• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas po svarstymo pritarė Valstybinio kelių fondo įstatymo projektui ir lydinčiųjų teisės aktų pataisoms, kuriais nuo 2026 m. siekiama įsteigti ilgalaikį finansavimo mechanizmą – Valstybinį kelių fondą. Šis fondas turėtų tapti papildomu kelių infrastruktūros finansavimo šaltiniu šalia dabar veikiančios Kelių plėtros ir priežiūros programos.

Seimas po svarstymo pritarė Valstybinio kelių fondo įstatymo projektui ir lydinčiųjų teisės aktų pataisoms, kuriais nuo 2026 m. siekiama įsteigti ilgalaikį finansavimo mechanizmą – Valstybinį kelių fondą. Šis fondas turėtų tapti papildomu kelių infrastruktūros finansavimo šaltiniu šalia dabar veikiančios Kelių plėtros ir priežiūros programos.

REKLAMA

Kaip pabrėžiama iniciatyvos rengėjų teikiamame projekte, fondo tikslas – stabiliai ir kryptingai finansuoti valstybinės reikšmės kelių rekonstrukciją, kapitalinį remontą, aplinkkelių statybą bei infrastruktūros pritaikymą gynybos reikmėms.

„Dabartinis modelis neleidžia efektyviai spręsti infrastruktūros degradacijos problemos – šiandien apie 40 proc. valstybinės reikšmės kelių yra blogos būklės, 117 tiltų reikalauja kapitalinio remonto. Kiekvieną dieną ši situacija tik blogėja“, – anksčiau yra sakęs susisiekimo ministras E. Sabutis.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak ministro, prastas finansavimas kelia grėsmę ne tik eismo saugumui, bet ir šalies gynybos pajėgumams, regionų pasiekiamumui bei Lietuvos konkurencingumui. Todėl siekiama sukurti specializuotą finansinį mechanizmą, kuris užtikrintų sisteminį kelių infrastruktūros atnaujinimą.

REKLAMA

Preliminariai skaičiuojama, kad fondo metinės pajamos galėtų siekti apie 400 mln. eurų. Jas sudarytų ne tik valstybės biudžeto lėšos, bet ir kelių naudotojo mokesčiai, transporto priemonių registracijos mokesčiai, baudos už KET pažeidimus, pajamos iš nesumokėtų kelių mokesčių, ES ir kita tarptautinė parama, taip pat paskolintos ir investuotos laikinos lėšos.

REKLAMA
REKLAMA

Fondo lėšos būtų skirtos strateginiams projektams valstybinės reikšmės keliuose, o kasdienė priežiūra ir savivaldybių kelių infrastruktūra toliau būtų finansuojama per Kelių plėtros ir priežiūros programą.

Pagal projektą, fondo sąmatą kasmet kartu su valstybės biudžetu tvirtins Seimas, o lėšų paskirstymą pagal tikslus ir prioritetus – susisiekimo ministras. Fondo valdytoja bus paskirta akcinė bendrovė „Via Lietuva“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nustatyta, kad fondas veiks tol, kol bus pasiektas tikslas – 80 proc. visų valstybinės reikšmės kelių turėtų atitikti jų kategorijai keliamus kokybės reikalavimus.

Po svarstymo už projektą balsavo 94 Seimo nariai, prieš – 2, susilaikė 16. Galutinį sprendimą dėl fondo steigimo Seimas priims per kitą balsavimą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų