Ekspertas atskleidė 3 esmines priežastis, dėl kurių auga svoris

Vieną dieną džiaugiamės dailia figūra, kitą kremtamės dėl padidėjusio svorio. Dėl ko atsiranda papildomi kilogramai ir kaip jų atsikratyti TV3 televizijos laidoje „Būk sveikas“ papasakojo biomedicinos mokslų daktaras Artūras Sujeta

„Jei žmogus suvartoja per daug kalorijų, jų perteklius vienaip ar kitaip konvertuojasi į riebalinį audinį, kurį mes kaupiame kaip atsarginį energijos šaltinį“, – kaip priaugama viršsvorio paaiškino biomedicinos mokslų daktaras Artūras Sujeta.

Įtakos svoriui turi 3 dalykai

Iš šalies gali atrodyti, kad kai kurie žmonės valgo viską ir svorio problemų neturi. Kiti vos tik nuklydę jau pastebi nemenkus kūno pokyčius.

„Šiuolaikinis mokslas atsako, kad genetiniame lygmenyje turime kai kuriuos labiau išreikštus genus, kurie gali padėti žmogui arba lengviau kaupti raumeninę masę, arba riebalinį audinį. Tačiau abiem atvejais, be galo svarbi žmogaus gyvensenos strategija.

Lieknas žmogus turi tokius dienos įpročius, kurie leidžia jam būti lieknam – dažnai pamiršta pavalgyti, galbūt jo ūgis aukštas, galbūt jis dirba fizinį darbą. Toks žmogus gali suvartoti 4-5 tūkstančius kalorijų per dieną ir palaikyti savo esamą svorį. Priešingu atveju, žmogus, kuris sako, kad nieko nevalgo, bet jo svoris kyla, dažniausiai valgo daugiau maisto, nei jo išdegina fizinio aktyvumo metu“, – pasakojo specialistas.

Svoris gali augti ir dėl tam tikrų sveikatos būklių.

„Tam tikros lėtinės ligos, kaip cukrinis diabetas, padeda žmogui labiau priaugti svorio. Pirmiausia, toks žmogus mažiau juda, mažiau išeikvoja turimų kalorijų, jų lieka daugiau ir atsiranda problemos. Žinoma, galime kalbėti ir apie endokrinologinius mechanizmus, ypač apie skydliaukės veiklos patologijas, tai taip pat padeda žmogui kaupti nereikalingą svorį“, – kalbėjo A. Sujeta.

Tiesa, specialisto teigimu, nenuginčijamai didžioji dalis žmonių turi viršsvorio problemų ne dėl ligų, o dėl perteklinio maisto vartojimo.

REKLAMA

Kaip atsikratyti viršsvorio?

Specialistas turi kelis patarimus, pasiryžusiems atsikratyti nepageidaujamų kilogramų.

„Darykite adekvačius tarpus tarp kiekvieno valgymo – tarp kiekvieno produkto ir gėrimo, kuris turi kalorijų, turi praeiti 2-3 valandos. Per parą aktyvūs būname dvylika valandų arba mažiau, tad atitinkamai valgysime 3-4 kartus per dieną.

Nepamirškite vandens. Jei apribojate kalorijas, prisiminkite, kad turite suvartoti daugiau vandens, nes negaunate jo iš maisto. Vanduo padeda tirpdyti maisto medžiagas, geriau jaustis. Optimali hidratacija padeda tinkamai dirbti galvos smegenims“, – pataria A. Sujeta.

Taip pat specialistas pataria nors 60 minučių per dieną skirti sau – pasivaikščioti, išvesti šunį. Valanda fizinio krūvio per dieną leis efektyviau kontroliuoti suvartojamo maisto kiekį ir padės jaustis geriau.

Visą pokalbį su specialistu žiūrėkite vaizdo įraše, esančiame straipsnio pradžioje.

Laidą „Būk sveikas“ žiūrėkite kiekvieną šeštadienį 10:30 per TV3 televiziją.

VISĄ LAIDĄ ŽIŪRĖKITE ČIA:

Straipsnis parengtas pagal TV3 televizijos laidą „Būk sveikas“.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų