„Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“ Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta" atstovas spaudai Renaldas Gabartas komentavo, kad kuo automobilis senesnis, tuo rečiau praeinama techninė apžiūra iš pirmo karto.
Be to, pašnekovo teigimu, tokioms transporto priemonėms neretai techninių apžiūrų stotyse yra nustatomi dideli trūkumai.
„12 proc. į pirmą vizitą po 3 metų atvažiavusių automobilių jau turi kažkokių trūkumų. Trūkumai turbūt ne patys dramatiškiausi. Aišku, priklausomai nuo to, kaip intensyviai eksploatuojama ir kiek kilometrų įvažiuojama. Bet faktas, kad jau yra atsiradę tie pėdsakai“, – kalbėjo jis.
R. Gabartas atkreipia dėmesį, kad didelių trūkumų kreivė pradeda pakankamai stipriai didėti, kai transporto priemonėms būna 5–6 metai, o senesnėms transporto priemonėms gedimų skaičius fiksuojamas dar dažniau.
„Sakyti, kad tai neturi kažkokios reikšmės avaringumui, turbūt negalima, nes automobilis yra vairuojamas, priklauso ir nuo žmogaus sprendimų. Bet jeigu neveikia kažkoks agregatas ar mechanizmas, faktas, kad rizika išauga“, – kalbėjo pašnekovas.
Reikėtų kardinalių pokyčių
Tiesa, R. Gabartas neslepia, kad jei toks įpareigojimas iš tiesų atsirastų Europos Sąjungos (ES) mastu, techninių apžiūrų stotyse tektų įgyvendinti ryškius pokyčius.
„Pirminiais skaičiavimais, Lietuvos parke senesnių nei 10 metų automobilių gerokai daugiau kaip 77 proc. Tai reiškia, kad apkrovimas [techninių apžiūrų stotyse], berods, išaugtų 74 proc.
Faktas, kad dabartinis tinklas nesugebėtų tokio srauto aptarnauti. Ir reikėtų kažkokių pakankamai kardinalių sprendimų – arba keisti apskritai schemą, kokia yra Lietuvoje, arba stipriai didinti egzistuojančių įmonių patikros linijų skaičių“, – kalbėjo R. Gabartas.
Vis tik asociacijos atstovas neatmeta, kad valstybėms būtų suteikiama daugiau laiko, kad pokyčiai būtų įgyvendinti.
Ministras siūlomiems pakeitimams nepritaria
Tačiau susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis teigė, kad siūlomiems pakeitimams nepritartų.
„Kiek žinau, ir Prancūzija, ir Italija lygiai taip pat nepritaria šitam dalykui. Bet argumentas yra genėtinai paprastas. Apsiribojimas vieninteliu kriterijumi – automobilio amžiumi – nėra visiškai teisingas.
Automobilis turi ne tik amžių. <...> Kodėl, pavyzdžiui, nekalbama apie automobilio ridą?“ – svarstė E. Sabutis.
Ministro teigimu, klausimų kelia ir tai, kodėl buvo nuspręsta pasirinkti būtent tokį laikotarpį, kada techninę apžiūrą transporto priemonėms taptų privalu atlikti kasmet.
Tiesa, jis atkreipia dėmesį, kad kol kas toks pasiūlymas yra tik diskusijų lygmenyje. Todėl valstybės narės turi netylėti ir išsakyti savo argumentus.
„Jeigu mes tylėsime, neišsakysime savo pozicijos, tai gali būti taip, kad ir bus privaloma. Bet jeigu daugiau šalių, ne tik Lietuva, arba kitos mano minėtos šalys išsakys savo kitokią poziciją, tai gali būti, kad viskas išliks taip, kaip yra.
Mano manymu, Lietuvoje šiuo metu yra visiškai logiška [techninių apžiūrų atlikimo sistema]. Jeigu kitos valstybės nori įsivesti griežtesnę patikrą, puiku, tegul tą ir daro”, –kalbėjo ministras.
E. Sabutis dar kartą atkreipia dėmesį, kad transporto priemonės amžius nebūtinai gali atspindėti jo techninę būklę.
Jo teigimu, jei pusmečio senumo yra patekęs į avariją, jis lygiai taip pat vėliau po sutaisymo gali turėti tam tikrų trūkumų.
Visą pokalbį galite išgirsti čia:
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!