REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


 „Alfa Romeo“ ir padidinto pravažumo automobilis – nėra visiškai nauja idėja. Bent jau tam tikra „Alfa Romeo“ inžinierių dalis apie naują, itin populiarų segmentą galvojo prieš 16 metų – 2003 metais. 


 „Alfa Romeo“ ir padidinto pravažumo automobilis – nėra visiškai nauja idėja. Bent jau tam tikra „Alfa Romeo“ inžinierių dalis apie naują, itin populiarų segmentą galvojo prieš 16 metų – 2003 metais. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuomet skirtingų „Alfa Romeo“ modelių detalių kratinys – „Kamal“, demonstravo kaip galėtų atrodyti kompaktiškas, bet išvaizdus padidinto pravažumo automobilis iš Italijos. Kaip ir daugelis tokio pobūdžio projektų, „Kamal“ užstrigo kažkur tarp dizaino departamento ir Italijoje esančios gamyklos, kurioje dirbantys žmonės galėtų surinkti serijinei gamybai paruoštą modelį.

REKLAMA

Po daugybės diskusijų, grandiozinių planų ir nesuskaičiuojamų pristatymų – pirmasis „Alfa Romeo“ visureigis, ar bent jau į tokį panašus automobilis, pagaliau pateko ir į mūsų rankas. Tai – antrasis visiškai naujas „
Alfa Romeo
“ modelis, kuris buvo sukurtas pasinaudojus daugybės komplimentų sulaukusios „Giulia“ pagrindu.


Daugelis komponentų yra identiški. Didžiausi skirtumai tarp „
Giulia“ ir „
Stelvio
“ yra: ilgesnės ir standesnės spyruoklės ir platesnė priekinė bei galinė tarpvėžė. Viskas. Visos kitos, pačios svarbiausios detalės yra identiškos „Giulia“ modeliui.

REKLAMA
REKLAMA



DIZAINAS


Verdiktas 4

Visureigiška išvaizda, kuri neturi nieko bendro su grynakraujais, pelkių ir raistų nebijančiais visureigiais. Naujoji SUV automobilių banga labiau primena dinamiškai atrodančius universalus ar hečbekus su gerokai didesne prošvaisa. Būtent šių dviejų kėbulo tipų elementai puikiai matomi žvelgiant į „
Alfa Romeo Stelvio
“.


„Alfa Romeo“ atrodo kaip sporto salės abonementą įsigijęs hečbekas. Raumeningos, aptakios, elegantiškos kėbulo linijos, kartu su vizitine kortele tapusiomis V formos radiatoriaus grotelėmis ir priekiniais žibintais sukuria netipinės „Alfos“ atvaizdą, kuriam šilti jausmai užsimezga ne iš pirmo žvilgsnio. Tai tikrai nėra pats gražiausias „Alfa Romeo“ dizainerių kūrinys, tačiau išskirtinumo koziriu sužaidžia nepriekaištingai. Net ir tamsiausią vakarą prekybos centro aikštelėje niekada, tikrai niekada „
Stelvio
“ nesupainiosite su kito gamintojo produktu. Tai vienas iš tų atvejų, kai eksterjero dizainą vieni įvertins teigiamai, kiti – neigiamai, tačiau niekas nesugebės išlikti abejingu ar atsainiai mestelėti „ai, visai nieko“. Tokias pačias emocijas iššaukia ir „Lexus“, kurio dizaineriai nėra linkę pasiduoti vokiečių diktuojamomis tendencijomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vertinimo kriterijusAlfa Romeo Stelvio Q4 First Edition
Išskirtinumo faktorius8
Interjero dizainas9
Eksterjero dizainas7
Ilgis (mm)4687
Plotis (mm)1903
Aukštis (mm)1671


 






INTERJERAS


Verdiktas 3.5

Jeigu reikėtų įvardinti automobilių gamintoją, kuris per pastaruosius metus pademonstravo ryškų proveržį interjero dizaine, mes net nesudvejotume ir pasakytume, jog visi aplodismentai turi būti skirti „
Peugeot“ inžinieriams. „
3008
“ ir „
5008
“ modeliuose pademonstruotas kokybinis šuolis galėtų būti puikiu pavyzdžiu ne tik pagrindiniams „Peugeot“ konkurentams, bet ir aukštesnės klasės automobilių gamintojams. Ar „Alfa Romeo“ patenka į jų gretas? Iš dalies.

