• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pavasarėjant žmonės vis daugiau laiko, ypač per karantiną, nori praleisti lauke – pasivaikščioti, pabėgioti ar pasivažinėti dviračiu. Visgi tokį norą išpildyti šį pavasarį yra gerokai sunkiau. Naujų dviračių ieškantys gyventojai neslepia nuostabos – parduotuvės sandėliuose jų neturi, o laukti užsakyto galima ir mažiausiai kelis mėnesius.

Pavasarėjant žmonės vis daugiau laiko, ypač per karantiną, nori praleisti lauke – pasivaikščioti, pabėgioti ar pasivažinėti dviračiu. Visgi tokį norą išpildyti šį pavasarį yra gerokai sunkiau. Naujų dviračių ieškantys gyventojai neslepia nuostabos – parduotuvės sandėliuose jų neturi, o laukti užsakyto galima ir mažiausiai kelis mėnesius.

REKLAMA

Dviračių pardavėjai ir gamintojai atsako trumpai – kalta pandemija, per ją sutrikusi dviračių dalių gamyba ir jų tiekimas.

Pasirinkimo nėra arba jis ribotas

Naujo dviračio ieškantis vilnietis Aurimas nustebęs: jau kurį laiką dairosi po elektronines parduotuves, tačiau patikusių modelių parduotuvės sandėliuose neturi.

„Nesuprantu, ar čia tikrai tokia tragiška situacija rinkoje, kad nė viena el. parduotuvė neturi dviračių vietoje, o paklausus, kada turės ar gaus iš tiekėjo – nežino.

REKLAMA
REKLAMA

Čia karantinas kaltas ar mano išrankumas? Nesuprantu. Košmaras. Kosmosas. Dėvedėve, kaip blogai“, – ironizuodamas nesėkmingais dviračio paieškų rezultatais dalijasi Aurimas.

REKLAMA

Tuo metu vilnietė Inga (vardas redakcijai žinomas – aut. past.) šį pavasarį dviračio sako ieškojusi savo penkiametei dukrai, tačiau net ir vaikiškų dviračių pasirinkimas, moters teigimu, labai ribotas.

„Internete aplankėme kelias parduotuves, bet dviračiai tokio amžiaus vaikui buvo arba per maži, arba per dideli. Nors anksčiau reklamose mačiau, kad prekiavo dviračiais iš Kinijos, bet dabar ir jie išpirkti.

Galiausiai rinkomės iš dviejų, abu buvo pagaminti Lenkijoje. Pasirinkome pagal spalvą rožinį, nes kitas buvo žalias ir netiko dukrai spalva. Tai realiai, paėmėme paskutinį rožinį 5-metei skirtą dviratuką“, – pasakoja vilnietė.

REKLAMA
REKLAMA

Dviračių deficitas – jau nuo praeito pavasario

Dviračių parduotuvės Kaune direktorius Svajūnas Randis sako, kad dviračių rinkoje trūksta jau nuo pernai.

„Pernai buvo trūkumas dėl pandemijos daugiausiai. Žmonės pirko daugiau dviračių ir taip skyrė daugiau dėmesio sveikesniam gyvenimo būdui, nes užsidarė kurortai ir kiti malonumai. Kitas labai paskatinęs dviračius pirkti dalykas – subsidijos dviračiui įsigyti, kurios buvo mokamos už seną automobilį“, – pastebi S. Randis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dviračių parduotuvės direktoriaus teigimu, šiemet dviračių trūkumo priežastis kiek kita – dėl pandemijos sutrikusi jų komponentų gamyba.

„Gamintojai tiesiog negali pagaminti tiek, kokia yra paklausa“, – prideda S. Randis.

S. Randžiui antrina ir dviračių parduotuvės Vilniuje „Dviračių arena“ direktorius Robertas Jasiulevičius. Jo teigimu, daugiausiai dviračių deficitą šiuo metu veikia reikiamų dalių trūkumas.  

„Dviračių dalių gamintojai „Shimano“, aptarnaujantys maždaug 80 proc. pasaulio rinkos, nespėja gaminti detalių ir nespėja jų laiku pateikti gamintojams. Dabar jų gaminamų komponentų reikia laukti 9-12 mėnesių. Mes irgi perkame jų detales iš Lenkijos sandėlių, bet juose tų reikalingiausių detalių nebėra. Ir detalių trūksta ne tik gamintojams, bet ir dviračių servisams, taisykloms“, – situaciją paaiškina R. Jasiulevičius.

REKLAMA

Gamyba užpildyta beveik dviems metams į priekį

Dviračių gamyklos Šiauliuose „Baltik vairas“ generalinis direktorius Žilvinas Dubosas neslepia, kad pandeminis laikotarpis dviračių gamybai – labai intensyvus.

„Mes, pavyzdžiui, jau esame užpildę visą gamybą iki 2022 metų vidurio. Paprastai gamybą pildydavome maždaug pusei metų į priekį, dabar jau turime iki pusantrų metų užsakymų, o dar koks mėnuo ir užpildysime ir antrą 2022-ųjų pusę“, – dalijasi Ž. Dubosas.

REKLAMA

Išaugusi paklausa turėjo įtakos ir dviračių savikainos augimui, prideda Ž. Dubosas. Jo teigimu, šiuo metu savikaina ūgtelėjusi maždaug dešimtadaliu.

„Bet reikėtų suprasti, kad tai – tęstinis dalykas, nes kainos dar nėra stabilios, tai savikaina dar tikrai gali ir toliau augti.

(...) Iš tikrųjų tai visiškai išsibalansavusi yra ir tiekimo grandinė, jokio garbingo žaidimo jau nebelikę – jei seniau gamintojai būdavo mėnesį ar kelis iš anksto informuojami apie kainų pokyčius, tai dabar tiekėjai tiesiog praneša, kad kita dalių siunta bus brangesnė ir tiek.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tų komponentų poreikis toks didelis, kad tiekėjai net ir pakėlę kainas vis tiek gali bet kam tas dalis parduoti“, – sako Ž. Dubosas.

Dviračių gamyklos direktorius prideda, kad dviračių kainas šiuo metu labai kelia ir išaugusios transportavimo išlaidos.

„Daugiau nei pusė dviračio susideda iš komponentų, kurie gaminami Azijoje. O dabar laivų transportas – sutrikęs ir išbrangęs apie 5 kartus. Tačiau net jei pavyksta susiderinti ir susitarti gauti reikiamus komponentus, atsiranda kiti iššūkiai – reikia rasti konteinerį, o jų dabar yra didžiulis trūkumas.

REKLAMA

Ir dar vienas dalykas – kaip gauti vietą laive. Dėl didelių krovinių eilių laivyba yra labai išbrangusi ir sulėtėjusi, todėl dažnai tenka naudotis kitomis, greitesnėmis transportavimo priemonėmis kaip traukinai, lėktuvai. Tai brangimas yra, bet ne dėl gamintojų, bet dėl to, kad tiekimo, transportavimo grandinėje yra suirutė ir būtent ten yra labai iškilusios kainos“, – situaciją komentuoja Ž. Dubosas.

Ž. Dubosas prideda, kad situaciją rinkoje veikia ir dar vienas dalykas – Vakarų Europoje vykstanti aktyvi dviračių elektrifikacija, kai žmonės įprastus dviračius keičia į elektrinius, kuriuos patogiau naudoti kaip transporto priemonę, o jiems taip pat reikalingos detalės, kurių šiuo metu rinkoje trūksta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų