Tačiau „Stellantis“ žengė dar toliau. Koncerno patentuota trijų laipsnių pavarų dėžė elektromobiliams žada suteikti naujų galimybių visureigiams ir pikapams, tokiems kaip „Jeep“ ar „Ram“.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
JAV patentų ir prekių ženklų biuras neseniai suteikė oficialią apsaugą šiai „elektrinio pavaros modulio trijų laipsnių transmisijos sistemai“, kuri buvo pateikta registruoti dar 2023 m. spalį.
Trijų bėgių dėžė su keturiomis sankabomis
Skirtingai nuo dviejų laipsnių pavarų dėžių, kurios orientuojamos į greitėjimą ir ekonomišką važiavimą, „Stellantis“ trijų bėgių sistema kurta su kita užduotimi – sustiprinti elektromobilių gebėjimus bekelėje. Tai logiškas žingsnis, turint omenyje „Jeep“ ir „Ram“ markes, kurių DNR – pravažumas ir darbingumas.
Žemiausia pavara čia atlieka reduktoriaus vaidmenį – leidžia važiuoti lėtai, bet kartu smarkiai padidina sukimo momentą. Toks režimas itin praverčia važiuojant stačiais šlaitais, giliomis provėžomis ar sniegu, taip pat tempiant priekabą. Kitaip tariant, tai elektrinė analogija klasikinei bekelės pavarai.
Trys bėgiai – trys pasauliai
Tarpinis bėgis būtų naudojamas dažniausiai – jis užtikrintų optimalų balansą tarp galios ir efektyvumo kasdienėmis sąlygomis. Trečioji pavara (santykiu 1:1) veiktų kaip tiesioginė pavara, tinkama važiuoti dideliu greičiu, pavyzdžiui, greitkelyje, kur svarbiausia – kuo mažesnės energijos sąnaudos.
Kartu su atviro ar blokuojamo, mechaninio ar elektroninio diferencialo galimybe, ši transmisija leistų itin plačiai pritaikyti elektromobilį įvairioms situacijoms – nuo miesto eismo iki ekstremalios bekelės.
Ar taps realybe?
Nors patentas dar negarantuoja, kad sistema pasieks serijinę gamybą, jos taikymas atrodo realistiškas. Trijų bėgių transmisija yra sudėtingesnė ir brangesnė nei vienos pakopos sistemos, todėl vargu ar ji bus naudojama masinės gamybos modeliuose.
Tačiau specializuotuose visureigiuose, tokiuose kaip būsimas elektrinis „Jeep Recon“ ar „Ram“ modeliai, toks sprendimas gali tapti svarbiu konkurenciniu pranašumu.
Jei „Stellantis“ pavyks šią sistemą realizuoti praktiškai, tai būtų vienas iš retų atvejų, kai inžineriniai sprendimai elektromobiliams nulemiami ne tik efektyvumo, bet ir gryno pravažumo vardan.