REKLAMA

Vertinant „Stelvio“ interjerą tik pagal jo išvaizdą – daugelis vairuotojų teigiamai įvertins jo paprastumą, elementarumą, stilizuotus elementus, kurie neerzina. Žinoma, „Alfa Romeo“ nebūtų „Alfa Romeo“, jeigu nesilaikytų ilgamečių tradicijų – gilūs, stilizuoti ciferblatai, ant sėdynių esanti „Alfa Romeo“ emblema arba radiatoriaus grotelių formos užvedimo raktas – mažos ir galbūt daugeliui nereikšmingos smulkmenos, bet jos – malonios smulkmenos, kuriomis kiti gamintojai nepasirūpina. Tai ypač galioja „VAG“ grupės kūriniams.

REKLAMA

Interjero ergonomika taip pat nebūdinga itališkiems automobiliams, nes pagrindinių prietaisų išdėstymas yra logiškas, retkarčiais primenantis „BMW“ automobilius ir nereikalaujantis nuleisti akių nuo kelio. Pavyzdžiui, posūkio įjungimo ir išjungimo mechanizmas neturi tradicinės užfiksavimo funkcijos. Kuomet įjungiate posūkį, svirtelė grįžta į pradinę poziciją, tad norint išjungti kitus vairuotojus įspėjantį signalą, reikia tiesiog švelniau kilstelėti svirtelę į priešingą pusę. Modernių „Mini“ arba „BMW“ automobilių vairuotojai prie šios sistemos yra pripratę ir nesuka dėl to galvos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Daugelį vairuotojų turėtų nustebinti vairuotojo pozicija, kuri ne iš tolo neprimena tradicinio „SUV“. Žinoma, dėl aukštesnės kėbulo prošvaisos Jūs sėdite aukščiau, tačiau pačios sėdynės, vairo ir pedalų išdėstymas primena tradicinį sedaną, o tai reiškia, jog sėdėsite truputėlį žemiau. Iš pradžių – tai bus neįprasta, bet po keleto minučių kelyje labai greitai įprasite.


Taigi, vairuotojo vieta – gera, prietaisų valdymas – patogus, interjero erdvė – nusileidžia tik „Q5“, bagažinės tūris – vienas didžiausių segmente,  o kaip gi surinkimo kokybė ir apdailos medžiagos? Daugelyje vietų – gera, nenusileidžianti analogiškiems „
BMW“ ar „
Mercedes Benz“ modeliams, kurie sugeba sukurti prabangesnio automobilio įspūdį, nes potencialūs „X3“ ir „GLC“ pirkėjai gali užsisakyti įvairias interjero apdailas, kurios sugeba nukreipti dėmesio nuo itin pigaus plastiko durų apačioje ar ant transmisijos tunelio. Surinkimo kokybė? Tikrai pranoksta „Mercedes Benz“ ir „Jaguar“, bet labai stipriai atsilieka nuo „
Audi Q5“, kuris atrodo yra suręstas kaip tankas.

REKLAMA


Vertinimo kriterijus



Alfa Romeo Stelvio Q4 First Edition



Interjero erdvė



8 balai



Interjero apdailos medžiagos



7 balai



Surinkimo kokybė



7 balai



Ergonomika



8 balai



Matomumas



8 balai



Prietaisų skydelio informatyvumas



9 balai



Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas



8 balai



Multimedijos sistema



7 balai



Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas



7 balai



Bagažinės tūris



525 litrai



Multimedija

Pirmą kartą atsisėdus už automobilio vairo ir pradėjus naudotis „Stelvio“ esančia multimedijos sistema, iškart kyla asociacijos su „BMW“ automobiliuose esančia „iDrive“. Jeigu dabar norite garsiai surikti – „Cha, nemoka patys, tai kopijuoja kitus“ frazę, leiskite užbėgti įvykiams už akių.

REKLAMA

„Alfa Romeo“ inžinieriai pasielgė taip pat kaip ir „BMW“ – kreipėsi į „Magnetti Marelli“ specialistus, kurie yra atsakingi už abiejų gamintojų informacijos ir pramogų sistemą. Abiejų sistemų valdymas – praktiškai identiškas. Skiriasi tik programinė įranga ir grafinė sąsaja – du elementai, kurie nėra stiprioji „Alfa Romeo Stelvio“ pusė, tačiau šią problemą gamintojas nuolatos tvarko, nes itališkų automobilių multimedija gauna nuolatinius atnaujinimus, kuriuos gali atlikti patys „Stelvio“ vairuotojai.


Funkcionalumo prasme – „Alfa Romeo“ analogas turi viską, ko gali reikėti bet kuriam vairuotojui: puikiai veikiančią „Bluetooth“ telefono sąsają, tiksliai veikiančią navigacijos sistemą ir svarbiausia – „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsaja, kurią kiekvienas „Stelvio“ vairuotojas nuo šiol gauna bazinėje įrangoje kartu su 8,8 colio ekranu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA





DINAMIKA


Verdiktas 4.5

„Alfa Romeo Stelvio“ naudoja tuos pačius variklius kaip ir „Giulia“ sedanas. Tai reiškia, jog visi potencialūs „Stelvio“ pirkėjai gali rinktis iš 2 litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų benzininio arba iš 2,2 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų dyzelinio motorų. Priklausomai nuo pasirinkto variklio, automobilis gali turėti tik galinių arba visų keturių varančiųjų ratų pavaras. Tuo tarpu automatinė pavarų dėžė – vienintelis pasirinkimas. „Stelvio“, deja, nėra gaminamas su mechanine pavarų dėže.

REKLAMA

Mūsų bandytasis modelis turėjo 280 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą (2250-4000 sūkių diapazone) išvystantį benzininį motorą, kuris, apart itin brangaus „QV“ modelio, tai yra galingiausia ir potencialiausia alternatyva dyzeliniams motorams dėl dviejų priežasčių: efektyviai veikiančios 8 laipsnių automatinės pavarų dėžės ir patenkinamo dinamikos ir kuro sąnaudų koeficiento.


Gamintojas teigia, jog 1660 kilogramų sveriantis „SUV“ iki 100 km/val. įsibėgėja per nerealiai atrodančias 5,7 sekundės. Iš pradžių, šis rodiklis atrodo kaip eilinis italų melas, tačiau dar kartą – „Alfa Romeo“ inžinieriai sugebėjo sukurti pavyzdinį (bent jau dinamikos prasme)keturių cilindrų variklį. Matote, benzininis variklis „Alfa Romeo“ automobiliuose visuomet pulsavo milžiniška energija, pasižymėjo adiktyvia dinamika ir skleisdavo labai malonų ausiai garsą. Šis tvarinys nėra išimtis.

REKLAMA

Iš pradžių tikėjomės surasti dar vieną skalbimo mašiną, kuri geba gerai atlikti savo darbą, bet nepalieka absoliučiai jokių emocijų. Be to, daugelis modernių keturių cilindrų varikliai veikia taip, lyg juos už gerklės laikytų Hulkas ir neleistų tinkamai išsirėkti. Mūsų nuostabai – priekyje tūnantis, dvigubą turbokompresorių turintis (arba kaip šios markės inžinieriai pasakytų „Two-in-One“) „Alfa Romeo“ motoras sukasi it vijurkas arba mažasis peliukas – „Speedy Gonzales“ bandantis pabėgti nuo nuolatos švepluojančio Silversterio.

REKLAMA
REKLAMA

Dinaminį pranašumą jis turi ne tik prieš panašaus pajėgumo „SUV“ analogus. Nerimauti turėtų net ir grynakraujų, sportiškų automobilių vairuotojai, kurie iki šiol šaipydavosi iš nerangių, vangiai akceleruojančių pseudo-visureigių. Brangieji – turime Jums blogų žinių, nes įjungus „Dynamc“ režimą „Stelvio“ už savęs paliktų „
Golf GTI
“ ar „Megane RS“, o „Audi S4“ ar „Porsche Cayman“ liptų ant kulnų. Taip, mes kalbame apie šeimynišką ir salyginai kukliai atrodantį „SUV“.



Vertinimo kriterijus



Alfa Romeo Stelvio Q4 First Edition



Variklių charakteristikos



2 litrų, keturių cilindrų. 280 AG esant 5250 aps/min. 400 Nm 2250-4500 aps/min.



Varantieji ratai



Galiniai arba visi keturi


Pavarų dėžės tipas8 laipsnių automatinė

0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas)



5,7 sekundės / 5,8 sekundės



60 – 100 km/val. (važiuojant 4 pavara)



3,9 sekundės



80 – 120 km/val. (važiuojant 4 pavara)



4,3 sekundės



80 – 120 km/val. (važiuojant 5 pavara)



5,5 sekundės



Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje)



9,1 / 6,5 / 7,3 litro 100 kilometrų


Su pilnu baku nuvažiuosite~ 700 kilometrų (Degalų bako talpa 64 litrai)




VALDYMAS


Verdiktas 4.5

„Alfa Romeo“ norėdama susigrąžinti prarastas pozicijas, galėjo pasielgti taip, kaip pagrindiniai konkurentai: susikoncentruoti į pagalbines sistemos ir vairavimo tyrumą nustumti į šalį. Ši strategija būtų pakankamai saugi, bet tuo pačiu ir labai, beprotiškai nuobodi.

REKLAMA

Vietoj to, „Alfa Romeo“ specialistai nusprendė sukurti automobilius, kurie pasižymėtų pačiomis geriausiomis valdymo savybėmis – jie privalėjo tapti vairuotojų automobiliais.


Kaip ir daugelis kitų modernių automobilių, taip ir „Stelvio“ turi automatinė stabdymo sistemą, milžinišką kiekį oro pagalvių, aklosios zonos įspėjimo sistemą, adaptyvią greičio palaikymo sistemą – priedus, kurie praverčia važiuojant greitkeliu arba brūžinant asfaltą mieste. Įprastoje situacijoje – jis elgiasi kaip ir bet kuris kitas lengvasis automobilis. Saugo nuo nemalonių incidentų ir užtikrina, jog netikėtai prapliupęs dangus nesugadintų 100 eurų kainavusios šukuosenos.


Visiškai kitokius žodžius norisi naudoti išvažiavus į tuščią, nuo miesto toliau esantį kelio ruožą, kuriame galima išbandyti kaip veikia „Stelvio“ pakaba: priekyje – dvigubos skersinės svirtys, o gale – kad ir kaip keistai tai skambėtų – keturių su puse svirčių sistema.


Nepaisant pakankamai ženklaus kainų skirtumo, „Stelvio“ privalo būti pranašesnis už vienintelį potencialų konkurentą – „
Porsche Mac

an“. Būtent jis yra tas automobilis, kuris gali pasiūlyti geriausius vairavimo potyrius, nes visi kiti, būkime teisingi, primena medines mašinėles.

REKLAMA

Kaip bebūtų keista, skirtumų tarp „Stelvio“ ir „
Maca

n“ elgesio yra labai mažai. Analogas iš „Porsche“ stovyklos kiekvieną judėsį atlieka grakščiau ir tiksliau bei natūraliau, bet „Stelvio“ turi ne ką mažesnį ginklų arsenalą, jog galėtų priversti svarstyti „Alfa Romeo“ kandidatūrą.



Vertinimo kriterijus



Alfa Romeo Stelvio Q4 First Edition



Pakabos suteikiamas komfortas



8 balai



Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu



9 balai



Manevringumas



8 balai



Stabdžių sistemos efektyvumas



9 balai



Triukšmo lygis


 8 balai

Automatinių pavarų dėžių darbas (reakcija į staigų akceleratoriaus paspaudimą, rankinio valdymo naudingumas, pavarų perjungimo sklandumas)



9 balai





EKSPLOATACIJA


Verdiktas 3.5

Panašu, jog „Alfa Romeo“ turi visus reikalingus įrankius, jog taptų pilnaverčiu „Premium“ automobilių lygos nariu. Galinių varančiųjų ratų pavara, sumanūs sprendimai ir retai tokio tipo automobiliuose sutinkami komponentai, kurie gamintojui kainuoja tikrai ne 50 eurų. Tai puikiai atsispindi „Stelvio“ kainodaroje, kuri labai mažai kuo skiriasi nuo analogų iš Švedijos ar Vokietijos.


Šiuo metu „Stelvio“ su 280 arklio galių išvystančiu motoru Lietuvoje kainuoja nuo 47 990 eurų. Panašaus galingumo „Audi Q5“ – nuo 47 500 eurų, „Volvo XC60“ – 49 600 eurų, „Porsche Macan“ – 59 532 eurų. Kaip matote patys, pradinės visų šių SUV automobilių kainos yra labai panašios. Siaubas pradeda imti, kai konkretų modelį pradedate komplektuotis pagal savo poreikius. Norite geresnės kėbulo spalvos? Norite. Norite geresnės garso sistemos? Žinoma, kad norite. Norite adaptyvios greičio palaikymo sistemos ir kitų saugumo sistemų? Dar klausiate! Ir štai – „Stelvio“, „Q5“ ar „XC60“ kainos išsipučia iki maždaug 60 000 eurų. Dabar turbūt norite ištarti ne patį gražiausią ištiktuką?

REKLAMA

Žvelgiant iš vartotojo pusės, praktiškai visi automobilių gamintojai siūlo pakankamai dosnias nuolaidas, ypač gamintojas ruošiasi pristatyti atnaujintą modelį. Pavyzdžiui, „Volvo“ atstovai sandėlyje esantiems modeliams siūlo ~ 5000 eurų nuolaidą. „Alfa Romeo“ atstovai itin retkarčiais užkuria specialią akciją, kurios metu įvairūs, gerai sukomplektuoti egzemplioriai parduodami už bazinių modelių kainas. Ne išimtis yra ir „Audi“ atstovai, kurie bus pakankamai lankstūs.



Vertinimo kriterijus



Alfa Romeo Stelvio Q4 First Edition



Pigiausio modelio kaina



38 990 eurų



Bandyto modelio kaina



51 900 eurų



Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina



7 balai



Standartinė garantija



5 metų / neribojant ridos



Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 kilometrų



~ 1200 eurų. Aptarnavimai atliekami kas metus arba kas 15 000 kilometrų



Prognozuojama išliekamoji vertė po 5 metų, nuvažiavus 100 000 kilometrų



~ 30 procentų arba maždaug 15 570 eurų (ši suma galioja bandytam modeliui)



Atstovybių tinklas



Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje



Alfa Romeo Stelvio

Visuotinis pamišimas dėl „SUV“ tipo automobilių neaplenkė net ir „Alfa Romeo“. Gera žinia yra ta, jog „Alfa Romeo“ sukūrė automobilį, kuris tik atrodo kaip „SUV“. „Stelvio“ valdymo savybės, elgesys kelyje ir teikiamos emocijos prilygsta grynakraujui sportiškam hečbekui.

REKLAMA

Verdiktas 4.5

Tai – metų siurprizas. Niekas negali paruošti tai, ką Jums gali pasiūlyti „Alfa Romeo Stelvio“. Išdidūs gamintojo pareiškimai visuomet puikiai skamba prezentacijų metu arba televizijos ekranuose šmėžuojančioje reklamoje. Vis dėlto, italų teiginys, jog jie sukūrė geriausiai valdomą „SUV“ – nėra laužti iš piršto. Tai yra tiesa.


Be to, aukštą sėdėseną, antrajai pusei ir vaikams tinkantį interjerą siūlantis automobilis teikia žymiai daugiau vairavimo malonumo negu, kai kurie grynakraujai sportiški modeliai. Aha, mes žiūrime į tave „Toyota GT86“.


MUMS PATIKO


  • Kai kuriuos sportiškus hečbekus gėdinančios valdymo savybės
  • Atsižvelgiant į variklio pajėgumą – įspūdinga dinamika
  • Dėvėdamas 20 colių skersmens ratlankius ir žemo profilio padangas „Stelvio“ kelio nelygumus sugeria geriau negu brangesni automobiliai su komfortui skirta konfigūracija: 15 ar 16 colių ratais
  • Interjero erdvė
  • Talpi bagažinė
  • Konkurencinga kaina
  • 5 metų garantija be ridos apribojimų
  • Ilgoms kelionėms tinkančios sėdynės

MUMS NEPATIKO


  • Galinės vaizdo kameros ekranas ir rezoliucija galėtų būti didesnė
  • Multimedija – lengva naudoti ir greitai veikianti, tačiau grafinė sąsaja primena 2000-uosius
  • Kiti „Premium“ segmento automobiliai standartinėje įrangoje siūlo žymiai daugiau pažangių technologijų. Praktiškai visos pagalbinės sistemos yra papildomos įrangos sąraše
  • Apdailos medžiagų įvairovė
  • Sūkių ribotuvas įsijungia per anksti
  • Efektyvūs stabdžiai, kai to tikrai norite. Vis dėlto, reikia laiko norint priprasti prie jautraus stabdžių pedalo





















































REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų