• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugumai šiuolaikinių elektromobilių pakanka vienos pavaros – jų elektros varikliai užtikrina pakankamą sukimo momento kiekį plačiame sūkių diapazone, tad jie gali važiuoti tiek efektyviai, tiek greitai be būtinybės junginėti pavaras. Vis dėlto kai kurie gamintojai, tokie kaip „Porsche“ ar „Audi“, ėmė naudoti dviejų laipsnių pavarų dėžes, kad pagerintų dinamiką arba pagerintų energijos naudojimo efektyvumą.

Daugumai šiuolaikinių elektromobilių pakanka vienos pavaros – jų elektros varikliai užtikrina pakankamą sukimo momento kiekį plačiame sūkių diapazone, tad jie gali važiuoti tiek efektyviai, tiek greitai be būtinybės junginėti pavaras. Vis dėlto kai kurie gamintojai, tokie kaip „Porsche“ ar „Audi“, ėmė naudoti dviejų laipsnių pavarų dėžes, kad pagerintų dinamiką arba pagerintų energijos naudojimo efektyvumą.

REKLAMA

Tačiau „Stellantis“ žengė dar toliau. Koncerno patentuota trijų laipsnių pavarų dėžė elektromobiliams žada suteikti naujų galimybių visureigiams ir pikapams, tokiems kaip „Jeep“ ar „Ram“.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA

JAV patentų ir prekių ženklų biuras neseniai suteikė oficialią apsaugą šiai „elektrinio pavaros modulio trijų laipsnių transmisijos sistemai“, kuri buvo pateikta registruoti dar 2023 m. spalį.

Trijų bėgių dėžė su keturiomis sankabomis

Skirtingai nuo dviejų laipsnių pavarų dėžių, kurios orientuojamos į greitėjimą ir ekonomišką važiavimą, „Stellantis“ trijų bėgių sistema kurta su kita užduotimi – sustiprinti elektromobilių gebėjimus bekelėje. Tai logiškas žingsnis, turint omenyje „Jeep“ ir „Ram“ markes, kurių DNR – pravažumas ir darbingumas.

REKLAMA
REKLAMA

Žemiausia pavara čia atlieka reduktoriaus vaidmenį – leidžia važiuoti lėtai, bet kartu smarkiai padidina sukimo momentą. Toks režimas itin praverčia važiuojant stačiais šlaitais, giliomis provėžomis ar sniegu, taip pat tempiant priekabą. Kitaip tariant, tai elektrinė analogija klasikinei bekelės pavarai.

Trys bėgiai – trys pasauliai

Tarpinis bėgis būtų naudojamas dažniausiai – jis užtikrintų optimalų balansą tarp galios ir efektyvumo kasdienėmis sąlygomis. Trečioji pavara (santykiu 1:1) veiktų kaip tiesioginė pavara, tinkama važiuoti dideliu greičiu, pavyzdžiui, greitkelyje, kur svarbiausia – kuo mažesnės energijos sąnaudos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kartu su atviro ar blokuojamo, mechaninio ar elektroninio diferencialo galimybe, ši transmisija leistų itin plačiai pritaikyti elektromobilį įvairioms situacijoms – nuo miesto eismo iki ekstremalios bekelės.

Ar taps realybe?

Nors patentas dar negarantuoja, kad sistema pasieks serijinę gamybą, jos taikymas atrodo realistiškas. Trijų bėgių transmisija yra sudėtingesnė ir brangesnė nei vienos pakopos sistemos, todėl vargu ar ji bus naudojama masinės gamybos modeliuose. 

REKLAMA

Tačiau specializuotuose visureigiuose, tokiuose kaip būsimas elektrinis „Jeep Recon“ ar „Ram“ modeliai, toks sprendimas gali tapti svarbiu konkurenciniu pranašumu.

Jei „Stellantis“ pavyks šią sistemą realizuoti praktiškai, tai būtų vienas iš retų atvejų, kai inžineriniai sprendimai elektromobiliams nulemiami ne tik efektyvumo, bet ir gryno pravažumo vardan.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų