Daug šurmulio, pudros milteliai blizgantys ore, ilgakojės merginos pašiurpusia oda, laukiančios savosios akimirkos, kada galės žengti podiumu ir prikaustyti kiekvieno žvilgsnį. Modelio darbo nepatyrę vaikinai, netrukus tapsiantys susižavėjimo ir nuostabos objektais.
Zujančios jaunosios dizainerės, iki smulkmenų viską apgalvojančios ir degančios nekantrumu pristatyti tai, ką susapnavo, “išjautė”, sugalvojo kažko įkvėptos. Tokį vaizdą galėjo išvysti kiekvienas, kuris kyštelėjo nosį į Kauno technologijos universiteto dizaino fakulteto studentų atstovybės DIDI organizuotų “Dizaino dienų” užkulisius.
Aukštosios mados daigeliai
Lapkričio 27 d. vias stilingas, madingas, naujų idėjų ištroškęs jaunimas, ir ne tik jie, rinkosi į buvusią Kauno radijo gamyklą, kur jau 13 kartą jaunieji dizaineriai iš visos Lietuvos galėjo pristatyti savo sukurtas kolekcijas.
Šiemet jos buvo itin kontrastingos: nuo aukso žvilgesiu žaižaruojančių iki avangardinių, kuriuose vyravo pilkos miesto spalvos, nuo prašmatnių lengvu šifonu plazdančių iki modernistinių, funkcionalių, storu rankų darbo audiniu apkaustytų kolekcijų.
Savo darbus pristatančius dizainerius vertino komisija, kurią sudarė mados namų „Lekeckas” dizaineris ir vadovas Kęstutis Lekeckas, žurnalo „Exress Mada” redaktorė Giedrė Amelinė, to paties žurnalo mados ir grožio redaktorė Indrė Abromaitytė. Komisijoje taip pat buvo ir stilistė, baigusi mados ir marketingo studijas garsiame Florencijos universitete, Agnė Gilytė, rūbų dizainerė Diana Rūta Stankevičienė bei Kauno technologijos universiteto Dizaino ir technologijų fakulteto aprangos ir stiliaus centro vedėja - Birutė Bernotienė.
„Dizaino dienų“ užkulisiuose ir greta podiumo zuję žmonės kalbėjo, kaip gerai, kad jaunieji dizaineriai turi galimybę kažkur pristatyti savo sukurtus drabužius. Kaip nuostabu, kad jie gali išgirsi kolekcijų vertinimus, pasidairyti į kolegų darbus ir po truputį kurti lietuviškąją Haute Couture (aut.past. aukštąją madą).
Kolekcijos: nuo pynimo iki „Victoria secrets”
Renginio nugalėtoja tapo kolekcijos Pinu.lt dizainerė Agnė Deveikytė, paskatinamieji prizai atiteko „Andromedos ūkas“ autorei Jūratei Pavilonytei ir Tatjanai Turonok - kolekcijos “Disonansas” kūrėjai. Specialusis dekanės prizas atiteko Donatos Zubauskienės bei Evelinos Remeikaitės sukurtai kolekcijai „Madam Pompadur“. Pasak vienos iš renginio organizatorių Aistės Bakaitės, skaičiuojant balus komisija nesusidūrė su sunkumais išrenkant nugalėtoją - vienbalsiai buvo nutarta pagrindinį prizą skirti Vilniaus dailės akademijos kostiumo dizaino studijas kremtančiai Agnei, kurios kolekcija buvo puikiai “išdirbta” ir profesionali. Pagyrimų sulaukė ir Vilniaus kolegijos atstovės: Tatjana (itin įdomių formų vyriški džinsiniai kostiumai) ir Jūratė. KTU dizaino fakulteto studenčių Evelinos ir Donatos kolekcijos pristatymas buvo palygintas su „Victoria secrets” pristatymais”, - sakė A. Bakaitė.
Lengva ir plazdanti „Madam Pompadur” kolekcija
Itin puošnios kolekcijos „Madam Pompadur“ autorės magistrantės Donata Zubauskienė ir Evelina Remeikaitė paklaustos prisipažino, kad jau trejus metus ketino dalyvauti „Dizaino dienose“, bet vis nesiryžo. Merginos siūdamos rūbus naudojo plonas ir lengvai krintančias medžiagas: šifoną, satiną, atlasą.
„Stengėmės atspindėti 2010 metų mados tendencijas, naudoti lengvus, permatomus audinius. Norėjome sukurti deives, priversti modelius, dėvinčius mūsų sukurtas sukneles, pasijusti šventiškai, elegantiškai“, - teigė dizainerių duetas. „Laukiuosi jau 5 mėnesį, tačiau tokia suknelė paslepia mano pilvuką, todėl ją vilkėčiau ir kasdien”, - sakė „Madam Pompadur“ kolekcijos suknele pasipuošusi Inga Vyšniauskienė.
Kolekcija, įkvėpta tėvystės atostogų
Kolekcijos keistu pavadinimu „179 D.K.S.” kūrėja Vitalija Malyško prisipažino, kad sukurti tokią kolekciją ją įkvėpė 179 darbo kodekso straipsnis - tėvystės atostogos.
„Niekas nepažvelgia į žmogiškas problemas, tokias kaip, vyrų apvaisinimas, tėvystės atostogas, vyro ryšys su vaiku,“ - teigė V. Malyško.
Jai norėjosi į tai pažvelgti giliau ir sukurti funkcionalią kolekciją su daugybe detalių, kurios atspindi tėvo ir vaiko ryšį, net muzika kolekcijos pristatymui buvo kurta specialiai. Šios dizainerės drabužiai pasiūti iš balinto džinso, kolekcijoje vyrauja pastelinės, švelnios spalvos.
„Auksinis jaunimas“
Jaunoji dizainerė Justina Pociūtė „Dizaino dienose” pristatė kolekciją „Auksinis jaunimas”. Pasak merginos, kolekcija turėjo būti žemės spalvų, tačiau jai norėjosi kažko ryškaus, kas būtų netipiška ir padėtų išsiskirti. Štai todėl buvo pasirinkta aukso spalva.
„Labai gerai jaučiuosi vilkėdama šią puošnią, elegantišką Justinos siūtą suknelę. Manau, galėčiau ją dėvėti ne tik žingsniuodama podiumu,“ - nuotaikingai savo mintimis pasidalino J. Pociūtės manekenė Toma Jankauskaitė.
Kolekcija iš dar neužpatentuoto audinio
Ne viskas paprasta, kas paprastai atrodo – štai taip savo kolekciją pavadino Oksana Adamovič ir Inga Laurinavičiūtė. Merginos pasakojo, kad šios kolekcijos pagrindas yra specialus audinys.
„Audinį darėme rankomis, klijavome dvi spalvas: juodą ir pilką. Kai jau jį turėjome, tada stengėmės pritaikyti,“ - teigė Oksana ir Inga.
Paklaustos, kodėl dar neužpatentavo savo sukurto audinio, merginos prasitarė, kad tai padaryti kainuoja pakankamai nemažai, todėl jos nutarė kol kas to nedaryti.
Gėrio ir blogio idėjos įkvėptas disonansas
Viena iš renginio laureačių, vyriškos kolekcijos „Disonansas” kūrėja Tatjana Turonok pasakojo, kad kolekcją sugalvojo džinsinių kelnių pagrindu ir jas transformavo į švarką. Nuo 12-13 metų drabužius siuvančią merginą tokiai kolekcijai įkvėpė jos perskaityta knyga – „Šviesos karys“.
„Knygoje aptikau mintį, kad gėris negali be blogio, o blogis – be gėrio, todėl gaunasi savotiškas disonansas,“ - sakė T. Turonok.
Jaunoji kūrėja buvo kiek nustebusi, kad „Dizaino dienose“ buvo pristatytos tik dvi vyriškų drabužių kolekcijos, nes anot jos, vyrai daug lankstesni, supratingesni, todėl jiems siūti daug įdomiau.
Tatjanos drabužiais apsirengęs jos geras draugas Oleg Romančuk atviravo, kad mažai kas šiandien kuria vyrams, todėl sunku rasti stilingų drabužių.
„Su šiais drabužiais jaučiuosi labai patogiai, su jais šilta, todėl nereikia po apačia daug prisirengti,“ - šypsodamasis atsakė O. Romančuk.
„Pinu.lt“
Trečiąjį kartą „Dizaino dienose” dalyvavusi ir pirmąją vietą užėmusi Agnė Deveikytė džiaugėsi, kad pagaliau jos sunkus darbas atsipirko. Mergina kurdama drabužius naudojo pynimo techniką. Pirmiausia nusipynė audinius, o tik tada pradėjo siūti drabužius.
„Lietuvoje tokios technikos dar niekas nenaudojo,“ - teigė keturis mėnesius rūbus siuvusi dizainerė.
Kolekcijų nuotraukos:
Avangardinė Giedrės Anužytės kolekcija.
Kolekcija „Auksinis jaunimas“.
Kolekcija „179 D.K.S.”
Kolekcija „Madam Pompadur“
Teksto autorė Inga Lebrikaitė ([email protected]). Gintarės Žalkauskaitės nuotr.