Milana Jašinskytė kviečia dieną pradėti prasmingai: antro tokio dalyko Lietuvoje nėra

Lietuvoje paskelbus karantiną, dauguma žmonių leidžia laiką namuose ir ieško įvairių galimybių kaip sportuoti ar kitaip stiprinti savo sveikatą. Naujos kartos televizijos „Go3“ žiūrovai gali mėgautis net 20 išskirtinių laidų „Jogos ABC su Milana“. Kartu su patyrusia jogos mokytoja Milana Jašinskyte sukurtos „Go3” originalaus turinio laidos apima ir jogos pagrindus, ir ryto, dienos bei vakaro ritualus sau.   

6

Kada verta pradėti praktikuoti jogą, kokio reikia tam pasiruošimo bei kuo išskirtinė „Jogos ABC su Milana“ laidų serija atskleidžia jogos ir meditacijos mokytoja Milana Jašinskytė.

(6 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Milana Jašinskytė kviečia dieną pradėti prasmingai: antro tokio dalyko Lietuvoje nėra

Kada Jūsų gyvenime atsirado joga?

Pirmoji mano pažintis su joga nutiko, kai man buvo 23 metai. Tai buvo mano gyvenimo periodas, kai ieškojau prasmės ir suvokimo kaip noriu toliau gyventi. Buvau nepatenkinta tuometine situacija ir pasinėriau į vidines paieškas, kad iš tos situacijos išeičiau. Tikrasis santykis su jogas prasidėjo 2013 metais, kai nugalėjome šokių konkurse „Šok su manimi“. Norėjau atsistatyti fiziškai ir nežalojant savęs. Joga buvo tobulas metodas šiam tikslui pasiekti.  Jos dėka man pavyko pasilikti aktyviame gyvenime ir judėjime, bet tuo pačiu daryti tai sąmoningai žinant kaip veikia mano kūnas, psichologija ir kvėpavimas. 

Kokiems žmonėms rekomenduotumėte „Jogos ABC su Milana“?

Kiekvienas žmogus išsibandys ant savęs kas jam tinka ir patinka, bet šios jogos sekos yra sukurtos ir subalansuotos faktiškai kiekvienam galinčiam fiziškai judėti. Jos nėra sunkios ar sudėtingos ir ne veltui pavadintos Jogos ABC (juokiasi). Trumpi 5 min trukmės vaizdo filmukai  padės žmonės susipažinti kaip taisyklingai atlikti asanas (fizines pozas) ir tinkamai kvėpuoti. Kiekvienas filmukas paaiškina tiksliai ir išsamiai, kaip klausytis savo kūno, kaip pritaikyti kiekvieną praktiką savo kūnui ir patirties lygiui. 

Papasakokite trumpai apie šias laidas/praktikas ir kokia tvarka rekomenduotumėte jas išbandyti?

Viso yra dvidešimt laidų. Pirmosios penkios yra jogos pagrindai, o vėliau turime tris penketukus skirtus Rytui, Dienai bei Vakarui. Penketukai sudaryti taip, kad pirmos keturios pamokos paaiškina po viena asaną, o penktoji laida būna skirta kvėpavimui. 

Kitaip sakant, penktasis vaizdo filmukas būna apjungiantis ir po penkių pamokų žmogus gali turėti fizinę praktiką skirtą rytui, dienai arba vakarui. Tokiu būdu šių „blokelių“ pagalba turime labai šaunias praktikas, kurios yra saugios, prieinamos visiems, nesudėtingos ir tuo pačiu labai estetiškai patrauklios. Žmogus, kuris kažkada norėjo išbandyti jogą gali įgyvendinti savo siekį, pasislėpęs saugiai namuose ir niekam nesakydamas, o ir eiti niekur nereikia.  

REKLAMA

Kodėl eiliškumas toks parinktas – ar nereikėtų nuo kvėpavimo pradėti? 

Čia Jūs mane pagavote (juokiasi). Yra skirtingų jogos mokyklų ar net vadinamų subkultūrų, bet daugumoje jų taikoma, kad po fizinės praktikos kvėpavimas užtvirtina potyrį. Todėl kvėpavimo technikos yra daromos pabaigoje.

Ar būtina viską iš eilės žiūrėti ir bandyti ar galima kita seka? 

Žmogus gali pats išsirinkti, tarsi restorane iš meniu, kas jam patinka ar naudinga. 

Jeigu žmogų domina rytas, jis gali stebėti ir daryti pvz. pirmadienį vieną dalį, o antradienį sujungti pirmą ir antrą dalis, o trečiadienį gali tik tos dienos praktiką daryti, o gali ir visas penkias sujungti ir turėti 25 minučių trukmės fizinę praktiką. Aš rekomenduočiau, kad žmogus skirtų kasdien nors 5 minutes jogai, o daugiausia praktika truktų iki pusvalandžio. Žmonės kartais klaidingai įsivaizduoja, kad reikia praktikuoti po pusantros valandos – tikrai tiek nereikia, geriau po truputį kasdien negu laukti laukti ir tada daryti visą seką. 

Kam nerekomenduotumėte užsiimti joga, o galbūt yra net kažkokie apribojimai?

Jogos praktikas gali visi daryti, tikrai nesusižeis jeigu specialiai nedarys kažkokių nesąmonių(šypsosi). Mano patarimas būtų, kad kai mokytojo nėra šalia ir žiūrite vaizdo medžiagą bei darote fizinius pratimus, nepamirškite vadovautis sveiku protu ir prisiimti atsakomybę už savo kūną. Šios praktikos yra saugios, bet reikėtų visada klausytis savo kūno. Jei jaučiate, kad kūnui yra per daug, sustokite ir pailsėkite, jeigu jaučiate, kad kažkuri poza netinka jums, tai sustokite pailsėkite arba nedarykite jos. Savaime suprantama, kad ligų ir susirgimų šiais laikais būna įvairiausių, todėl kiekvienas turėtų protingai įvertinti savo galimybes. 

Kaip dėl vaikų jogos – juk pastarieji nepažįsta taip gerai savo kūno?

Vaikai yra tarsi guminiai ir jiems rizika yra mažesnė – juk būna bėga lekia krenta ir atsistoję vėl bėga toliau (juokiasi).  

REKLAMA

Kaip paruošti patalpą ar kambarį, kuriame planuojame užsiimti joga?

Tobula, jeigu yra galimybių, kad erdvė būtų privati. Jeigu sąlygos leidžia, užsidaryti atskirai kambaryje. Tada laikas su savimi prasiturtina ir tampa kokybiškesniu. Jeigu praktika daroma vieno žmogaus ir be triukšmo arba jeigu daro visa šeima, tai rekomenduočiau, kad patalpa būtų patogi, be dirginančių daiktų, kuo ramesnė erdvė ir tada ta praktika ir pojūtis bus daug aukštesnės kokybės. 

Kokios įrangos reikėtų norint pradėti jogos praktikas?

Patogu turėti kilimėlį – jogai skirtą arba fitneso, bet tinka ir didelis rankšluostis. Galima naudoti ir pagalvėlę ar storą knygą kaip atramą, kai kurioms asanoms padaryti. Apranga turėtų būti patogi, tai gali būti tamprės ar treningai bei laisvi marškinėliai. Žmogui iš esmės tik reikia pasitiesti kažką po kojomis, kad nebūtų slidu ir patogu. 

Kodėl žiūrovus turėtų sudominti būtent „Jogos ABC su Milana“?

Gal todėl, kad antro tokio dalyko nėra Lietuvoje (juokiasi). „Jogos ABC su Milana“ išsiskiria aukšta kokybe pamokų – pradedant nuo mokytojos išsilavinimo ir supratimo ką daro ir kodėl – patirties. Mano nuomone, šauniai sukomplektuotos sekos, pamokos tikrai informatyvios.  Neretai tai ką mes randame internete, tai būna įkeltos jogos pilnos praktikos ar sekos ir išaiškinti kaip detaliai ir saugiai atlikti būna daug sudėtingiau. O čia – kokybiškas vaizdas, geras garsas, estetika, malonu žiūrėti, klausyti. Iš savo pusės kaip mokytoja galiu garantuoti, kad sekos sudėtos tiek saugiam vartojimui, tiek ir maloniam. Nuostabu, kad žmonės Lietuvoje gali prieiti prie tokių mokymų ir praktikų, ypač karantino metu, kai tenka ilgiau būti namuose ir nėra galimybių išeiti kažkur sportuoti. 

Ką pasakytumėte dar dvejojantiems ar verta išbandyti jogą?

Joga duoda priemones kokybiškam gyvenimui su savimi. Būtent tai ir laviname praktikuodami ją. Mes gauname naujas žinias ir patyrimą per save. Juk kaip mes gerbiame savo kūnus, kaip mokame šypsotis, kaip mokame užmigti ir pabusti, taip ir gyvename!


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų