„Volkswagen Beetle“: kaip Hitlerio idėja tapo dizaino ikona

1945 metais retas ir įdomus „Volskwagen“ modelis buvo atgabentas iš subomborduotos gamyklos Vokietijoje į Angliją. Čia vieni geriausių šalies automobilių gamintojų susirinko ir aptarė, kad modelis yra „pernelyg triukšmingas ir nepatrauklus eiliniam automobilių pirkėjui”. Taip pat buvo nuspręsta, kad jo tolesnė gamyba būtų ekonomikškai nenaudinga, rašoma BBC. Vėliau prie šio automobilio dizaino pakeitimo prisidėjo austrų dizaineris Erwinas Komenda ir inžinierius Ferdinandas Porsche. Taip galiausiai „vabalas“ tapo geriausiai parduodamu visų laikų automobilių. „Beetle“ 1972 metais pralenkė legendinį Henry Fordo „Model-T“, kai nuo gamyklos Wolfsburge konvejerio nuriedėjo 15 007 034-asis automobilis. Paskutinysis modelis buvo pabaigtas gaminti 2003 metais Meksikoje. Visame pasaulyje buvo pagaminta daugiau nei 21,5 mln. „vabalų“. „Liaudies automobilis“ 1945-2003 metų laikotarpiu beveik ir nepakito. Žvaigždžių automobilis Išskirtiniausias „Volskwagen Beetle“ bruožas yra tas, kad automobilio idėja kilo Adolfui Hitleriui, tačiau vėliau šį modelį dievino Kalifornijos banglentininkai, koledžų studentai, hipiai ir net užkietėję naciai. Herbio vardą gavęs automobilis tapo pagrindiniu herojumi 6 Holivudo juostose. Neabejotinai dėl savo pavyzdingos kokybės, prieinamos kainos, ekonomiškumo ir išskirtinės išvaizdos „Beetle“ užsitikrino savo sėkmę. Nors automobilis buvo pradėtas projektuoti dar 1934 metais, „Volkswagen“ taip ir nepavyko jo gamybos pradėti dar iki karo. Pirminė automobilio idėja numatė, kad tai bus penkavietis šeimos sedanas, galintis važiuoti 100 km/h greičiu ir kainuosiantis 990 reichmarkių. 1936 metais ši suma prilygo 31 savaitės eilinio Vokietijos darbininko atlygiui. Tiesa, norintys pirkti automobilį turėjo priklausyti specialiai taupymo sistemai. Vis dėlto konkurentų stovykloje dėl naujojo modelio džiaugsmo buvo maža. Čekų automobilių gamintojas „Tatra“ apkaltino F. Porche, kad šis pažeidė kelis Hanso Ledwinkos, kurio darbais žavėjosi A. Hitleris, patentus. „Tatra“ pateikė ieškinį, tačiau Hitleris su kariuomene įžengė į Austriją, užėmė jų gamyklą ir uždraudė viešinti H. Ledwinkos brėžinius. Visgi 1961 metais „Volkswagen“ išmokėjo „Tatrai“ simbolinę išmoką, bet vokiečių automobilis jau buvo užkariavęs pasaulį. 1945 metais gamyklą ir joje sukurtą automobilį išsaugojo britų inžinierius majoras Ivanas Hirstas. Jis buvo susižavėjęs vokiečių karinės technikos kokybe ir nujautė, kad „Beetle“ gali išpopuliarėti už Vokietijso ribų. Dydžio svarba Atvežtas į JAV „vabalas“ buvo pradėtas pradavinėti 1959 metais kartu su reklaminiu šūkiu „galvok apie mažai“. Per ateinantį dešimtmetį modelis tapo geriausiai parduodamu automobiliu šalyje.

1998 metais „Volskwagen“ išleido naująjį „Beetle“. Vis dėlto jis buvo sukurtas ant „Golf“ bazės ir veikiau atrodė kaip perrengta mechaninė lėlė – netikroviškai. Šiandien, nepaisant pasaulinio ekonominio nuosmūkio, užtenka pinigų, taigi retas rinksis geranoriškos išvaizdos „vabalą“ ir mieliau vairuotų „Bentley“. Ironiška, tačiau būtent „Volkswagen“ koncernui priklauso „Bentley“ gamykla. Ir vis dėlto šis prestižinis automobilis niekada netaps liaudies automobiliu. Nuo to laiko retas modelis pasiekė tokio titulo, kurį prieš 7 dešimtmečius sukūrė genialus inžinierius iš Bohemijos ir brutalus diktatorius iš Austrijos.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų