• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelį metų skirtingose Europos šalyse, vairuotojai važiuodami greitkeliu turėjo neviršyti 130 km/val. ribos. Vis dėlto, kelių Europos Sąjungos valstybių pavyzdžiai rodo, kad ištisus dešimtmečius galioję ribojimai neatitinka šių dienų realijų.

Daugelį metų skirtingose Europos šalyse, vairuotojai važiuodami greitkeliu turėjo neviršyti 130 km/val. ribos. Vis dėlto, kelių Europos Sąjungos valstybių pavyzdžiai rodo, kad ištisus dešimtmečius galioję ribojimai neatitinka šių dienų realijų.

REKLAMA

Ispanija – naujausias pavyzdys. Daugelį metų vairuotojai naudodamiesi plačiai išvystytu Ispanijos greitkelių tinklu turėjo laikytis 120 km/val. ribojimo. Tačiau Katalonijoje esančiame AP-7 greitkelyje vairuotojai gali mėgautis 150 km/val. siekiančiu maksimaliu leistinu greičiu.

Šis staigus pokytis nėra atsitiktinis. Šiame greitkelyje buvo įdiegtos pažangios eismo valdymo sistemos, kurios atsižvelgdamos į eismo intensyvumo, oro sąlygas ir paros laiką automatiškai koreguoja maksimalų leistiną greitį. Be to, ši sistema įdiegta ne 20 ar 50, o 145 kilometrų ilgio atkarpoje.

Panašaus pobūdžio sprendimus neseniai priėmė Italija, apie maksimalaus leistino greičio didinimą svarsto Austrija. Nyderlandai vėl sugrįžo prie įprasto (130 km/val.) leistino greičio ribojimų. Net Čekijoje nuo šiol tam tikruose greitkeliuose bus galima važiuoti 150 km/val. greičiu

150 km/val. greitis – optimalus

Šiuos pokyčius įgyvendinusios „Dirección General de Tráfico“ (Ispanijos kelių eismo generalinė direkcija) atstovai teigia, kad maksimalaus leistino greičio padidinimą leidžia įgyvendinti išvystyta infrastruktūra ir technologijos. 

„Dabartiniai greitkeliai yra projektuojami taip, kad galėtų atlaikyti didesnius greičius. Modernūs automobiliai pasižymi pažangesnėmis važiuoklėmis, efektyvesnėmis stabdžių sistemomis, geresne saugumo įranga“, – savo pranešime sakė direkcijos atstovai.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, direkcijos atstovai taip pat pabrėžia, kad dirbtinai žemas greičio limitas tėra perteklinis reguliavimas. Jie yra įsitikinę, kad greitkelius galima daug efektyviau išnaudoti pritaikant dinamiškai reguliuojamą greitį, atsižvelgiant į oro sąlygas, eismo srautą ar paros laiką.

„Dirección General de Tráfico“ taip pat skelbia, kad tai nėra vienkartinis eksperimentas. Teigiama, kad netrukus panašaus pobūdžio sistemos bus įdiegtos kituose Ispanijos greitkeliuose, o tai reiškia, kad netrukus kelionės po šią didžiulę šalį taps trumpesnės.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
Tik ne LT pasmus greitis tik mazinamas cia padidet gali tik kainos Baudos ir mokesciai
idiotų šalyje, čia viskas pagrįsta kaip labiau riboti ir reketuoti žmones.
Sveikas protas juos paskatina da padaryti.
Automobiliai tobuleja o pas mus greiciai lyg butume dar vis su ziguliais vazineja
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų