• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektromobilių gamintoja „Polestar“, kurios šaknys glaudžiai susijusios su „Volvo“ ir Kinijos koncernu „Geely“, susiduria su rimtais iššūkiais savo gimtojoje rinkoje – Kinijoje.

Elektromobilių gamintoja „Polestar“, kurios šaknys glaudžiai susijusios su „Volvo“ ir Kinijos koncernu „Geely“, susiduria su rimtais iššūkiais savo gimtojoje rinkoje – Kinijoje.

REKLAMA

Nors tarptautiniu mastu pardavimai auga, vietinėje rinkoje rezultatai drastiškai smunka. Per pirmąjį 2025 m. pusmetį čia buvo parduoti vos 69 automobiliai – tai 91,5 % mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Kai kuriais mėnesiais, kaip balandį ir gegužę, „Polestar“ pardavimų apimtys buvo lygios nuliui. 

Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.

Toks pardavimų nuosmukis išsiskiria ir tuo, kad dauguma „Polestar“ modelių surenkami būtent Kinijoje – „Geely“ koncerno valdomose gamyklose.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, „Polestar 3“ taip pat gaminamas Jungtinėse Valstijose, o „Polestar 4“ surinkimas artimiausiu metu turėtų prasidėti Pietų Korėjoje, buvusioje „Samsung“ gamybos bazėje.

REKLAMA

Vis dėlto net ir tokia išplėtota gamybinė infrastruktūra kol kas neleidžia išlaikyti pozicijų pačioje Kinijoje.

Apie galimą „Polestar“ pasitraukimą iš Kinijos rinkos liudija ir konkretūs veiksmai. „Carnewschina“ teigimu, „Polestar“ sustabdė automobilių prekybą internetu, nebeliko galimybės užsiregistruoti bandomajam važiavimui, o visoje šalyje teliko vienintelis veikiantis salonas – Šanchajuje.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, neseniai buvo nutraukta partnerystė su technologijų bendrove „Xingji Meizu“, o iš įmonės pasitraukė ir Kinijos padalinio vadovas Wu Huijing.

Nepaisant to, kad užsienio rinkose „Polestar“ šiemet fiksuoja 51 proc. augimą (30 300 parduotų automobilių), bendrovės finansinė padėtis išlieka itin trapi.

Vien 2024 m. įmonė fiksavo 2 mlrd. JAV dolerių nuostolių, o bendri nuo 2020 metų susikaupę nuostoliai jau viršija 5,1 mlrd. dolerių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors oficialiai „Polestar“ šiemet turi ambicijų tapti pelninga, realiai įmonę nuo nemokumo gelbsti tik investuotojų parama. Birželį „Geely“ įkūrėjas Li Shufu per savo investicinę bendrovę skyrė dar 200 mln. dolerių kaip gelbėjimo injekciją.

Ši situacija tampa dar vienu išbandymu „Geely“ verslo modeliui. Neseniai sustabdytas bendras projektas su „Baidu“ – „Jiyue“ ženklas oficialiai nutraukė veiklą, o „Lotus“ Kinijoje fiksavo dar prastesnius rezultatus nei „Polestar“: pirmąjį 2025 m. pusmetį šalyje neparduota nė viena transporto priemonė.

Tuo metu Europoje „Polestar“ žengia priešinga kryptimi ir plečia savo atstovybių tinklą daugelyje regiono šalių, įskaitant ir Baltijos valstybes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų