REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Atsidarę skirtingų ralio varžybų rezultatų suvestines, net neabejojame, jog ten surasite Audronio Gulbino ir Vyčio Pauliukonio pavardes. Eilę metų skirtingose automobilių sporto lenktynėse dalyvavęs ir dešimtyje skirtingų varžybų Lietuvoje ir už jos ribų pergales iškovojęs ekipažas netrukus iškeliaus į kone rimčiausią iššūkį.

Atsidarę skirtingų ralio varžybų rezultatų suvestines, net neabejojame, jog ten surasite Audronio Gulbino ir Vyčio Pauliukonio pavardes. Eilę metų skirtingose automobilių sporto lenktynėse dalyvavęs ir dešimtyje skirtingų varžybų Lietuvoje ir už jos ribų pergales iškovojęs ekipažas netrukus iškeliaus į kone rimčiausią iššūkį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gegužės 11-14 dienomis, lietuvių ekipažo vairuojamas automobilis dalyvaus įskaitiniame Pasaulio ralio čempionato etape, Portugalijoje, kuriame jų laukia vienas sudėtingiausių žvyrinių ralių Europoje.

REKLAMA

Svajonė – važiuoti su pasaulio greičiausiais

Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje ir kitose šalyse vykusiose varžybose dalyvavęs ekipažas turi sukaupęs didžiulį patirties bagažą, todėl, teoriškai, pasiruošimas Pasaulio ralio čempionato debiutui neturėtų kelti didesnių iššūkių, tačiau A.Gulbinas pabrėžia, jog kiekvienos lenktynės užsienyje turi savo specifiką ir subtilumus.

„Pradedant nuo organizavimo iki trasos specifikos“, – pabrėžia lenktynininkas.

A.Gulbinas taip pat priduria, jog pasiruošimas varžyboms užsienyje prasideda nuo trasos analizavimo vaizdo įrašų žiūrėjimo, sukibimo su danga analizė.

REKLAMA
REKLAMA

„Toliau seka automobilio važiuoklės nustatymai, koregavimai. Dar nemažai laiko atima dokumentacijos pildymas ir pateikimas“, – papildo A.Gulbinas. Kita vertus, lenktynininkas neslepia, jog pasiruošimą tokio kalibro varžyboms atstoja didžiulis noras vienose varžybose važiuoti su stipriausiais ir greičiausiais pasaulio lenktynininkais.

Planavo startuoti Kenijoje

Pagrindinius formalus sutvarkę lietuviai dabar gali trumpam atsikvėpti, po truputėlį krautis daiktus į lagaminus bei planuotis dienos darbus būnant Portugalijoje, tačiau A.Gulbinas atskleidžia, jog ekipažo debiutas Pasaulio ralio čempionate turėjo įvykti šiek tiek vėliau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Planavome startuoti Kenijos ralyje, bet tuomet kilo problemų dėl automobilio nuomos“, – atskleidžia A.Gulbinas.

Sportininkas iškart priduria, jog niūrios situacijos šviesuliu tapo „Brunet Competition“ komandos pasiūlymas išsinuomoti konkurencingą „Renault Clio Rally5“ automobilį.

„Mes ieškojome įsigyti panašų automobilį, tai kaip ir tai, bei faktas, jog automobilis pasižymi geru resursu, turi dideles apkrovas atlaikančius pusašius, lėmė, jog pasirinkome šį automobilį dalyvauti varžybose“, – sako jis.

„Nesvetimas ir pats markės ženklas, mat savo dirbtuvėse aptarnaujame būtent „Renault“ markės automobilius“, – priduria lenktynininkas.

REKLAMA

Portugalijos ralį pasirinko ne šiaip sau

Pasaulio ralio čempionato kalendorių šiemet sudaro 13 etapų. Nors keletas etapų vyksta tokiose šalyse kaip Japonija, Čilė ar Kenija, didžioji dauguma Pasaulio ralio čempionato varžybų vyksta Europoje. Monte Karlas, Švedija, Kroatija ir netgi Estija sulaukia griausmingo ir įspūdingo Pasaulio ralio čempionato dalyvių karavano, todėl vietų, kurioje norėtųsi išbandyti savo sėkmę tikrai netrūksta. Ir vis dėlto, A.Gulbino ir V.Pauliukonio ekipažas startuos Portugalijoje.

A.Gulbino teigimu, Portugalijos ralį ekipažas pasirinko dėl labai svarių priežasčių: „Pastaruosius 5 metus tai yra geriausias Pasaulio ralio čempionato ralio etapas. Jis, taip pat, sunkiausias ir sudėtingiausias, kur pergalę lemia ne tik mašinos ištvermė, vairuotojo ir šturmano sugebėjimai, bet ir komandos taktiniai sprendimai“, – etapo pasirinkimo priežastis įvardija sportininkas.

REKLAMA

Lenktynininkas taip pat pabrėžia, jog vieną Portugalijos ralio dieną bus galima vadinti Dakarine: „Etapo ilgis – 600 kilometrų, iš kurių 120 kilometrų sudaro greičio ruožai. Ir visa tai reikės įveikti be aptarnavimo zonos. Vienas Portugalijos ralio etapo ilgis prilygsta vienam Lietuvos ralio čempionato etapui“, – pabrėžia A.Gulbinas.

Pagrindinis tikslas – pasiekti finišą

Jeigu Lietuvos ir aplinkinių šalių ralio trasos šiam ekipažui jau yra gerai žinomos, tai savaitgalį įvyksiančio Portugalijos ralio greičio ruožai gali pasirodyti ypatingai klastingi. Visgi, idiliškai atrodančio kraštovaizdžio apsuptyje ralio automobiliai bergždžiai kovoja dėl sukibimo su kelio danga, todėl menkiausia klaida priverčia pamiršti net ir didžiausias ambicijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visų pirma – norime pasiekti finišą“, – konservatyvų, bet nuosaikų tikslą įvardija A.Gulbinas. Tokie žodžiai, sklindantys iš didžiulę patirtį sukaupusio lenktynininko skamba racionaliai ir logiškai, tačiau kaip ir kiekvienas lenktynininkas, A.Gulbinas prasitaria, jog norėtų prisikasti iki podiumo.

„Mūsų svajonė yra pagerinti prieš 16 metų pasiektą lietuvių rezultatą“, – priduria jis.

Geresnę atmintį turintys automobilių sporto gerbėjai prisimins, jog 2007-aisiais Portugalijos ralio dalyvių sąrašuose galėjome išvysti net du lietuvių ekipažus: Vilių Rožuką su Audriumi Šošu bei Vytautą Baranauską su Gediminu Celiešiumi.

Su „Suzuki Swift“ automobiliu Portugalijos ralyje dalyvavęs Viliaus Rožuko ir Audriaus Šošo duetas absoliučioje įskaitoje liko 34-i, o J-WRC įskaitoje užėmė 8-ą vietą. Tuo tarpu „Ford Fiesta“ automobiliu Portugalijoje dalyvavęs Vytauto Baranausko ir Gedimino Celiešiaus ekipažas bendroje įskaitoje liko 44-i, o „Ford Fiesta Sporting Trophy“ įskaitoje liko – 3-i.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų