Nuo praėjusių metų spalio Rusijos valdžia reikšmingai padidino perdirbimo mokestį. Tai iš esmės yra importo mokestis, kuris skaudžiausiai smogia būtent Kinijos gamintojams, šiuo metu dominuojantiems Rusijos automobilių importo rinkoje (apie 80 proc. visų importų 2023 m. pirmą pusmetį). Tačiau 2024 m. sausį–vasarį Kinijos automobilių eksportas į Rusiją sumažėjo perpus, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Dalis to paaiškinama tuo, kad rusai, vis dar, skeptiškai žiūri į kiniškus automobilius. 27,6 proc. apklaustų rusų teigė, kad niekada nepirktų kiniško automobilio, o dar 27,5 proc. svarstytų tik tuomet, jei nebūtų jokios kitos alternatyvos (Autostat apklausa, 2023 m. rugsėjis).
Tarp pirkėjų taip pat didėja nepasitikėjimas kiniškų automobilių kokybe, ypač kalbant apie patvarumą ir aptarnavimo kokybę. Todėl ataskaitoje daroma išvada, kad ilgainiui Kinijos gamintojų dominavimas gali mažėti, o tai atveria galimybes kitoms markėms.
Hyundai paliko sau kelią sugrįžimui
„Hyundai“ iš Rusijos pasitraukė 2023 m. gruodį, kai pardavė savo Sankt Peterburgo gamyklą vos už 100 JAV dolerių, tačiau kartu išsaugojo dvejų metų atpirko galimybę.
Tuo metu „Hyundai“ ir „Kia“ buvo rinkos lyderiai. 2021 m. šios dvi markės kartu pardavė 354 000 automobilių Rusijoje.
„Korea Herald“ duomenimis, korėjiečiai aktyviai registruoja prekių ženklus Rusijos intelektinės nuosavybės tarnyboje Rospatent. Vien per kelis pastaruosius mėnesius įregistruota daugiau nei 20 ženklų transporto priemonių ir detalių kategorijose.
Pasak profesoriaus Kim Pil-su iš Daelimo universiteto, „Hyundai“ siekia diversifikuoti savo veiklą dėl grėsmingų geopolitinių rizikų JAV rinkoje, ypač susijusių su galimais D. Trumpo sprendimais.
„Kol jie (D. Trumpas ir V. Putinas) tariasi dėl paliaubų, Hyundai ruošiasi grįžti į Rusiją“, – sakė profesorius.
Pasak jo, Rusijos rinka korėjiečiams pažįstama, o vietos vairuotojai, vis dar, palankiai vertina „Hyundai“ ir „Kia“ automobilius.
Nors atpirkti gamyklą gali kainuoti brangiau, nei ją parduoti, „Hyundai“ svarsto tokį žingsnį kaip investiciją į atgimstantį Rusijos verslą.