„Bio-Circle & HSG by Swag“ komandos vadovas Mindaugas Valiūnas pasakoja, kad techninė parengtis ir gera komandos forma – būtina, bet nepakankama sąlyga. Norint pasiekti aukščiausius tikslus, būtina ir šalta galva, ir gebėjimas reaguoti akimirksniu.
Daugiau „Aurum 1006 km“ lenktynių naujienų – specialiame „Aurum 1006 km“ polapyje.
Laikai pasikeitė
Pasak M. Valiūno, ilgų nuotolių lenktynių specifika per pastaruosius metus gerokai pasikeitė. Nors dalyvių skaičius sumažėjo, sportinis lygis – priešingai – išaugo.
„Anksčiau, kai trasoje būdavo ir lėtesnių automobilių, buvo galima pasinaudoti aplinkybių sėkme – stabiliai važiuojantis ekipažas su kuklesne technika galėjo pasiekti aukštą rezultatą. Visi prisimena „Honda Civic“ pergalę. Dabar tokių stebuklų nebeliko. Norint kovoti dėl pergalės – nuo pirmų metrų reikia važiuoti maksimaliu tempu“, – sako jis.
Praėjusiais metais „Bio-Circle & HSG by Swag“ ekipažas su „Audi R8 LMS GT3 Evo II“ technika žadėjo rimtą konkurenciją, tačiau techninis gedimas sumaišė kortas. Šiemet planas aiškus – minimumas yra podiumas bendroje įskaitoje.
Scenarijai – savaitėmis iki starto
Viena iš pagrindinių komandos vadovo užduočių – planuoti strategiją ir sprendimų eigą net ne valandomis, o savaitėmis iki lenktynių. Pasak M. Valiūno, kiekvienas galimas scenarijus aptariamas iš anksto: kada keisti vairuotoją, kada pilti degalus, kada rizikuoti ar taupyti.
„Turime parengę ne vieną strategiją, tačiau jos – mūsų vidinis reikalas. Galiu tik pasakyti, kad pradžioje startuos greičiausias ir stabiliausias mūsų lenktynininkas – Karolis Jovaiša. Jis jau pernai demonstravo, kad gali važiuoti stipriu tempu, tad šiemet jo vaidmuo bus itin svarbus“, – atskleidžia komandos vadovas.
Nepaisant visų scenarijų, lenktynėse visuomet išlieka nenuspėjamumo faktorius – orai, saugos automobiliai, gedimai. Kaip teigia M. Valiūnas, apie „atsileidimą“ galima mąstyti tik pačioje pabaigoje, kai aišku, kad verta taupyti techniką ar degalus.
„Būta atvejų, kai prieš finišą skaičiavome, ar liks bent litras degalų. Prašėme vairuotojo elgtis itin švelniai, važiuoti „ekonomiškai“, net ir tiesiosiose pariedėti. Tokie sprendimai priimami ne emocijomis, o iš analizės ir patirties“, – prisimena jis.
Vadovas – ir strategas, ir psichologas
Be taktikos ir logistikos, vadovo pareigose – ir emocinis stabilumas. Pasak M. Valiūno, lenktynėse visi – žmonės, tad įtampa neišvengiama. Kartais tenka „gesinti gaisrus“ tarp pilotų, paaiškinti nepopuliarius sprendimus.
„Komandos vadovas turi matyti visą vaizdą – ne tik iš piloto perspektyvos. Jis turi priimti sprendimus, net jei jie tuo momentu nepatinka vairuotojui. Visi žino: jei finišuoji sėkmingai – šlovė atitenka lenktynininkui. Bet jei nepavyksta – kalta būna strategija“, – šypsosi M. Valiūnas.
„Man tai priimtina. Mielai stoviu už nugaros ir džiaugiuosi komandos sėkme, net jei niekas garsiai nepadėkoja. Žinau, kad sprendimai duoda rezultatą – o tai svarbiausia“, – reziumuoja jis.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!