• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Spūstimis sausakimšose parduotuvėse ir viduryje dienos nutįsusiomis automobilių eilėmis prie didžiųjų prekybos centrų – taip prekybininkai ir pirkėjai paminėjo kalėdinės prekybos sezono pradžią.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvoje masiniai apsipirkimai nėra tokie populiarūs kaip, tarkime, Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV), kur didelė dalis gyventojų apsiperka per vieną dieną – Juodąjį penktadienį, tačiau prekybos centrų atstovai sako, kad masiniai apsipirkimai Lietuvoje sparčiai populiarėja. Daugiausia žmonių – beveik kas vienuoliktas Lietuvos gyventojas – apsilankė didžiųjų Lietuvos miestų „Akropolio“ prekybos centruose organizuotoje akcijoje „Jamam“. „Akropolis LT“ Nuomos skyriaus vadovė Renata Jakubčionienė sakė, kad šiemet žmonės į prekybos centrus apsižvalgyti atvykdavo dar prieš prasidedant akcijoms: „Labiausiai perkami drabužiai, avalynė, buitinė technika ir namams skirtos prekės, taip pat žaislai. Jau tapo įprasta, kad pirkėjai dar prieš nuolaidų dieną ateina, apžiūri prekes, kainas, o per „Jamam“ tiksliai žinodami, ko nori, atvyksta apsipirkti.“Susiję straipsniai

REKLAMA

JAV Kongresas nesugebėjo parengti taupymo plano Darbo vietos, apie kurias svajoja daugelis Ko nesapnavo B. Bernanke 5 patarimai kaip geriau aptarnauti klientus internete Filosofas, kuris pažadino politikus

Pasak pašnekovės, mažmeninės prekybos tradicijos, tokios kaip Juodasis penktadienis užsienyje ar didžiųjų Lietuvos prekybos centrų organizuojamos akcijos, kol kas tik kuriamos – tai esą galima matyti iš nuolat augančio prekybos centrų lankytojų skaičiaus. R. Jakubčionienės teigimu, akcija „Jamam“ yra tarsi mažesnė Juodojo penktadienio versija, nes joje visos Lietuvos mastu dalyvauja ir taip nemažas parduotuvių skaičius – per 600. Buvo praktiški Prieš keletą savaičių prekybos centre „Ozas“ buvo rengiamas „Pirkinių maratonas“. Savaitgalį vykusi akcija, organizatorių teigimu, sutraukė rekordinį skaičių – apie 95 tūkst. – lankytojų. „Ozo“ direktorės Ingos Navickaitės nuomone, didelį lankytojų skaičių prekybos centre pavyko pasiekti ne tik dėl taikomų nuolaidų, bet ir dėl lankytojams surengtų pramogų. Pasak pašnekovės, „Pirkinių maratono“ lankytojų krepšelis padidėjo 3–4 kartus, o pirkėjai buvo praktiški: daugiausia rinkosi drabužius, buitinę techniką, avalynę. Įtakos padidėjusiam pardavimui, I. Navickaitės teigimu, šiemet turėjo ir sėkmingas užsieniečių įtraukimas į prekybą – apsilankė daug gyventojų iš Baltarusijos ir kitų valstybių kaimynių. Iš viso sulaukta apie 10 tūkst. pirkėjų iš užsienio. Tik išskirtiniams Kitas Vilniuje esantis prekybos centras „Europa“ šiemet surengė akciją „Black Friday“. Anot „Europos“ vadovės Gintarės Urnevičienės, akcijoje apsilankė 8 kartus daugiau žmonių nei įprastomis dienomis ir lankytojų skaičius siekė 20 tūkst.

REKLAMA
REKLAMA

„Masiniai apsipirkimai naudingi visiems – prekybininkai turi galimybę išparduoti prekes, vartotojai – sutaupyti pinigų, o prekybos centras gauna galimybę padidinti pardavimus ir pritraukti daugiau naujų lankytojų“, – pranašumus vardijo G. Urnevičienė. Tačiau, pasak prekybos centro vadovės, pernelyg dažnos masinės prekybos akcijos turi ir neigiamą savybę: jos gadina prekybos centro įvaizdį ir sumažina jo vertę klientų akyse. Kitas masinių akcijų trūkumas – po akcijų maratono gali būti sunku grįžti į įprastas vėžes ir parduoti prekes už įprastą kainą. „Mūsų pagrindiniai lankytojai yra netoli „Europos“ dirbantys verslininkai. Jie, palyginti su statistiniu vartotoju, yra reiklesni kokybei, aptarnavimui, asmeniniam dėmesiui. Tad siekdami tenkinti pirkėjų poreikius sąmoningai vengiame masiškumo“, – pasakojo G. Urnevičienė. Todėl, pašnekovės teigimu, išpardavimai ir akcijos nebus esminė prekybos centro „Europa“ rinkodaros strategijos dalis. Naudos išmaniuosius JAV masinį pirkimo maratoną pasitiko kiek vėliau negu lietuviai – tradiciškai po padėkos dienos sekantį Juodąjį penktadienį. Nors JAV prekybininkai teigia, kad terminas „Juodasis penktadienis“ simbolizuoja prekybos atsigavimą (anglų kalba tarp apskaitininkų žodis „juodas“ žymi pelningumą), šis terminas pozityvią reikšmę įgavo ne iškart – 1966 metais jis buvo pavartotas siekiant nusakyti juodą netvarką ir sąmyšį miestuose. Tik vėliau prekybininkai nusprendė, kad geriausią metų pardavimo dieną žmonės turėtų matyti ryškesnėje šviesoje ir pateikė kitą Juodojo penktadienio reikšmės versiją. Amerikiečiai per Juodąjį penktadienį lekia į parduotuves ir iš jų išeina pilnais krepšiais. 2010-aisiais vienas amerikietis vidutiniškai apsipirkdamas per Juodąjį penktadienį išleido 343 dolerius. Kad šių metų apsipirkimo akcijos JAV praeitų sklandžiau, mobiliųjų telefonų programėlių kūrėjai išmaniųjų telefonų savininkams pasiūlė ir specialias nemokamas programėles, padedančias paspartinti apsipirkimą Juodąjį penktadienį. Pavyzdžiui, pasitelkiant programėlę „The find“ galima skenuoti prekių brūkšninius kodus ir gauti išsamesnę informaciją apie parduotuvėse parduodamas prekes. „Buzzillions Reviews" leido sužinoti kitų pirkėjų atsiliepimus apie konkrečias prekes, o „Millo Local Shopping“ dėjo informaciją apie 3 mln. parduotuvių sandėliuose esančias prekes ir akimirksniu leido sužinoti, ar norimos prekės yra tam tikros parduotuvės sandėlyje. Tai – tik kelių programėlių pavadinimai. Perka internetu Jau tapo įprasta, kad JAV po Juodojo penktadienio seka „kiberpirmadiienis“ (angl. cyber monday). Tądien amerikiečiai ir kai kurių kitų šalių gyventojai po ilgojo pirkinių savaitgalio tęsia masinį apsipirkimą, tik šįkart tai daro neišeidami iš namų ir darbo vietų – perka elektroninėse parduotuvėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos prezidentas ir „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys sakė, kad Lietuvoje panašios masinės akcijos kol kas nebuvo organizuojamos: internetinės parduotuvės masinių apsipirkimo akcijų nekoordinavo ir vargu ar artimiausiu metu jų galima tikėtis. „Lietuvos internetinių pardavimų rinka, nors sparčiai auganti, kol kas labai maža, todėl nemanau, kad per kelerius artimiausius metus panašios masinio pirkimo akcijos sulauksime.“Faktai

REKLAMA

Šventinė prekyba

„Deloitte“ atlikto tyrimo duomenimis, šventiniams pirkiniams daugiausia išleisti ruošiasi airiai – 942 eurus vienam žmogui. Prancūzų šventinis biudžetas turėtų būti 606, vokiečių – 449 eurai.

61 proc. apklaustųjų europiečių tvirtino šiemet mažinsiantys šventinių pirkinių biudžetą dėl neaiškios padėties Europoje. Graikai biudžetą planuoja mažinti penktadaliu.

Europiečiai žada taupyti, o štai Rusijos ir Pietų Afrikos Respublikos gyventojai šventines išlaidas ketina didinti dešimtadaliu.

Paulius Grinkevičius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų