REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Brangstant elektrai gyventojai ėmė ieškoti būdų, kaip sutaupyti. Vilnietis gavęs didelę sąskaitą nusprendė pasikeisti planą. Tuo pačiu jam teko keisti ir elektros skaitiklį. Tačiau vietoje mažesnės sąskaitos vyras gavo skolą. Tuo metu elektros tiekėjas aiškina, kad įsivėlė klaida, iš tikrųjų vyras skolos neturi. 

Brangstant elektrai gyventojai ėmė ieškoti būdų, kaip sutaupyti. Vilnietis gavęs didelę sąskaitą nusprendė pasikeisti planą. Tuo pačiu jam teko keisti ir elektros skaitiklį. Tačiau vietoje mažesnės sąskaitos vyras gavo skolą. Tuo metu elektros tiekėjas aiškina, kad įsivėlė klaida, iš tikrųjų vyras skolos neturi. 

REKLAMA

Portalo tv3.lt skaitytojas Tomas (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kad norėjo pasikeisti elektros tiekimo planą, tačiau tuo pačiu gavo ir skolą. 

„Įsivėliau į kankinančią ir kvailą istoriją, kuri susijusi su elektros skaitiklio keitimu. Brangstant elektrai, sausio pradžioje pasiskaičiavau, kad man labiau apsimoka dviejų laiko zonų planas, vietoje dabar turimo vienos laiko zonos. Kreipiausi į „Ignitį“. Jų konsultantė patikino, kad tereikia parašyti laisva forma prašymą. Jie perduos jį ESO  ir jų inžinierius su manimi susisieks po kelių dienų. Taip pat konsultantė tikino, kad ši paslauga yra nemokama. 

Tad sausio viduryje atvyko inžinierius. Jis pakeitė skaitiklį. O aš iš karto nusifotografavau parodymus ir iš karto juos deklaravęs apmokėjau. Suma siekė 35 eurus“, – pasakojo vyras. 

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau anot jo, po kelių dienų „Igničio“ sistemoje pamačiau, kad esu skolingas 30,24 euro. 

„Pradėjau aiškintis ir  prasidėjo visiškas nesusipratimas. Konsultantė pasakė, kad skaitiklio keitimas yra mokamas. Tad skola už jo keitimą. Tada ir prasidėjo. Kita konsultantė jau aiškino, kad už skaitiklį mokėti nereikia.  Dar viena vėl sakė, kad mokėti reikia. Taip ir prasidėjo nesusikalbėjimas, kiekviena darbutoja aiškino skirtingai ir niekaip nepavyksta sužinoti, skola yra ar ne. 

REKLAMA

Konsultantės žadėjo tarpusavyje pasikalbėti ir išsiaiškinti šią situaciją, tačiau atsakymo taip ir negavau.Tokia nekompetencija erzina, tai tarsi pasišaipymas iš kliento“, – piktinosi Tomas. 

Skolos vis tik nėra? 

„Igničio“ ryšių su visuomene vadovas Artūras Ketlerius atsiprašė kliento už suklaidinimą. 

„ Minimas klientas yra atsiskaitęs už elektros energiją ir įsiskolinimų neturi. Jam sausį buvo pakeistas elektros skaitiklis iš vienos laiko zonos į dviejų laiko zonų. Šis keitimas buvo nemokamas. 

O kalbant apie tarifus, dviejų laiko zonų tarifai tinkamiausi klientams, kurie nemažai elektros energijos suvartoja tuo metu, kai ji pigesnė – naktimis ir savaitgaliais. Savo klientams šį pasirinkimą siūlome apsvarstyti, kai bent trečdalį elektros energijos jie suvartoja būtent naktimis ir savaitgaliais“, – patarė specialistas. 

REKLAMA
REKLAMA

Išmanūs skaitikliai 

Šiais metais bus pradėti diegti išmanieji skaitikliai, kurie leis lengvai ir suprantamai matyti savo suvartojimo duomenis, analizuoti ir keisti vartojimo įpročius. Skaitikliai nuotoliniu būdu saugiai perduos suvartojimo duomenis ir informaciją apie technologinius tinklo parametrus, praneša „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). 

Skaitiklių diegimo konkursą laimėję rangovai bus atsakingi už skaitiklių diegimą atskiruose Lietuvos regionuose ir iš viso per trejus metus diegs apie 340 tūkst. išmaniųjų apskaitos prietaisų, tuo metu ESO savo pajėgomis – apie 800 tūkst. išmaniųjų skaitiklių. 

Kauno ir Vilniaus regionuose skaitiklius diegs „Laustata“, tuo metu Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Utenos ir Alytaus regionuose – tiekėjų grupė, veikianti jungtinės veiklos pagrindu: „City Service Engineering“ ir „Mano Būsto priežiūra“. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 Siekiant įsitikinti, kad tiekėjo pateikti skaitikliai atitinka visus iškeltus aukščiausius reikalavimus, tiksliai matuoja tinklo parametrus bei skaičiuoja energiją ir veikia saugiai – bus daroma atrankinė kokybės patikra. Tik šią patikrą praėję skaitikliai galės būti diegiami šalies gyventojams. 

Metrologinė atrankinė patikra, skirta papildomai įsitikinti, jog skaitikliai suvartotą elektros energiją apskaičiuoja patikimai, bus atliekama sertifikuotoje „Elgama elektronika“ laboratorijoje. 

Naujos kartos skaitikliai duomenis perduos siaurajuosčio daiktų interneto technologijos (NB-IoT) pagalba. Gyventojai galės stebėti savo suvartojimą, o skirstymo operatorius iškart užfiksuoti įvykusį sutrikimą. 

REKLAMA

Norint suteikti klientams patogumą ir aptarnavimo kokybę taip pat įsigytos kontaktų centro paslaugos. Kada, kam ir kurioje Lietuvos vietovėje ESO keis skaitiklius į išmaniuosius, kiekvienas klientas bus informuojamas asmeniškai ir iš anksto el. būdu. Pagrindinis skambučių centro darbas bus sutarti patogų laiką naujų skaitiklių diegimui su gyventojais, kurių skaitikliai yra jų būsto viduje. Šios paslaugos perkamos išskirtinai išmaniųjų skaitiklių diegimo laikotarpiui ir poreikiams. 

Gyventojams, kurie per metus naudoja daugiau nei 1 tūkst. kWh elektros bei visiems verslo klientams, iš senųjų į išmanius bus pakeisti apie 1,2 mln. skaitiklių. Darbai bus pradėti įgyvendinti 2022 m. pirmąjį pusmetį, o pabaigti 2025 m. Suvartojantiems mažiau, skaitikliai bus keičiami pasibaigus jų metrologinės patikros terminui.  

REKLAMA

Bendra išmaniosios apskaitos infrastruktūros projekto investicijų vertė siekia iki 150 mln. eurų ir 2019 m., pagal atliktos kaštų ir naudų analizės teigiamus rezultatus, yra suderinta su Valstybine energetikos reguliavimo taryba (VERT). Ši investicija yra reguliuojamos ESO veiklos dalis, atitinkamai per investicijos tarnavimo laikotarpį finansuojama kaip bendro tarifo dalis. 

Keitimas gyventojams papildomai nekainuos – atskirai už išmaniųjų skaitiklių diegimą mokėti nereikės. Tai – ESO vykdomų tinklo investicijų dalis.

Igničio vadovai net nežino koks jovalas vyksta įmonėje. Tai nulinė konsultantų kompetencija kurių veiklą niekas nekontroliuoja ir netikrina. Igničio sprecialistai, net netikrindami jokių nuosavybės dokumentų, mano nuosavybėje esančio sodo skaitliuką perrašė kitam asmeniui. Tokiu būdu buvau likęs be elektros ir skaitliuko. Igničio konsultatntai vietoi klaidos ištaisymo reikalavo iš manes pasiaiškinimo kam ir kokiu būdu buvo perrašytas mano skaitliukas. Beveik tris savaites negalėjau rasti teisybės dėl ko teko kreiptis į priežiūros tarnybą. Problema buvo išspresta per vieną dieną kai "gavo per galvą" iš viršaus. Visiškas jovalynas.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų