• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žiema, kaip ir kiekvienais metais, užklumpa netikėtai. Artėjant šaltajam sezonui daugelis Lietuvos vairuotojų suklūsta keistis padangų, tad jeigu senosios jau nebetinkamos eksploatuoti ir ketinate įsigyti naujas, rinkdamiesi pasitelkite 3 žemiau pateiktus kriterijus, kuriais vadovaudamiesi išsirinksite būtent jūsų poreikius atitiksiančias padangas.
1. Mišinys
Žieminės padangos skirstomos į kietojo mišinio, minkštojo mišinio arba dygliuotas padangas. Priklausomai nuo to, kur gyvenate ir kur dažniausiai važinėjate, ir reikia rinktis automobilio „batus“.
Jeigu didžiąją dalį kelionės praleidžiate nevalomuose, snieguotose keliuose (gyvenate užmiestyje) geriausia rinktis dygliuotas padangas – jų sukibimas su sudėtingo pravažumo keliu yra geriausias, stabdymo kelias – trumpiausias, posūkiuose valdomumas pakankamai paprastas, o ir tarnaus bent sezonu ilgiau nei kitų rūšių padangos. Tiesa, jeigu ketinate žiemą keliauti į užsienį, būtinai pasidomėkite, ar šalyje, į kurią vykstate, galima naudoti dygliuotas padangas, nes daugelyje kraštų jos uždraustos.
Minkštojo mišinio (kitaip dar – skandinaviško tipo) padangos geriausiai tarnaus kaip dygliuotų padangų alternatyva. Skandinaviško tipo padangos ne be reikalo turi tokį pavadinimą – jos buvo sukurtos Skandinavijos šalims, kuriose žiemos tolygiai šaltos, snieguotos ir ypač atšiaurios. Būtent tokioms sąlygoms yra pritaikytos minkštojo mišinio padangos. Jos, nors yra populiarios Baltijos šalyse, ne itin tinka mieste (kaip ir dygliuotos), nes lietuviškos žiemos gana nepastovios: oro temperatūra svyruoja nuo pliusinės iki minusinės, kelią dengia tai ledas, tai sniegas, tai lietus, todėl važiuojant greičiau nei 50 km/val. greičiu automobilis gali tapti nestabilus.
Važinėjantiems mieste, kur keliai yra gerai valomi, labiausiai tinka kietojo mišinio padangos. Šio mišinys puikiai pasižymi esant šlapiai ar snieguotai kelio dangai (turi gerą sukibimą) taip pat automobilis yra stabilus net esant dideliam greičiui (aktualu magistraliniuose keliuose). Minusas – prastas sukibimas su apledijusia danga, tad susidarius plikledžiui reiktų vairuoti ypač atsargiai.
2. Plačios ar siauros?
Visų pirma, padangos turi atitikti gamintojo nustatytus reikalavimus. Bet koks neatitikimas gali ne tik sumažinti saugumą, vairavimo kokybę, paversti automobilį ne tokiu manevringu bei stabiliu, bet ir klaidingai rodyti greičio ir nuvažiuotų kilometrų skaičius. Kaip bebūtų, žiemai labiausiai tinka siauresnės ir aukštesnio profilio padangos, nes plačios, žemo profilio nors ir ypatingai maloniai leidžia pravažiuoti posūkį bei itin stabiliai „stovi ant kelio“, bet labai prastai išstumia vandenį (žiemą – aptirpusį sniegą), todėl automobilis tampa nestabilus ir gali slysti. Plačių ir žemo profilio padangų privalumai labiausiai pasireiškia vasarą, ant sausos kelio dangos, tad žiemai šis derinys nepatartinas.
3. Dėvėtos, restauruotos ar naujos?
Vyrauja įvairios nuomonės, tačiau nemaža dalis vairuotojų, norinčių sutaupyti, renkasi dėvėtas padangas. Nors daugiau nei pusė tokių automobilių „batų“ vargiai atitarnautų vos vieną (saugų!) sezoną, tačiau perkant iš patikimų įmonių ar žmonių galima rasti ir gerų variantų – svarbiausia, kad būtų pakankamas protektoriaus gylis bei padangos nebūtų pažeistos.
Kalbant apie restauruotas padangas nuomonės taip pat skiriasi: vieni teigia, jog tai tarpinis variantas tarp naujų ir dėvėtų padangų, kiti teigia, jog tai lygiai tiek pat nesaugu, kiek dėvėtos padangos. Svarbiausia atkreipti dėmesį į pagaminimo metodą (šaltasis patikimesnis nei karštasis gaminimo būdas), taip pat reiktų pasiteirauti bandymų „darbinėmis sąlygomis“ rezultatų. Tiek dėvėtos, tiek restauruotos padangos iš bėdos tinka nebent važinėjant mieste ir nedideliais greičiais.
Kaip bebūtų, nei dėvėtos, nei restauruotos padangos niekuomet neatitiks tokių reikalavimų kaip naujos. Tiesa, perkant naujas padangas nebūtina rinktis pačias brangiausias – tai tikrai nereiškia, jog jos geriausios. Žymių gamintojų produkcija yra laikoma patikimiausia (ir yra brangiausia), tačiau reikia nepamiršti, jog minkštojo mišinio padangos gali būti kone dvigubai brangesnės nei kietojo, tad jeigu jūs važinėsite mieste, tokių pirkti nepatartina.
Taigi ar verta pulti stačiai galva į žymiausių gamintojų glėbį? Tikrai ne. Šiuo metu yra daugybė vidutinės klasės padangų, kurios bandymų trasose aukščiausios kokybės padangoms nusileidžia vos keliais centimetrais ilgesniu stabdymo keliu. Ką tai reiškia? Jeigu nesiruošiate į ralį, mieste to tikrai nepajusite, o kišenėje liks keliais šimtais eurų daugiau.
Parengė:
Gera Dovana

Žiema, kaip ir kiekvienais metais, užklumpa netikėtai. Artėjant šaltajam sezonui daugelis Lietuvos vairuotojų suklūsta keistis padangų, tad jeigu senosios jau nebetinkamos eksploatuoti ir ketinate įsigyti naujas, rinkdamiesi pasitelkite 3 žemiau pateiktus kriterijus, kuriais vadovaudamiesi išsirinksite būtent jūsų poreikius atitiksiančias padangas.
1. Mišinys
Žieminės padangos skirstomos į kietojo mišinio, minkštojo mišinio arba dygliuotas padangas. Priklausomai nuo to, kur gyvenate ir kur dažniausiai važinėjate, ir reikia rinktis automobilio „batus“.
Jeigu didžiąją dalį kelionės praleidžiate nevalomuose, snieguotose keliuose (gyvenate užmiestyje) geriausia rinktis dygliuotas padangas – jų sukibimas su sudėtingo pravažumo keliu yra geriausias, stabdymo kelias – trumpiausias, posūkiuose valdomumas pakankamai paprastas, o ir tarnaus bent sezonu ilgiau nei kitų rūšių padangos. Tiesa, jeigu ketinate žiemą keliauti į užsienį, būtinai pasidomėkite, ar šalyje, į kurią vykstate, galima naudoti dygliuotas padangas, nes daugelyje kraštų jos uždraustos.
Minkštojo mišinio (kitaip dar – skandinaviško tipo) padangos geriausiai tarnaus kaip dygliuotų padangų alternatyva. Skandinaviško tipo padangos ne be reikalo turi tokį pavadinimą – jos buvo sukurtos Skandinavijos šalims, kuriose žiemos tolygiai šaltos, snieguotos ir ypač atšiaurios. Būtent tokioms sąlygoms yra pritaikytos minkštojo mišinio padangos. Jos, nors yra populiarios Baltijos šalyse, ne itin tinka mieste (kaip ir dygliuotos), nes lietuviškos žiemos gana nepastovios: oro temperatūra svyruoja nuo pliusinės iki minusinės, kelią dengia tai ledas, tai sniegas, tai lietus, todėl važiuojant greičiau nei 50 km/val. greičiu automobilis gali tapti nestabilus.
Važinėjantiems mieste, kur keliai yra gerai valomi, labiausiai tinka kietojo mišinio padangos. Šio mišinys puikiai pasižymi esant šlapiai ar snieguotai kelio dangai (turi gerą sukibimą) taip pat automobilis yra stabilus net esant dideliam greičiui (aktualu magistraliniuose keliuose). Minusas – prastas sukibimas su apledijusia danga, tad susidarius plikledžiui reiktų vairuoti ypač atsargiai.
2. Plačios ar siauros?
Visų pirma, padangos turi atitikti gamintojo nustatytus reikalavimus. Bet koks neatitikimas gali ne tik sumažinti saugumą, vairavimo kokybę, paversti automobilį ne tokiu manevringu bei stabiliu, bet ir klaidingai rodyti greičio ir nuvažiuotų kilometrų skaičius. Kaip bebūtų, žiemai labiausiai tinka siauresnės ir aukštesnio profilio padangos, nes plačios, žemo profilio nors ir ypatingai maloniai leidžia pravažiuoti posūkį bei itin stabiliai „stovi ant kelio“, bet labai prastai išstumia vandenį (žiemą – aptirpusį sniegą), todėl automobilis tampa nestabilus ir gali slysti. Plačių ir žemo profilio padangų privalumai labiausiai pasireiškia vasarą, ant sausos kelio dangos, tad žiemai šis derinys nepatartinas.
3. Dėvėtos, restauruotos ar naujos?
Vyrauja įvairios nuomonės, tačiau nemaža dalis vairuotojų, norinčių sutaupyti, renkasi dėvėtas padangas. Nors daugiau nei pusė tokių automobilių „batų“ vargiai atitarnautų vos vieną (saugų!) sezoną, tačiau perkant iš patikimų įmonių ar žmonių galima rasti ir gerų variantų – svarbiausia, kad būtų pakankamas protektoriaus gylis bei padangos nebūtų pažeistos.
Kalbant apie restauruotas padangas nuomonės taip pat skiriasi: vieni teigia, jog tai tarpinis variantas tarp naujų ir dėvėtų padangų, kiti teigia, jog tai lygiai tiek pat nesaugu, kiek dėvėtos padangos. Svarbiausia atkreipti dėmesį į pagaminimo metodą (šaltasis patikimesnis nei karštasis gaminimo būdas), taip pat reiktų pasiteirauti bandymų „darbinėmis sąlygomis“ rezultatų. Tiek dėvėtos, tiek restauruotos padangos iš bėdos tinka nebent važinėjant mieste ir nedideliais greičiais.
Kaip bebūtų, nei dėvėtos, nei restauruotos padangos niekuomet neatitiks tokių reikalavimų kaip naujos. Tiesa, perkant naujas padangas nebūtina rinktis pačias brangiausias – tai tikrai nereiškia, jog jos geriausios. Žymių gamintojų produkcija yra laikoma patikimiausia (ir yra brangiausia), tačiau reikia nepamiršti, jog minkštojo mišinio padangos gali būti kone dvigubai brangesnės nei kietojo, tad jeigu jūs važinėsite mieste, tokių pirkti nepatartina.
Taigi ar verta pulti stačiai galva į žymiausių gamintojų glėbį? Tikrai ne. Šiuo metu yra daugybė vidutinės klasės padangų, kurios bandymų trasose aukščiausios kokybės padangoms nusileidžia vos keliais centimetrais ilgesniu stabdymo keliu. Ką tai reiškia? Jeigu nesiruošiate į ralį, mieste to tikrai nepajusite, o kišenėje liks keliais šimtais eurų daugiau.
Parengė:
Gera Dovana

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų