Vieniems tai pasirodė neįprasta ir gana juokinga, kiti piktinosi, kad dėl tokios smulkmenos gali tekti pirkti naują telefoną, o kiti svarstė, ar šie automobiliai lygiai taip pat apgadina ir greičio kameras.
Visgi įdomu, kaip taip gali būti, kad automobilis gali imti ir tiesiog sunaikinti jūsų telefono ar kitą kamerą?
„Volvo“ naujovė sukėlė daug diskusijų
Įrašu, kuriame filmuojamas „Volvo EX90“ tiesiog iškepina „iPhone 16 Pro Max“ telefono kamerą, buvo pasidalinta socialiniame tinkle „Reddit“.
Žmonės komentaruose tikino, kad tai yra tiesa: „Taip, tai yra realus dalykas. Kaip profesionalus videografas galiu pasakyti, kad taip jau nutiko kelioms mano kolegoms.“
Žmonės rašė, kad mašinoje įmontuoti „LiDar“ lazeriai tiesiog išdegina kamerą visam laikui – jos jau nebesutaisysi.
Never film the new Ex90 because you will break your cell camera.Lidar lasers burn your camera.
byu/Jeguetelli inVolvo
„Taigi, jei noriu sugadinti šnipinėjančių kaimynų kameras, nukreiptas į mano namus, man tiesiog reikia įsigyti „LiDar“?“ – juokavo komentatorius.
„Tai aš galiu tiesiog sugadinti bet kokią kamerą tiesiog važinėdamas aplink? Nuostabu“, – rašė kitas „Reddit“ vartotojas.
Vis tik kiti nebuvo tokie patenkinti: „Sunku patikėti... Įsivaizduok, tu esi viešoje vietoje, filmuoji aplinką ir „Volvo“ pravažiuoja pro šalį. Bum! Ir tavo kamera – sugadinta. Kaip toks dalykas išvis gali būti leidžiamas?“
Buvo ir tokių, kurie svarstė, ar „LiDar“ lazerius turintys automobiliai negali sugadinti saugos, greičio, mašinų ir kitų kamerų.
Komentatoriai aiškino, kad tai neva priklauso nuo pačios kameros ir atstumo – jei kamera yra per toli ir automobilis pro ją greitai pravažiuoja, jis jos sugadinti nespėtų.
Kaip „Volvo“ gali sugadinti jūsų kamerą?
„Volvo EX90“ yra įmontuota „LiDar“ (angl. Light Detection and Ranging) technologija, kuri lazerio spinduliais matuoja atstumus iki aplinkinių objektų, kad būtų sukurtas tikslus aplinkos 3D žemėlapis realiu laiku.
Kaip tai veikia:
- „LiDar“ iš automobilio siunčia lazerio impulsus į aplinką;
- šie impulsai atsimuša į objektus (pėsčiuosius, automobilius, kelio ženklus, bordiūrus) ir grįžta atgal į jutiklį;
- sistema apskaičiuoja laiką, per kurį signalas grįžta, ir pagal tai nustato tikslius atstumus;
- per sekundę surenkami milijonai taškų (angl. point cloud), kurie sukuria išsamų 3D aplinkos vaizdą;
- tuomet šie duomenys naudojami autonominio vairavimo sprendimams: kliūčių aptikimui, eismo juostų sekimui, pėsčiųjų, dviratininkų ar kitų transporto priemonių atpažinimui. O tai didina saugumą ir avarijų prevenciją.
„LiDar“ sistemą naudoja nemažai naujų automobilių, tačiau kameras sugadina ne visi – tai priklauso nuo naudojamų infraraudonųjų spindulių lazerių.
Jeigu lazerio ilgis yra 905 ar 1550 nanometrų, jis yra labai galingas arba nukreiptas tiesiai į kameros objektyvą iš arti, jis pažeidžia ar sudegina CMOS ar CCD jutiklio pikselius, kurie tokie lieka visam laikui.
O CMOS ar CCD šviesos jutiklių tipai ir yra naudojami telefonų, fotoaparatų, automobilių ir kitose vaizdo kamerose. Tai reiškia, kad teoriškai „LiDar“ gali sugadinti ir priešais stovinčio ar važiuojančio automobilio kamerą.
Su kitomis kameromis būtų sunkiau, kadangi jos paprastai nebūna nukreiptos tiesiai į lazerius ir yra nuo jų toliau.
Vis tik tam, kad kamera būtų sugadinta, lazeriai turi veikti. Tai reiškia, kad automobilis turi būti užvestas.
Gamintojai klaidą pripažįsta, bet sutinka ne visi
Apie tai rašė ne vienas užsienio naujienų portalas. Šią problemą savo 2025 m. automobiliuose pripažįsta ir patys gamintojai. Oficialiame jų puslapyje „Volvocars.com“ rašoma:
„Nenukreipkite kameros tiesiai į „LiDar“. Jis, kaip lazerinė sistema, naudoja infraraudonųjų spindulių šviesos bangas, kurios gali sugadinti tam tikrus kamerų įrenginius. Tai gali būti išmanieji telefonai arba telefonai su kamera.“
Vis tik internete buvo ir tokių, kurie gynė „Volvo“ gamintojus argumentuodami, kad šie automobiliuose įmontuoti lazeriai ypač prisideda prie avarijų ir mirčių keliuose mažinimo.
Tad tai, jog šio automobilio negalima filmuoti kelių metrų atstumu nėra taip jau svarbu, palyginti su tuo, ką tie lazeriai duoda vairuotojui. Tačiau su tuo sutiko ne visi.
„Džiaugiuosi, kad mano telefonas sugedo vien tam, kad kažkas automobilyje jaustųsi saugus“, – ironizavo vienas komentatorius.
„Turėtų būti smagu pirkti naują telefoną, kuriam taupei ištisus mėnesius, vien dėl to, kad darei asmenukę tuo metu, kai kažkas pravažiavo pro šalį su 100 tūkst. eurų kainuojančiu automobiliu.
„Volvo“ šiuo atveju klysta ir dėl to yra keliami kolektyviniai ieškiniai daugelyje šalių“, – rašė kitas komentatorius.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!