• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

BMA (Baltic Media Alliance) priminė apie savo egzistavimą spaudos pranešimu.

BMA yra kelių rusų kanalų atstovas Baltijos šalyse. Populiariausias iš jų yra PBK (Pervyj Baltijskij Kanal). Atstovaujama taip pat ir RTR Planeta bei REN Baltija.

REKLAMA
REKLAMA

uagadugu retai apie juos rašo, nors pripažįstame, kad jų ir kelių kitų bendras svoris lietuviškoje TV žiūrovų rinkoje yra apylygis su, tarkim, LTV. Nerašome, nes, jei atmestume naujienų laidą, Lietuvoje kurtos programos čia nerasi. Rusų kanalai rodo savo motininių kanalų laidas, serialus, filmus, o taip pat Baltijos šalims specialiai perkamus nerusiškus serialus ir filmus.

REKLAMA

Nepaisant to, kad BMA vadovas giriasi metus užbaigęs geresniais rodikliais nei pernai (tiesa, nekonkretindamas, kuriose srityse - pajamomis, žiūrovų kiekiu ar reklamos sekundžių skaičiumi), dabartinis jo atstovaujamų televizijų populiarumas Lietuvoje yra tarsi blyškus šešėlis to, kas Lietuvoje buvo dar prieš penkiolika metų, kai antžeminiu eteriniu būdu buvo transliuojama ORT. Šios vietą žiūrovų dėmesio zonoje užėmė lietuviški komerciniai transliuotojai.

REKLAMA
REKLAMA

Aišku, įdomu būtų, jei ORT tradicijų perėmėjas Pervyj antžeminiu būdu Lietuvoje būtų transliuojamas iki šiol… Šiuo metu auditorijos kiekiu jis nedaug atsilieka nuo BTV, nors pastarąją potencialiai gali žiūrėti apie 80% šalies gyventojų, o pirmąjį - tik kabelinių televizijų žiūrovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMA Lietuva vadovas Andrius Barakūnas spaudos pranešime pažeria savaip sugrupuotos įdomios informacijos apie rinką, kurią čia ir pakomentuosime: ko gero dar anksti kalbėti apie naują TV žiūrovų ir reklamdavių dėmesio pasidalijimą, tačiau pastarojo ketvirčio duomenys leidžia pastebėti tam tikras tendencijas ir daryti įžvalgas dėl tolimesnių TV rinkos ir jos dalyvių elgesio krypčių. Viešai teigiama, jog pernai TV rinka smuko 37%. Tuo tarpu TNS Gallup media duomenimis reklamos kiekis GRP sekundėmis TV kanaluose buvo vos 5 proc. mažesnis, nei 2008-aisiais.

REKLAMA

BMA čia pastebi sau galimybę, kurią kažkodėl globalizuoja ir įvardina visuotiniu laisvesniu oro gūsiu: neskaitant visuotinio laisvesnio oro gūsio TV rinkoje pastebimas ir reklamos apimčių kanaluose persigrupavimas – vieni kanalai šiuo požiūriu augo, kiti, deja, krito. Pirmaisiais šių metų mėnesiais lyginant su atitinkamu 2009-ųjų laikotarpiu reklamos apimtys GRP sekundėmis ryškiai augo Lietuvos Ryto televizijoje, kiek mažiau LNK ir TV3. Tuo tarpu prie jau kuris laikas besitraukiančio reklamos apimtimis nacionalinio transliuotojo – LTV prisijungė ir Baltijos televizija. Sutapimas, o gal reklamdavių apdairumas, – jog būtent pastarųjų kanalų SOV (share of viewing) labiausiai krito reklamdaviams ypač aktualios penkių didžiųjų miestų auditorijos tarpe. (…) Pirmasis Baltijos kanalas pagal reklamos apimtis po pirmųjų dviejų šių metų mėnesių ūgtelėjo 28% ir pateko į TOP trejetuką šalia LNK ir TV3. (…) Dažna TV kanalų pasirinkimo schema tapo reklamos talpinimas viename iš didžiųjų kanalų – didžiausios sklaidos pasiekimui ir PBK – kanale Nr.1 pagal unikalios papildomos auditorijos pasiekimą ir ypač stipriam penkiuose didžiuosiuose miestuose bei atskirai Vilniuje.

REKLAMA

Na, štai ir išlindo yla iš maišo. Ta dažna tapusi TV kanalų pasirinkimo schema Lietuvoje taikoma seniai. Tik anksčiau tais balastiniais kanalais ir buvo BMA neatsitiktinai paminėti LTV ir BTV. Šios televizijos suvalgydavo ne tokius jau ir mažus trupinius nuo LNK ir TV3 stalo, nes būtent jos ir būdavo, BMA žodžiais, kanalais Nr.1 pagal unikalios papildomos auditorijos pasiekimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BTV seniai primena gyvą lavoną, o LTV programa jau net ir nebando maskuoti savo seniokiškų manierų, dirba be energijos ir jėgos. Atsiranda idealios sąlygos daliai lietuviškų reklamos pinigų išeiti iš Lietuvos. Į Pervyj Baltijskij.

BMA visur deklaruoja savo verslininkišką prigimtį. Tuo šventai tikime ir neabejojame, nors, žinant, kad Rusijoje televizija yra ta žiniasklaida, kuri stipriausiai kontroliuojama valdžios, nesunku pagalvoti, kad verslą galima suderinti ir su politika. Jeigu jau Gazpromą suderinsi, tai žiniasklaidą suderinti daug lengviau.

O BMA generalinis direktorius Ivars Belte planuoja tolimesnę savo kanalų plėtrą, šiuos vis labiau pritaikant rusų kalbą mažiau suprantantiems jauniesiems žiūrovams ir netgi specializuojant programos srautą lietuviškoms reikmėms - planuojame pradėti TV kanalo RTR Planeta adaptuotos programos transliacijas, analizuojame galimybes transliuoti REN Baltija programą specialiai Lietuvai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų