
Svarbiausia – patikimumas
Vis tik svarbiausia dalis – automobilio patikimumas. Kai kuriuos elementarius darbus kaip pramušto rato ar perdegusio saugiklio pakeitimą reikėtų mokėti atlikti patiems, tačiau bet koks didesnis visureigio remontas yra labai imlus laikui. O jo „4x4 Perimetro“ varžybose nėra daug.
Kaip gerą pavyzdį M. Plukys pateikė projekto „IGo2Dakar“ automobilį. Tai buvo vos kelis tūkstančius kilometrų nuvažiavęs „Nissan Navara“, tačiau jo laukė nemenki išbandymai, kuriems reikėjo pasiruošti. Į variklį buvo supilta kokybiška „Valvoline“ alyva, uždėtos dugno apsaugos, bagažinės uždangalas, sumontuoti papildomi žibintai, amortizatoriai pakeisti į sportinius „Old Man Emu“ ir atlikta daug kitų modifikacijų. Projekto dalyviai patys atliko tik minimalius pakeitimus – praktiškai visi darbai palikti „Hardman“ dirbtuvių Kaune profesionalams.
„Varžybose reikia važiuoti. Jeigu visureigis nepatikimas, jokie mechaniko įgūdžiai negelbės – remontuojant automobilis nevažiuoja ir tik gaištamas laikas. Todėl bet ką modifikuojant svarbu užtikrinti, kad viskas būtų atlikta kokybiškai ir nemažintų patikimumo“, – pataria M. Plukys.
„Navara“ beveik 10 tūkst. kilometrų Pietų Amerikos asfaltu, smėlynais ir bekelėmis atlaikė be problemų. Šiandien jis, turėdamas solidesnę 20 tūkst. km ridą, dalyvauja įvairiose varžybose ir renginiuose.
Žinoma, „4x4 Perimetro“ turizmo klasėje dalyvaujančiam visureigiui tiek modifikacijų nereikia. Pavyzdžiui, 2016 m. M. Plukys dalyvavo „4x4 Perimetre“ su kitu „Nissan Navara“ pikapu – tuomet jam buvo pakeistos tik padangos. Ir to pilnai pakako norint pasiekti finišą.
2018 m. didžiausias Lietuvos bekelės maratonas „4x4 Perimetras“ vyks birželio 27-30 d., startas ir finišas vyks Druskininkuose. Varžybose dalyvaus per 30 automobilių ir motociklų ekipažų, maždaug trečdalis jų – turistinėje įskaitoje.


