Sukritikavo „H&M“ reklamą: „jei negalima reklamuoti alkoholio, kodėl reklamuojamas nutukimas?“

Drabužių parduotuvių tinklui pristačius naują reklamos kampaniją, kurioje modeliais pasirinktos apkūnios moterys, žinomas Lietuvos fotografas nepagailėjo kritikos. Vyras sako, kad nutukimas – tai opi visuomenės sveikatos problema, todėl neturėtų būti populiarinamas prisidengiant tolerancija „kitokiam“ kūnui.

4

Visgi parduotuvių tinklo atstovė patikslina, kad naująja kampanija buvo stengiamasi palaikyti moteris, kurios dėl savo išvaizdos nuolat sulaukia komentarų ir kritikos.

Sukritikavo reklamą

Gerai žinomas Lietuvos fotografas Albert Pocej, pastebėjęs gatvėse ir internete rodomas švediško drabužių tinklo „H&M“ reklamas, nesusilaikė nuo kritikos „body positivity“ (kūno priėmimo – aut. past.) požiūrį skatinančioms reklamoms.

„Kaip ir OK, populiaru, tolerantiška, bet dėl viso to „body positivity“ visuomenė pamiršta ar apsimeta, kad pamiršta, kad viršsvoris tiesiogiai žudo, sutrumpina gyvenimą ir padaro jį sunkesnį ir skausmingesnį. Tiesiogiai.

Gal visgi verta daktarų: endokrinologų, dietologų ar pan. klausytis, o ne tik populiarių tendencijų laikytis? Visuomenės nutukimas joks čia gėris ar pozityvumas. Man tenka 4 kartus per savaitę smarkiai sportuoti, vien tam, kad palaikyčiau sveiką ir normalų svorį, bet kai kuriems žmonėms tikriausiai yra geriau apsimesti, kad viskas gerai“, – sako A. Pocej.

(4 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Papiktino parduotuvės reklama

Fotografas prideda, kad tokios reklamos, jo manymu, nėra „geras kelias mums ir mūsų vaikams“.

„Noriu pabrėžti, kad kalbu ne apie žmonės su negalia ar sergančius specifinėmis ligomis, dėl kurių žmonėms sutrinka medžiagų apykaita. Kalba eina apie mūsų vaikus ir sveikus žmones, kurie gali kontroliuoti savo kūną ir turi tam visas galimybes.

(...) Alkoholio ir tabako reklama yra uždrausta, nes tai kenkia sveikatai. Nutukimas irgi kenkia, todėl man kyla atviras klausimas visuomenei, ar verta naudoti reklamoje žmones su dideliu viršsvoriu, kaip tai veikia vaikus ir kokį pavyzdį rodo? Žiniasklaida ir reklamos agentūros neša „body positivity“ žinutę, bet ar tik nėra iškreipta šios žinutės esmė? Juk ji buvo sugalvota tam, kad turėdami visokius defektus mes vis tiek mylėtumėm savo kūną. Bet nutukimas tai nėra defektas, dažniausiai tai neteisingo gyvenimo būdo pasekmė.

REKLAMA

Nieko blogo apie nutukusius žmonės nesakau, man visi žmonės yra vertingi ir joks pasityčiojimas negali būti toleruojamas. Tiesiog – jei pripažįstame faktą, kad nutukimas nėra gerai, naudoti jį reklamoje yra man keistas sprendimas.

Tai mano asmeninė nuomonė, ji gali skirtis nuo kitų. Bet man labai gaila, kad sveikos gyvensenos principai yra pamirštami“, – sako A. Pocej.

Žinutė – apie toleranciją

Pasiteiravus „H&M“ Lietuvos atstovės Virginijos Butkutės apie šią kampaniją, atstovė patikslino, kad pagrindinė šių reklamų žinutė yra apie toleranciją kitokiam kūnui.

„Šios vasaros kampanijoje tinklas švenčia moteriškumą, įvairovę ir lygybę. Mes palaikome ir stovime kartu su visomis moterimis, kurios nuolat susiduria su nepageidaujamais komentarais ir nuomonėmis, o kampanijoje vaizduojamas panėrimas po vandeniu iliustruoja ten patiriamą tylą ir saugią zoną, kurioje viskas įmanoma.

Tokia saugia zona moterims gali tapti artimų žmonių apsuptis, mėgstamas užsiėmimas ar bet kokia vieta, kur galima ignoruoti aplinkos triukšmą, mėgautis tyla, rasti stiprybę savyje bei sugrįžti jaučiantis dar stipresnėmis“, – paaiškina V. Butkutė.

Svarbiausia – kaip žmogus jaučiasi

Gydytoja dietologė Dalia Vaitkevičiūtė sako nemananti, kad tokia reklama gali būti žalinga ar pavojinga visuomenei, tačiau atkreipia dėmesį, kad nutukimas turi būti gydomas.

„Nutukimas negali būti vertinamas kaip koks nors visuomenėje nepriimtinas dalykas, jis negali būti stigmatizuojamas. Nutukimas yra liga ir ne kas nors kita. Žmogus nepasirenka, ar jis sirgs nutukimu lygiai taip pat, kaip jis nepasirenka ar sirgs onkologinėmis ligomis, cukriniu diabetu ar bet kokiomis kitomis lėtinėmis ligomis.

(...) Taip pat, manau, yra labai daug standartų, kaip turi atrodyti žmogus ir ypatingai tai daro plačioji žiniasklaida, kur nuolat matomi nuogi, liekni kūnai, drabužiai reklamuojami tik lieknų merginų ir tai sukuria tokį lyg ir priimtiną standartą, kaip turi atrodyti žmogus.

REKLAMA

Todėl dažniausiai ir mes koncentruojamės tik į savo svorį, o ne savijautą. Visos bėdos atsiranda tik dėl kilogramų ir išvaizdos, bet nežiūrime, kas tame kūne yra. Gali būti netgi taip, kad žmogus galbūt ir turi antsvorį arba serga nutukimu, bet kūno sudėtis yra visiškai sveika, tam yra net terminas „sveikas nutukimas“ ir tiesiog tai yra plačiosios bendruomenės problema, kad žmogus dėl to nurašomas kaip toks, koks neturėtų būti. O kaip turėtų būti juk niekas niekur nepasakė“, – savo vertinimu dalijasi D. Vaitkevičiūtė.

Vis dėlto gydytoja prideda, kad, kalbant socialiniu lygmeniu, apsirengti reikia visiems, bet tikrai nestandartinių formų žmogus, beje, dar reikėtų paklausti, kas yra tas standartas, taip pat turi visišką teisę būti tiek viršeliuose, tiek reklamose ar televizijoje.

„Liūdna yra tai, kad, pasižiūrėjus į socialinę statistiką, žmonės sergantys nutukimu, vis dėl to turi dažniausiai žemesnes pareigas, sunkiau įsidarbina, dažniau serga depresija, yra socialiai atstumiami, todėl tokios reklamos, manau, yra gražu, nes jos sako, kad mes absoliučiai visi esame lygūs“, – sako D. Vaitkevičiūtė.

Gydytoja atkreipia dėmesį, kad išoriškai įvertinti žmogų, ar jis serga nutukimu, ar turi kokių nors bėdų, apskritai negalima, nes visa tai vyksta tik specialisto kabinete.

„Standartai vis dėlto yra kuriami mūsų visuomenės ir tos blogosios žiniasklaidos, kuri tarsi nurodo, kaip žmogus turi atrodyti. Tai mes nei vienas negalime išoriškai įvertinti žmogaus savijautos. Taigi, manau, kad visų pirma yra žmogus, o ne tai, kaip jis atrodo.

O nutukimas – taip, tai yra liga, todėl visada turime atsižvelgti, kaip mes jaučiamės. Jeigu turime antsvorio, bet neturime nė vienos gretutinės ligos – padidėjusio kraujo spaudimo, jokio cukrinio diabeto, judėjimo, psichologinių problemų, tuomet galime įvardinti, kad viskas su mūsų kūnu turbūt yra gerai. Bet jei mums kyla kokių nors bėdų ir matome, kad mūsų kūnas dėl perteklinio riebalų kiekio turi tam tikras pasekmes ar komplikacijas, žinoma, kad turime tai pastebėti ir gydyti“, – sako gydytoja D. Vaitkevičiūtė.


Rašyti komentarą...
F
Fu
2021-06-13 16:36:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
O tam albert tortų ir pyragaičių reklama neužkliuvo?O riebių dešrelių?Kažkoks ligonis!!
Atsakyti
-8

C
Cha-cha
2021-06-13 16:31:56
Pranešti apie netinkamą komentarą
Bet ir sulygino!Man ta reklama patiko.O autorius panašus į verygą,kuris liepė plėšyti lapus su reklama iš žurnalų!!!
Atsakyti
-8

S
Siaubas
2021-06-13 16:33:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
Tai visiems su prasta medžiagų apykaita-nešlįst iš namų?Koks atsilikęs ir viduramžiškas požiūris!!!
Atsakyti
-10

SKAITYTI KOMENTARUS (13)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų