• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per mėnesį – dešimtys skundų

Panevėžiečiams, o taip pat ir apskrities gyventojams, nepatenkintiems pardavėjais ar paslaugų teikėjais, ieškoti teisybės sostinėje nebereikia. Po kelerių metų pertraukos Panevėžyje vėl atidarytas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos skyrius. Tad problemų turintys vartotojai gali kreiptis pagalbos vietoje. Konsultacijos galima prašyti telefonu, raštu ar tiesiogiai tarnyboje.

REKLAMA
REKLAMA

 

Pagalbos reikia

Panevėžyje dirbantis Regioninės veiklos koordinavimo skyriaus vyriausiasis specialistas Juozas Talalas suskaičiavo, kad nuo skyriaus atidarymo praėjus beveik dviem mėnesiams sulaukta daugiau kaip keturios dešimtys nusiskundimų, paklausimų, konsultacijos prašymų.

REKLAMA

„Matyti, jog tarnybos specialistų pagalba žmonėms labai reikalinga“, – sako vyriausiasis specialistas.

Jis primena, kad įsigijęs nekokybišką prekę ar gavęs nekokybiškas paslaugas vartotojas visų pirma turėtų kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją žodžiu. Jeigu nesutariama, kaip bus atlyginti patirti nuostoliai, vartotojas turėtų įteikti surašytą pretenziją, į kurią privaloma atsakyti per 10 dienų. Kai pardavėjai ar paslaugų teikėjai atsako, jog su reikalavimais nesutinka, vartotojas gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba tiesiai į teismą.

REKLAMA
REKLAMA

Patvirtinti, jog prekės ar paslaugos iš tiesų buvo nekokybiškos, gali atitinkamų tarnybų – Valstybinės ne maisto produktų, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Visuomenės sveikatos centro specialistų išvados.

 

Prieš pasirašant

Susitikimuose su vartotojais, seminaruose įvairiose apskrities vietovėse dalyvaujantis J. Talalas sako dažnai išgirstantis labai panašių klausimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Juozas Talalas.„Kiekviename susitikime būtinai klausiama, ką daryti nusipirkus nekokybiškus batus, telefoną, šaldytuvą. Atrodo, kad tie pirkiniai sukelia daugiausia bėdų, tačiau pretenzijų, be abejo, reiškiama ir dėl kitų prekių ar paslaugų“, – „Sekundei“ teigė specialistas.

REKLAMA

Nemažai pretenzijų sulaukia kompiuterių, televizorių, buitinės technikos pardavėjai bei taisytojai, nesusipratimų kyla dėl išvežiojamosios prekybos, įvairių sutarčių sudarymo.

J. Talalas primena, kad žmonės sudarydami bet kokią sutartį visada gerai perskaitytų tekstą, po kuriuo pasirašo. Dažnai į tarnybą kreipiasi gyventojai, neįsigilinę į sutarties sąlygas ir lengva ranka ją pasirašę. Už tokį neatsargumą mokėti kartais tenka labai brangiai.

REKLAMA

Nuo rugpjūčio Panevėžyje veikiančio skyriaus vyriausiasis specialistas sako, kad per palyginti trumpą laiką jau teko nagrinėti du skundus, kai žmonės nukentėjo būtent dėl nesąžiningų sutarčių sąlygų.

Atrodo, sutarties dėl išvežiojamosios prekybos ginčas netrukus turėtų būti išspręstas, konfliktuojančios pusės ketina susitaikyti radus priimtiną sprendimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

Čekis svarbus

Vartotojai turėtų nepamiršti labai svarbios taisyklės – išsaugoti prekių įsigijimo čekius. Pirkimo faktą patvirtinantis čekis įsigijus nekokybišką prekę tampa labai svarbiu dokumentu. Kai nebėra čekio, įrodyti savo tiesą būna sunku.

Į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą žmonės gali kreiptis įvairiais klausimais. Specialistai kontroliuoja standartines sutarčių sąlygas ir ginčija nesąžiningas vartojimo sutarčių sąlygas, gina viešąjį vartotojų interesą, tiria nesąžiningos komercinės veiklos vartotojų atžvilgiu atvejus, Reklamos įstatymo pažeidimus.

 

Vitalija JALIANIAUSKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų