• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šią savaitę Finansų ministerija pristatė mokestinių pasiūlymų paketą, kuriame buvo aptartas ir kiek anksčiau registruotas Nekilnojamojo turto (NT) mokesčio įstatymo projektas. Vis tik nelogišku šio mokesčio modelio veikimo principu piktinasi net patys politikai, esantys valdančioje koalicijoje.

Šią savaitę Finansų ministerija pristatė mokestinių pasiūlymų paketą, kuriame buvo aptartas ir kiek anksčiau registruotas Nekilnojamojo turto (NT) mokesčio įstatymo projektas. Vis tik nelogišku šio mokesčio modelio veikimo principu piktinasi net patys politikai, esantys valdančioje koalicijoje.

REKLAMA

Seimo narys Laisvės partijos atstovas Kasparas Adomaitis savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje išreiškė neigiamą nuomonę apie naujo gyventojų nekilnojamojo turto (NT) mokesčio modelį.

Jo teigimu, iš principo problemų kelia pasiūlytas NT mokestis ir medianos arba kiekvienos savivaldybės vidurinės turto vertės, pagal kurias būtų sprendžiama, kas mokestį turės mokėti, o kas – ne.

„Vilniaus miesto mediana yra aukšta – 60,1 tūkst. eurų. Tai reiškia, kad net ir už gana branguų (Lietuvos mastu) būstą miesto pakraštyje, kuris kainuotų apie 100 tūkst. eurų, tektų mokėtų labai nedidelį arba jokio NT mokesčio (mano skaičiavimu – 23,6 euro).

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus rajono mediana jau yra jau gerokai mažesnė – 35,1 tūkst. eurų. Todėl už kelių šimtų metrų esantis, iš esmės tokios pat 100 tūkst. eurų vertės, bet jau Vilniaus rajone esantis būstas, turėtų mokėti jau ir maksimalų pirmam būstui taikomą mokestį – 0,1 proc. Mano apskaičiavimu – 50 eurų“, – rašė politikas.

REKLAMA

Anot jo, tokia pati problema bus ir Kaune, ir Klaipėdoje, ir Šiauliuose bei Panevėžyje.

K. Adomaičio nuomone, nors pačios NT mokesčio sumos – nedidelės, teisybės dėl jų irgi nėra daug.

Seimo narys įsitikinęs, kad daug logiškiau būtų taikyti medianą visai Lietuvai vienodą. Tai, aišku, reikštų, kad daugelyje Lietuvos rajonų NT mokestis nebūtų taikomas.

„Bet dėl to bėdos nematau“, – rašė Seimo narys.

Tiek siūloma NT mokestį, tiek kitus mokesčių pakeitimus taip pat kritikuoja ir kiti valdančiajai koalicijai atstovaujantys politikai.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip būtų skaičiuojamas mokestis

Portalas tv3.lt primena, kad Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo projektu siūloma apmokestinti atskirus NT objektus, o ne bendrą jų verčių sumą.

Tokiu būdu savivaldybės gaudamos gyventojų mokamą mokestį turės daugiau galimybių plėsti jiems teikiamas švietimo, sveikatos, socialines ir kitas viešąsias paslaugas.

Iš pradžių įstatymo projekte buvo numatyta, kad žmogus už gyvenamąjį būstą, kuriame deklaruota jo gyvenamoji vieta ir kurio vertė neviršija tos konkrečios savivaldybės nekilnojamojo turto vidurinės vertės (medianos), mokėtų 0,03 proc. tarifą.

Tačiau dar praėjusių metų pabaigoje projektas buvo patikslintas ir nustatyta, kad tokiu atveju žmogus mokesčio nemokėtų. Taigi pusė šalies gyvenamųjų būstų, kuriuose deklaruota gyvenamoji vieta, būtų neapmokestinama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip skelbė Finansų ministerija, pagal atnaujinto projekto nuostatas, mokestis būtų skaičiuojamas tik nuo vieną medianą viršijančios būsto vertės.

Jeigu būsto vertė siektų nuo vienos iki dviejų medianų, mokestinis tarifas būtų 0,06 proc. Vertei, viršijančiai dvi medianas, būtų taikomas 0,1 proc. tarifas.

Siūloma, kad priėmus įstatymų pakeitimus Seime, pirmosios NT mokesčio deklaracijos pagal pakeistą modelį gyventojus pasiektų 2026 metais.

Anot finansų ministrės Gintarės Skaistės, 2026 m. pradės veikti ir modernios NT mokesčio deklaracijos, kurias parengs ir mokestį apskaičiuos VMI.

Taigi žmonėms nereikės papildomai gaišti laiko teikiant duomenis apie turimą nekilnojamąjį turtą – bus išnaudojami Registrų centro duomenys.

REKLAMA

Ministerijos teigimu, šiuo projektu pereinama prie tradicinio NT mokesčio už NT objektą, o ne bendrą jų verčių sumą.

Gyvenamajam būstui taikomas lengvatinis apmokestinimas – pusė žmonių neturės mokėti jokio NT mokesčio, o vidutinis mokestis sieks apie 14 eurų per metus.

Mokesčio išskirtinumas – pajamos iš mokesčio atitenka savivaldybėms – didinamas savivaldos finansinis savarankiškumas ir stiprinami pajėgumai investuoti į viešąją infrastruktūrą.

kai įvedė automobiliu mokesti, tai pirmais metais surinktais 30proc lesu buvo istaskyta visokioms vienkartinėms gelems miestuose...kadangi žinant kad visi partiniai turi giminių uab,uose arba patys yra susiję su uab,ais savo kažkokias tai netiki nei centų kad tos lėšos iš nt bus panaudotos svariai. Pas mus kaip rusijoje, visi viska vagia valdžioje, nepotizmas, partiniai rysiai, dirba vadovai aukštuose postuose be išsilavinimo kai kur net, ir net nemokantys kalbu ar su pc elgtis...
Kol nepasakysit kur nueis tie pinigai.... negali buti joks ivedamas mokestis.
Cia tas pats kas mokam uz stovejima zalioj melynoj raudonoj zonoj, kur nueina pinigai?
Kodel autobuse reikia moket uz bilieta? Jokiu proporcingai ivedamu logisku istatymu... slykstu.
Bauduvoj is vis neimanoma nieko pasistatyt, nusipirkt, be kitaip mokesi uz ora kazkokiam valdininkui ant kebabo...
Visiskas gyvuliu ukis.Vieni mokes kiti nemokes,nes yra per biedni ir pazeidziami :).Tai biednas zmogus negali tureti pvz.paveldeto 3 kambariu buto,privalo gyventi bendrabucio kambarelyje su narkomanais ir alkoholikais,kad butu atleistas nuo NT mokescio?Nu ir logika.Dar tikrai nereikalingas toks mokestis Lietuvai ir financines prasmes jokios neturi.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų