Socialinių tinklų žvaigždės – po padidinamuoju stiklu: sudomino tarnybas

Šiandieniniame technologijų pasaulyje įsitvirtinantys nuomonės formuotojai (šnek. influenceriai) socialiniuose tinkluose turi tūkstančius sekėjų. Jų gyvenimo akimirkas stebi ir domisi ne tik tūkstančiai gerbėjų, bet ir tam tikros institucijos.

Neseniai pasirodė žinia, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo sausio mėnesio stebi dešimties nuomonės formuotojų (šnek. influencerių) paskyras ir įrašus socialiniuose tinkluose. Taip bandoma išsiaiškinti, ar įrašuose yra kuriama paslėpta reklama.

Pirmą kartą VVTAT vykdo influencerių stebėseną ir sprendžia ar jų publikuojamuose įrašuose nėra galimai paslėptos reklamos, toks tyrimas bus vykdomas visus metus.

Naujienų portalas tv3.lt susisiekė su sąraše esančiais nuomonių formuotojais, tik dalis sutiko šią situaciją komentuoti.

Naglį Bierancą žinia pradžiugino 

Socialinių tinklų žvaigždę, šokėją, fotografą Naglį Bierancą „Instagram“ paskyroje seka net 231 tūkst. sekėjų, vyras prisipažino, kad toks VVTAT sprendimas jo nenustebino, anaiptol, jam ši žinia yra džiugi: „Tikriausiai mano vardas yra sąrašuose dėl to, kad esu vienas iš daugiausiai turinčių sekėjų Lietuvoje, o iš vyrų esu pirmoje vietoje.

Manau, kad toks sprendimas yra teisingas, nes reikia sekti mūsų veiklą, žinau, kad nemažai kolegų nežymi reklamos, kai reklama yra akivaizdi.“

Vyras tvirtino, kad reklamuodamas prekės ženklą, jis į viską žiūri labai atsakingai: „Aš nemanau, kad kažkur suklydau reklamuodamas, nes dirbu su agentūra, viskas yra griežtai suderinta.

Visus reklamų klausimus sprendžia mano agentūra, visos reklamos yra žymimos grotažymėmis. Kadangi Lietuvoje nėra įtvirtinta, kaip tai turi būti žymima, mes vadovaujamės užsienio praktika ir dažniausiai žymime reklamas „#ad“.“

Pasak Naglio, jo paskyroje esantys įrašai yra visuomet nurodomi kaip reklama: „Manęs visiškai negąsdina, kad esu stebimas, net smagu, kad judame į priekį ir kažkas yra daroma.

REKLAMA

Dažniausiai „brandai“ ir prekių ženklai nereikalauja, kad dėtumėme grotažymes, o kartais net nenori. Jų manymu, jeigu parodysime, kad tai yra reklama, ji jokios naudos įmonei neatneš. Visuomet, kai yra užsakoma reklama, būna pasirašoma sutartis ir mes reklamuodami pažymime tai grotažymėmis.“

Socialinių tinklų žvaigždė pasakojo, kad po sąrašų paviešinimo daugelis ėmė Nagliui rašyti ir perspėti, kad šis yra stebimas: „Bet aš juk nieko neslepiu, visur žymiu, jei kažką reklamuoju. Tikrai nesijaudinu, tegu tikrina, aišku, galbūt kolegoms gali būti bėdų, bet pas mane viskas yra griežtai prižiūrima.

Esu matęs, kad kolegos ne visada deda grotažymes, man tai keista, bet viskas turbūt dėl to, kad jų dar nestebi. Aš esu patenkintas, kad dirbu su agentūra, mane prižiūri, visada primena, kad uždėčiau grotažymes ir nieko nepamirščiau. Kai viską darau teisingai, nemanau, kad turėčiau kažko bijoti.“

Mokesčius moka sąžiningai

234 tūkst. sekėjų turinti Agnė Jagelavičiūtė taip pat neslėpė, kad džiaugiasi tokiu sprendimu: „Aš tik už tai, kad visi dalykai gyvenime būtų reglamentuojami. Aš mokesčius moku, atvirai deklaruoju, kad darau reklamas, savo sekėjų taip pat neapgaudinėju. Labai dažnai pabrėžiu, kad už reklamas gaunu pinigus ir neretai apie tai rašau.“

„Kaip suprantu tas stebėjimas yra skirtas sukurti teisinę sistemą, pagal kurią privers ir visus kitus influencerius sąžiningai deklaruoti, kad jiems yra mokami pinigai už reklamą, ir sąžiningai susimokėti mokesčius.

Mokesčius moku sąžiningai ir esu tik už skaidrumą, todėl tokiu sprendimu aš didžiuojuosi. Parašyti, kad reklamuoju prekės ženklą, man nėra problema“, – kalbėjo moteris.

Agnės taip pat nestebina, kad ši yra stebima: „Manau, kad esu tame sąraše, nes parduodu daugiausiai reklamos Lietuvoje. Savaime suprantama, kad turėčiau būti stebima pirmu numeriu.

Visame pasaulyje yra tokie įstatymai, todėl nemanau, kad tai turėtų kažką stebinti, juk nesame bananų respublika. Privalome laikytis taisyklių.“

REKLAMA

Sprendimo nesureikšmina

Mitybos specialistė, jauna mama Inga Žuolytė, turinti 92 tūkst. „Instagram“ sekėjų, tokio sprendimo visiškai nesureikšmina: „Mano įrašuose jokios slaptos reklamos nėra, manau, kad esu sąraše, nes gana dažnai reklamuoju produktus. Tai natūralu, manau, kad jau seniai turėjo šis dalykas būti vykdomas.“

„Tai yra pakankamai nauja, todėl normalu, kad turi vykti stebėjimas, jog būtų priimtas tam tikras įstatymas. Kas mane stebi, turi akivaizdžiai matyti, kad reklamuodama visuomet pranešu, tai daranti. Nesuprantu, kodėl visa tai yra taip sureikšminama, tai visiškai normalus procesas“, – stebėjosi moteris.

Kol kas VVTAT stebi tik dešimt nuomonės formuotojų veiksmus, kokiu būdu šie asmenys buvo atrinkti, nėra aišku. Tarnyba nurodo, kad atlikus 2019 m. stebėseną dėl influencerių reklamos socialiniuose tinkluose, planuojama parengti gaires dėl reklamos skleidimo, jos žymėjimo socialinėje erdvėje.

Stebimų influencerių sąrašas:

1. Agnė Jagelavičiūtė („Facebook“)

2. Ieva Mackevičienė („Instagram“)

3. Inga Žuolytė („Instagram“)

4. Simona Burbaitė („Instagram“)

5. Naglis Bierancas („Instagram“)

6. Indrė Stonkuvienė („Instagram“)

7. Gintarė Gurevičiūtė („Facebook“)


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų