• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau šiais metais aplinkosaugininkai galės be policijos pagalbos stabdyti transporto priemones ir tikrinti jų taršą. Jie užsimena, kada prasidėtų pirmieji reidai. O vairuotojus įspėja – apie aplinkosaugininkų planuojamus reidus iš anksto sužinosite ne visada.

Jau šiais metais aplinkosaugininkai galės be policijos pagalbos stabdyti transporto priemones ir tikrinti jų taršą. Jie užsimena, kada prasidėtų pirmieji reidai. O vairuotojus įspėja – apie aplinkosaugininkų planuojamus reidus iš anksto sužinosite ne visada.

REKLAMA

Nuo 2024 m. sausio Aplinkos apsaugos departamentas yra įgaliotas keliuose tikrinti automobilių keliamą taršą.

Tai reiškia, kad aplinkosaugininkams be kitų institucijų, pavyzdžiui, policijos, dalyvavimo bus galima stabdyti ir tikrinti, ar automobiliai viršija numatytas oro taršos normas.

Jeigu paaiškėtų, kad jūsų automobilis nėra techniškai tvarkingas ir itin taršus, tokiu atveju netgi gali būti panaikinta techninė apžiūra.

Kada bus vykdomi reidai?

Šiuo metu Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovai iš anksto praneša visuomenei apie planuojamus vykdyti reidus keliuose.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu Aplinkos apsaugos departamento atstovai patikslino, kad informacija taip pat bus skelbiama viešai, tačiau ne visuomet.

„Dažniausiai šios akcijos bus skelbiamos viešai prevenciniais tikslais, vėliau visuomenė bus supažindinama su rezultatais. Apie mažesnės apimties tikslines išvykas bus skelbiama ne visais atvejais“, – teigė departamento atstovai.

REKLAMA

Tiesa, Aplinkos apsaugos departamentas dar ruošiasi kontrolės veiksmus keliuose, tad šiuo metu  perka specialią įrangą, derina patikrinimų tvarką.

„Patikrinimai bus atliekami šiltesniu oru, kuomet matavimams skirta įranga tiksliausiai fiksuoja rodmenis“, – aplinkosaugininkai paaiškino portalui tv3.lt atsiųstame komentare.

Naikins techninę apžiūrą, skirs baudas

Vairuotojams taip pat primenama, kaip bus atliekamas patikrinimas:

  • automobilius tikrinimui stabdys saugiai, netrukdant kitiems transporto dalyviams;
  • transporto priemonę tikrinantis aplinkos apsaugos pareigūnai dėvės tarnybinę uniformą, o paprašius turi patekti Aplinkos apsaugos departamento pareigūno pažymėjimą;
  • aplinkosaugininkų patrulis bus sudarytas ne mažiau kaip iš dviejų pareigūnų, stabdys transporto priemonę mojant šviečiančia reguliuotojo lazdele arba šviesą atspindinčiu skrituliu su raudonu atšvaitu skersai judėjimo krypties, arba per garsiakalbį liepiant sustoti ir (arba) įjungęs patrulinės motorinės transporto priemonės mėlynos spalvos švyturėlius. 

Be to, eismo dalyviai raginami įsidėmėti, kad aplinkosaugininkų uniformos ir tarnybiniai automobiliai yra pažymėti Aplinkos apsaugos departamento emblemomis.  

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, jeigu jūsų automobilis viršys nustatytus ribinius teršalų dydžius arba bus su neveikiančia gamintojo numatyta išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema, bus skiriama ir baudos.

Štai asmenims gresia 100–300 eurų, o už pakartotinį pažeidimą – 300–500 eurų), juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – 300–500 eurų, už pakartotinį pažeidimą – 600–900 eurų.

Be to, baudos skiriamos ir už aplinkos teršimą pavojingosiomis cheminėmis medžiagomis ir cheminiais mišiniais nustatytos baudos.

Pavyzdžiui, jei iš automobilio varva pavojingi skysčiai dėl kurių gali būti padaryti žala aplinkai ar sukeltas pavojus kitiems eismo dalyviams, asmenims bus skiriama 60–120 eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – 150–300 eurų bauda, už pakartotinai padarytą pažeidimą – 500–1200 eurų siekianti bauda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, gali būti bus naikinamas privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros dokumento galiojimas, tad transporto priemonė nebegalės dalyvauti eisme.

Per metus – tūkstančiai stabdomų ir tikrinamų automobilių

Departamento atstovai skelbia, kad per metus planuojama patikrinti apie 9–15 tūkst. automobilių visoje Lietuvoje.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos duomenimis, 2022 m. daugiau nei 50 proc. privalomajai techninei apžiūrai pateiktų transporto priemonių dėl techninės būklės trūkumų iš pirmo karto nepraėjo techninės apžiūros, o iki 10 proc. lengvųjų keleivinių ir lengvųjų krovininių transporto priemonių techninės pažiūros iš pirmo karto nepraėjo dėl aplinkosauginių trūkumų: per didelis dūmingumas, anglies monoksido kiekis, aptiktas eksploatacinių skysčių nuotėkis ir pan.

Tie 10 proc., t. y. apie 78 tūkst. transporto priemonių kažkurį laiką iki techninės apžiūros buvo eksploatuojamos ir dalyvavo viešajame eisme. Tokių automobilių eksploatavimas ne tik blogina oro kokybę, neigiamai veikia sveikatą, kelia grėsmę eismo saugumui, bet ir kelia sąmoningėjančios visuomenės nepasitenkinimą.

Galima konstatuoti durniu valdžia.Neišeina žmones persodinti į elektromobilius ,eina baudų kelių reketininku vyriausybė . Žmonės pinigų neturi ,turi valstybė padėti įsigyti elektromobilį kažkokia sumą datuoti.Dabar einama diktatūros keliu baudos.
Visokius liberastus su gentviliuku priešakyje į valdžią, tai po kitų rinkimų ir kiekvieno iš mūsų teršimo lygį (bezdėjimą) pradės tikrinti
Geriau naktį važinėjančius su išimtais duslintuvais ir miegoti trukdančius mažapimpius bauskite. Bus žymiai daugiau naudos.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų