dabar panašus scenarijus kartojasi – šįkart su „HiPhi“.

Kinijoje paskelbta, kad gegužės 22 d. buvo įkurta nauja bendrovė „Jiangsu HiPhi Co. Ltd.“, kurios įstatinis kapitalas siekia 143 mln. JAV dolerių. 69,8 proc. akcijų priklauso „EV Electra“, 30,2 proc. – buvusiam savininkui „Human Horizons“. Teigiama, kad pati „EV Electra“ įnešė 100 mln. dolerių.

REKLAMA
REKLAMA

Numatyta, kad gamykla Janchengo mieste (Jiangsu provincijoje) atnaujins veiklą, o gamybos apimtis galėtų siekti iki 150 tūkst. automobilių per metus.

Skelbiama, kad į darbą grįžta ir buvę darbuotojai, tik su 20 proc. mažesniais atlyginimais. Taip pat esą grąžinti depozitai klientams, kurie dar prieš įmonės bankrotą buvo užsisakę automobilius, bet jų negavo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visa tai skamba viltingai, tačiau tik tuo atveju, jei nežinote ankstesnių Džihado Mohamado istorijų. Jo veikla jau buvo išsamiai dokumentuota – nuo prototipų vagystės iš „Detroit Electric“, iki kitų gamintojų automobilių klonavimo „Photoshop“ programoje.

Be to, pasirodė informacija apie galimas su automobilių pramone susijusias investicines apgaules, įskaitant veiklą su kriptovaliutomis, kur automobilių gamyba esą buvo tik priedanga kapitalo pritraukimui.

Iki šiol po „EV Electra“ ženklu nebuvo realiai pagamintas nė vienas automobilis. Tad, nors „HiPhi“ modeliai buvo iš tiesų išskirtiniai ir nusipelnė antro šanso, tai tikrai nėra rankos, kurioje tas šansas turėtų būti.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų