• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojams eismo įvykis – paskutinis dalykas, kurio jie tikisi sėsdami prie vairo. Tačiau, nepaisant didėjančių saugumo priemonių, avarijų skaičius Lietuvoje išlieka stabiliai aukštas. Transporto kompetencijų agentūros (TKA) duomenimis, 2023 m. šalyje užfiksuota daugiau nei 2800 avarijų – tai 0,8 proc. daugiau nei ankstesniais metais.

Vairuotojams eismo įvykis – paskutinis dalykas, kurio jie tikisi sėsdami prie vairo. Tačiau, nepaisant didėjančių saugumo priemonių, avarijų skaičius Lietuvoje išlieka stabiliai aukštas. Transporto kompetencijų agentūros (TKA) duomenimis, 2023 m. šalyje užfiksuota daugiau nei 2800 avarijų – tai 0,8 proc. daugiau nei ankstesniais metais.

REKLAMA

Vis daugiau vairuotojų tokiose situacijose renkasi skaitmeninį deklaracijos pildymo būdą, kuris leidžia dokumentus pateikti realiuoju laiku, dar būnant įvykio vietoje. Tačiau net ir naudojantis šiuolaikinėmis priemonėmis, pasitaiko klaidų, kurios vėliau apsunkina žalos atlyginimo procesą.

Stresas – didžiausias informacijos priešas

Pasak „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovo Giedriaus Petriko, viena iš dažniausių problemų – vairuotojo gebėjimas tiksliai prisiminti avarijos aplinkybes.

REKLAMA
REKLAMA

„Netikėtumas, kelionės planų sutrikdymas, emocinis sukrėtimas – visa tai lemia, kad vairuotojai ne visada tiksliai atsimena įvykį. Kartais net pamirštami esminiai momentai, todėl deklaracija gali būti užpildyta netiksliai, ne iki galo arba su klaidomis“, – sako G. Petrikas.

REKLAMA

Tai ne tik trukdo greitam situacijos išsprendimui, bet ir gali pailginti žalos nagrinėjimo trukmę, nes deklaracija gali būti atmesta ar pareikalauti korekcijų.

Populiarėjantis skaitmeninis sprendimas

Šiuo metu kas trečia privalomojo civilinės atsakomybės draudimo žala Lietuvoje registruojama naudojantis platforma draudimoivykiai.lt. Šis įrankis leidžia tiesiog telefone užpildyti deklaraciją ir nedelsiant ją pateikti draudimo bendrovei.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau norint naudotis sistema, būtina laikytis tam tikrų sąlygų:– įvykio metu turi dalyvauti dvi transporto priemonės;– bent viena iš jų turi būti registruota Lietuvoje;– eismo įvykio metu neturi būti nukentėjusių žmonių;– abi pusės turi sutarti dėl įvykio aplinkybių.

Kaip pastebi ekspertas, dažniausiai pasitaikančios techninės klaidos – neužbaigtas pildymas arba nepasirašyta deklaracija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Būna, kad vairuotojas pamiršta paspausti mygtuką „Pateikti“ arba vienas iš dalyvių nepatvirtina deklaracijos – tokiu atveju sistema jos net nepripažįsta“, – aiškina G. Petrikas.

Kita dažna problema – neteisingai suvesti duomenys: neteisingas automobilio modelis, numeriai, kontaktinė informacija. Net smulkūs netikslumai gali sukelti nesklandumus registracijos procese ar vėluojančią komunikaciją.

REKLAMA

Nuotraukos – viena svarbiausių dalių

Ekspertai pabrėžia ir fotografijų svarbą – tai vienas pagrindinių įrodymų analizuojant eismo įvykį.

„Reikia fotografuoti ne tik pažeidimus, bet ir bendrą situaciją – kelio ženklus, šviesoforus, horizontalųjį ženklinimą. Ypač svarbu, kad matytųsi valstybiniai numeriai“, – pataria G. Petrikas.

Fotografuojant prasto apšvietimo sąlygomis rekomenduojama naudoti blykstę, tačiau svarbiausia – užtikrinti, kad kiekviena nuotrauka būtų aiški ir informatyvi.

REKLAMA

Paskutinė taisyklė – viską dar kartą patikrinti

Prieš pateikiant deklaraciją, būtina dar kartą peržvelgti visus įrašytus duomenis – laiką, atsakomybę, nukentėjusius, kontaktus, įkelti tinkamas nuotraukas.

„Tik tada, kai viskas aišku ir tikslu, spauskite „Pateikti“. Tai padės išvengti nesusipratimų, papildomų dokumentų ir sutrumpins žalos atlyginimo terminą“, – reziumuoja G. Petrikas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų