REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Pasikeitusi saugumo situacija ir poreikis užtikrinti kuo sklandesnį Lietuvos ir NATO valstybių karinės technikos transporto judėjimą magistraliniu keliu A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis, taip pat gerinti eismą pro Jonavą važiuojančiam tranzitiniam transportui, jau 2024 m. kovo mėnesį rengiamasi pradėti Jonavos pietrytinio aplinkkelio tiesimo darbus.


Pasikeitusi saugumo situacija ir poreikis užtikrinti kuo sklandesnį Lietuvos ir NATO valstybių karinės technikos transporto judėjimą magistraliniu keliu A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis, taip pat gerinti eismą pro Jonavą važiuojančiam tranzitiniam transportui, jau 2024 m. kovo mėnesį rengiamasi pradėti Jonavos pietrytinio aplinkkelio tiesimo darbus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokia informacija buvo pateikta Seimo nario Eugenijaus Sabučio susitikime su Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovu Mariumi Švaikausku.

REKLAMA

„Šiandien turime galutinai patvirtintą ir pagal naujausius poreikius pakoreguotą Jonavos aplinkkelio I etapo projektą, o metų pabaigoje jau bus skelbiamas rangos darbų viešojo pirkimo konkursas. Praėjus šias procedūras, tikimasi, kad aplinkkelis bus pradėtas įgyvendinti kitų metų pavasarį“, – po susitikimo sakė parlamentaras E. Sabutis.


Seimo nario teigimu, pasiruošimo darbai I etapo darbams jau prie finišo tiesiosios, belieka sulaukti kelių tiesimo sunkiosios technikos prie Jonavos. „Svarbu pabrėžti, kad aplinkkelio projektas susideda iš dviejų etapų. Vienam jau praktiškai pasirengta, o II etapo įgyvendinimo procedūros eina lygiagrečiai“, – pažymėjo E. Sabutis.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak Seimo nario, LAKD direktorius patikino, kad šią savaitę direkcija jau paskelbė ir II etapo projektavimo darbų pirkimą.


„Rusijos sukeltas karas Ukrainoje išryškino transporto infrastruktūros svarbą gynybinėje strategijoje. Civilinių kelių pritaikymas karinėms reikmėms tapo vienu iš kritinių faktorių, ir tai net buvo pabrėžta NATO viršūnių susitikime Vilniuje, todėl Jonavos aplinkkelio įgyvendinimas yra svarbus žingsnis. Jis leis užtikrinti Rukloje esančių Lietuvos kariuomenės padalinių ir dislokuotų sąjungininkų karių mobilumą“, – pastebėjo Seimo narys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

E. Sabučio įsitikinimu, būtina gerinti Lietuvos, kaip karinę paramą priimančios šalies, infrastruktūrą: „Tai yra namų darbai, kurie sukurs patogias sąlygas sąjungininkų pajėgoms bei paspartins planą Lietuvoje pilnai dislokuoti Vokietijos brigadą“, – sako parlamentaras.


Nutiesus Jonavos pietrytinį aplinkkelį, bus užtikrinti ne tik krašto apsaugos prioritetai, bet ir gyventojų poreikiai. Objektas leis garantuoti sklandų tranzitinio transporto eismą Kauno ir Zarasų kryptimis, taip pat pagerins eismo sąlygas Jonavos gyventojams, vykstantiems į darbą Kaune ir Kauno rajone.

REKLAMA

Susisiekimo ministerija skelbia, kad Jonavos pietrytinis aplinkkelis rytinėje pusėje prasidės nuo kelio A6 tilto per Nerį ties Skaruliais ir tęsis piečiau šio kelio maždaug iki Šveicarijos kaimo Jonavos rajone, kur vėl susijungs su keliu A6.


Aplinkkelis bus tiesiamas dviem etapais. I etapo statybos darbai, patikslinus anksčiau parengtą statybos projektą, turėtų prasidėti 2024 m. kovo mėn., II etapo projektavimo darbų pirkimą LAKD paskelbė liepos 17 d.  


Atsižvelgiant į projekto sudėtingumą, II aplinkkelio etapas galėtų būti baigtas projektuoti 2024  m., šio etapo rangos darbus tikimasi užbaigti iki 2026 m. pabaigos. Projekto finansavimui planuojama naudoti lėšas iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. „Connecting Europe Facility“, CEF), surinkto Bankų solidarumo mokesčio ir valstybės biudžeto.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų