• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmasis 2025 metų „Eurovizijos“ dainų konkurso pusfinalis, vykęs Šveicarijoje, paliko ne vieną žiūrovą be žado – tiek dėl įspūdingos scenografijos, tiek dėl įvairialypių pasirodymų.

Pirmasis 2025 metų „Eurovizijos“ dainų konkurso pusfinalis, vykęs Šveicarijoje, paliko ne vieną žiūrovą be žado – tiek dėl įspūdingos scenografijos, tiek dėl įvairialypių pasirodymų.

REKLAMA

Etiketo specialistas, Seimo narys Giedrius Drukteinis, žinomas dėl aštraus žvilgsnio į stilių, su naujienų portalo tv3.lt skaitytojais pasidalijo savo įžvalgomis apie renginį – nuo scenos sprendimų iki atlikėjų įvaizdžio subtilybių.

Pasak Drukteinio, „Eurovizijos“ scena šiemet buvo ne tik moderni, bet ir sumaniai išnaudota. Jis pabrėžia, kad išskirtinis scenos dizainas reikalavo iš atlikėjų papildomo kūrybinio darbo.

REKLAMA
REKLAMA

„Visų pirma – labai įspūdinga scena, nuostabus apšvietimas, šviesos efektai. Matosi, kad Šveicarija – turtinga šalis, turinti talentingų žmonių, kurie net iš tuščios vietos gali padaryti gerą televizinį šou“, – teigia G. Drukteinis.

REKLAMA

Jis pastebi, kad tokia galinga scenografija reikalavo papildomos jėgos ir vizualinės masės. Pasak etikos specialisto – jeigu scenoje būtų tik vienas atlikėjas – jis tiesiog paskęstų joje. Todėl dauguma dalyvių pasistengė, kad scenoje būtų kuo daugiau žmonių – šokėjų, muzikantų, ansamblių. Tokiai scenai reikia daugiau nei vieno žmogaus, kad ji veiktų.

REKLAMA
REKLAMA

Madingiausia būti nemadingu

Nors „Eurovizija“ dažnai asocijuojasi su ekstravagancija ir perdėta išraiška, šiemet G. Drukteinis pastebėjo tam tikrą santūrumą – galbūt net naują madą.

„Šiais laikais madingiausia būti nemadingu. Holivude sakoma: „jei trūksta talento – kompensuok jį ekstravagantiškumu“. Bet šįkart to nemačiau – labiau dominavo apgalvotas įvaizdis, detalės, kurios subtiliai išryškina kūrinio esmę“, – komentuoja Drukteinis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip pavyzdį jis mini Nyderlandų atlikėją, kurio išvaizda iš pirmo žvilgsnio buvo visai paprasta, tačiau stiliaus elementai – perlų aplikacijos, niuansai aprangoje – suteikė vaizdui papildomos vertės:

„Atrodytų kaip paprastas žmogus, bet tie smulkūs elementai jau automatiškai kilsteli į kitą lygį.“

REKLAMA

Grįžimas prie kūrinio esmės

G. Drukteinis ypač išskiria Šveicarijos atstovo pasirodymą. Pasak jo, tai buvo pavyzdys, kaip galima kurti stiprų įspūdį per minimalizmą.

Kaip apibūdina etikos specialistas, šveicarų pasirinktas vaizdas – blankus, viena moteris visada filmuojama stambiu planu, kad nesimatytų didelės scenos. Tai, pasak Giedriaus, talento išraiška – nesvarbu, kaip atrodau, svarbu, ką dainuoju. Čia aiškiai matomas pasitikėjimas savimi ir dėmesys kūriniui.

REKLAMA

Etiketo specialistas pabrėžia, kad ši „Eurovizija“ išsiskyrė ne tik vizualiniu lygiu, bet ir emociniu – matėsi, jog atlikėjai iš tiesų ruošėsi ir stengėsi perteikti kažką daugiau nei tik efektą.

„Kaip sakė Leonardas da Vinčis – „Dievas slypi detalėse“. Buvo malonu matyti, kad žmonės pasiruošė ir apgalvojo savo pasirodymus iki smulkmenų. Švedų atlikėjas, pavyzdžiui, pasirinko mikrofono kotą, dekoruotą beržo tošimi – atrodytų niekniekis, bet bendrai vaizdui tai suteikia papildomos vertės“, – išskyrė G. Drukteinis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Homoseksualumo tema – iš antrinio plano

Vienas iš netikėtesnių Drukteinio pastebėjimų – mažėjantis dėmesys seksualinei orientacijai.

„Labai nebuvo užakcentuotas atlikėjų homoseksualumas. Pastaraisiais metais, atrodo, vyko savotiškos varžybos – kas labiau pabrėš savo netradicinę orientaciją. Šįkart – atvirkščiai. Atrodo, dėmesys sugrįžo prie muzikos, o ne prie įvaizdžio kaip pagrindinio akcento“, – teigia Giedrius.

REKLAMA

Anot jo, tokie pokyčiai gali būti laikmečio atspindys, bet kartu ir ženklas, kad „Eurovizija“ sugrįžta prie savo esmės – dainų ir jų atlikimo meistrystės.

Drukteinis taip pat pastebi, jog šiemet dominavo raudona spalva – tiek scenoje, tiek kostiumuose:

„Galėjo susidaryti įspūdis, kad raudona spalva – dominuojanti. Galbūt tai Šveicarijos vėliavos įtaka, galbūt scenografijos sprendimas. Bet tokie spalviniai niuansai kuria tam tikrą nuotaiką, simboliką.“

REKLAMA

Įdomi detalė – Ukrainos atlikėjai vilkėjo drabužius, kurių spalvos galėjo būti interpretuojamos labai įvairiai:

„Vienas pasakytų – tai Amerikos vėliava, kitas – rusijos, trečias – Nyderlandų. Bet tai jau būtų dirbtinis priekabių ieškojimas. Svarbiausia, kad vaizdas buvo gražus, net ir tiems, kurie nemėgsta „Eurovizijos“, buvo kur akis paganyti.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Primename, kad gegužės 13-ąją Bazelyje, Šveicarijoje nugriaudėjo didžiojo „Eurovizijos“ dainų konkurso pirmasis pusfinalis. Jame ant scenos sulaukėme ir netikėtumo – pasirodė ir praeitų metų Lietuvos atstovas Silvester Belt.

Pirmajame pusfinalyje ant scenos žengė 18 šalių – Islandija, Lenkija, Slovėnija, Estija, Ispanija, Ukraina, Švedija, Portugalija, Norvegija, Belgija, Italija, Azerbaidžanas, San Marinas, Albanija, Nyderlandai, Kroatija, Šveicarija ir Kipras.

Į finalą patenka Norvegija, Albanija, Švedija, Islandija, Nyderlandai, Lenkija, San Marinas, Estija, Portugalija, Ukraina.  Lietuvos atstovai pasirodys antrajame pusfinalyje, kuris vyks gegužės 15-ąją. Didysis finalas – šeštadienį, gegužės 17-ąją.

REKLAMA
Prie lovio prasibrove galetu ponas nors uzsiciaupti ir patyleti...LOL
apgailetinas tipas. cia reiskia yra seimo nario darbas aptarineti pop renginius. tiesa, ne tik pop renginiu,s dar ir kokias kojines prie kokiu kelniu nesioti..:):) visiski pinokiai yra tiek kas uz ji ir panasius balsuoja
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų