• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Kruopščiai atrinktas asortimentas, kaina ir aukšta kokybė – pagrindiniai aspektai, kodėl pirkėjai kasdieniams apsipirkimams renkasi lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuves. „Maximos“ atstovų teigimu, galimybė įsigyti tik itin aukštos kokybės produktus būtent ir nulemia pirkėjų pasitikėjimą prekybos tinklu. Tai jiems svarbu įsigyjant įvairių kategorijų prekes, tačiau ypatingas budrumas kokybei ir kitiems jos parametrams dažnai pastebimas pirkėjams renkantis vaisius ir daržoves.

Kruopščiai atrinktas asortimentas, kaina ir aukšta kokybė – pagrindiniai aspektai, kodėl pirkėjai kasdieniams apsipirkimams renkasi lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuves. „Maximos“ atstovų teigimu, galimybė įsigyti tik itin aukštos kokybės produktus būtent ir nulemia pirkėjų pasitikėjimą prekybos tinklu. Tai jiems svarbu įsigyjant įvairių kategorijų prekes, tačiau ypatingas budrumas kokybei ir kitiems jos parametrams dažnai pastebimas pirkėjams renkantis vaisius ir daržoves.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Maximos“ Procesų ir kokybės valdymo departamento direktorė Ugnė Kačinskaitė pastebi, kad dažnas pirkėjas, rinkdamasis vaisius ir daržoves, juos mėgsta įvertinti pats – pačiupinėjęs, apžiūrėjęs, ar nėra plika akimi pastebimų pažeidimų. Noras įsitikinti šios kategorijos prekių kokybe savarankiškai, pasak jos, yra natūralus, nes siekiant maitintis ir gyventi sveikiau, vaisiai ir daržovės sudaro vis didesnę pirkėjų pirkinių krepšelio dalį. 

REKLAMA

„Kad „Maximos“ pirkėjai galėtų būti ramūs dėl jiems aktualių vaisių ir daržovių skyriaus asortimento kokybės, mūsų atsakomybė – užtikrinti nepriekaištingai veikiančius jos kontrolės procesus. Tai atliekame trimis etapais: pirmiausiai, lankydami tiekėją, vėliau – priimdami, sandėliuodami bei paruošdami vaisius ir daržoves pristatymui, na ir galiausiai – priimdami juos parduotuvėse bei esant prekybos salėje. Todėl kalbėdami apie prekių kokybę „Maximos“ parduotuvėse drąsiai sakome, kad užtikrinta, kai triskart patikrinta“, – sako U. Kačinskaitė.

REKLAMA
REKLAMA

Vaisiai ir daržovės atkeliauja iš ten, kur geriausios jų nokimo sąlygos

 „Maximos“ Procesų ir kokybės valdymo departamento direktorė dalinasi, kad vaisių ir daržovių kokybės kontrolės procesai išties prasideda dar tada, kai yra sprendžiama, kokio augintojo prekės bus įtrauktos į „Maximos“ asortimentą. Prieš atsirenkant augintoją, pasak U. Kačinskaitės, aplankomi jų ūkiai, lyginama ir įvertinama, kokiomis sąlygomis auginamos vienos ar kitos prekės bei kokia kokybės kontrolės sistema yra veikianti ūkyje. Taip kartu priimamas sprendimas, ar prekė bus perkama ir kur ji augs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pagrindinis kriterijus pasirenkant vieną ar kitą vaisių ir daržovių augintoją, mums yra sezoniškumas. Tai reiškia, kad vaisius ir daržoves perkame iš tos šalies, kurioje yra sezono įkarštis ir palankiausios nokimo sąlygos. Sezoniškumas ypatingai svarbus kalbant apie importines prekes. Esant sezonui Lietuvoje, tradicinius šalyje augančius vaisius ir daržoves, pavyzdžiui, braškes, bulves, kopūstus, pomidorus, agurkus ir panašiai, pirmu prioritetu perkame iš vietos augintojų. Lietuvoje užauginti vaisiai ir daržovės „Maximoje“ sudaro 30 proc. viso šios kategorijos asortimento. Tai – mūsų vertybė, kuria ypatingai džiaugiamės ir ją puoselėjame bendradarbiaudami su ilgamečiais partneriais, kurių didžioji dalis „Maximos“ pirkėjams kokybiškus vaisius ir daržoves pristato jau daugiau nei 25 metus“, – sako U. Kačinskaitė.

REKLAMA

Be to, kasdien su kokybės kontrolės procesais „Maximoje“ veikianti ekspertė priduria, kad bendradarbiaujant su tiekėjais, ne ką mažiau yra svarbūs ir jų gebėjimai greitai reaguoti į pokyčius, valdyti krizes bei prisitaikyti prie specifinių vartotojų poreikių ar rinkos standartų. Visa tai, anot jos, dėl itin aukštos kokybės produktų užtikrinimo, kartu su jais yra aptariama tiek pirmųjų, tiek ir vėlyvesnių vizitų metu, kad esant poreikiui būtų galima atlikti reikiamas korekcijas.

REKLAMA

Vaisių ir daržovių kokybei užtikrinti – kontrolė išmaniais prietaisais

Kiekvienas į „Maximos“ logistikos centrą, dar kitaip vadinamą temperatūriniu sandėliu, atkeliaujantis vaisius ar daržovė turi savo kokybės standarto specifikaciją, pagal kurią sprendžiama, ar jis pasieks „Maximos“ parduotuvių lentynas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kad galėtume į temperatūrinį sandėlį priimti atvykusius tik kokybiškus vaisius ir daržoves, prieš juos iškraunant iš tiekėjo sunkvežimio, pirmiausiai gerai įvertiname kokiomis sąlygomis prekės buvo pristatytos – ar užtikrintas atitinkamas temperatūrinis režimas, ar nesuvirtusios paletės, ar buvo laikomasi kitų numatytų kokybės specifikacijų jų pristatymo metu. Vidutiniškai kiekvieną mėnesį į šį sandėlį atvyksta apie 15 tūkst. tonų vaisių, uogų ir daržovių, kurių dėl kokybės neatitikimų nepriimame iki 10 proc.

REKLAMA

Be to, norėdami įsitikinti, kad pirkėjus pasieks ne tik kokybiškos, bet ir itin skanios šios kategorijos prekės, joms įvertinti naudojame ir atitinkamus prietaisus. Pavyzdžiui, kietumą matuojame specialiu įrankiu penetrometru, cukringumą – refraktometru, o citrinvaisių sultingumui, kuris turi būti mažiausiai 38–40 proc., įvertinti – sulčiaspaudę“, – sako U. Kačinskaitė. 

REKLAMA

Sandėliavimo ypatumai: 2–14 laipsnių temperatūra ir žalia šviesa

Vaisių ir daržovių kokybei užtikrinti, sandėlyje jie yra išskirstyti pagal jiems tinkamiausią temperatūrinį režimą. Vaisiams ir daržovėms čia yra išskirtos trijų skirtingų temperatūrų zonos – šilta, kurioje palaikomi 7–8 laipsniai,  šalta – 2 laipsniai bei atskirai bananams išskirta zona, kurios temperatūrinis režimas – 14 laipsnių. Ji – šilčiausia temperatūriniame sandėlyje esanti zona, o bananai čia sandėliuojami atskirai siekiant užkirsti kelią kitų vaisių ir daržovių nokimui, kurį spartina šio vaisiaus išskiriamos etileno dujos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiltoje zonoje sandėliuojamos paprikos, pomidorai, avokadai, cukinijos, bulvės ir t. t. Šioje zonoje turime įrengtą žalią šviesą, kuri yra ypatingai svarbi pastarajai minėtai daržovei – bulvei. Tamsesnė šviesia lėtina nokimą, stabdo fotosintezę, daigų augimą ir solanino kaupimąsi. Kitu atveju, jei bulvės bus laikomos šviesoje, jos pradės žaliuoti, susikaups per didelis solanino kiekis, kas gali sukelti pykinimą, viduriavimą, galvos skausmą ir kitus nemalonius pojūčius. Tuo tarpu šaltoje zonoje sandėliuojame obuolius, salotas, kopūstus, kaulavaisius, uogas ir kitas daržo prekes, kurioms svarbu užtikrinti vėsesnį temperatūrinį režimą“, – paaiškina „Maximos“ Procesų ir kokybės valdymo departamento direktorė U. Kačinskaitė.

REKLAMA

Vaisių ir daržovių kokybės kontrolės sandėlyje nenutrūksta ir jas sandėliuojant – mažiausiai du kartus per dieną jas įvertina sandėlio kokybės ekspertai. Vidutiniškai per mėnesį iš čia į prekybą neišvyksta apie 300 vaisių ir daržovių palečių, kurios sustabdomos ekspertams pastebėjus sandėliavimo metu aptiktus kokybės neatitikimus.

REKLAMA

 „Sandėlyje vaisiai ir daržovės neužsibūna ilgiau 2–3 dienų, tad „Maximos“ pirkėjams užtikriname ypatingą jų šviežumą ir kokybę“, – sako U. Kačinskaitė ir priduria, kad daugiausiai iššūkių tikrinant vaisių ir daržovių kokybę pasitaiko esant jų sezono pabaigai – kokybei prastėjant ypatingas fokusas skiriamas kontrolei, informuojant pirkimų kolegas apie poreikį keisti augintoją, atsižvelgiant į šalies klimato ypatumus.

REKLAMA
REKLAMA

Kokybės kontrolė vaisių ir daržovių skyriuje – ne rečiau kaip tris kartus per dieną

Ne ką mažiau svarbūs kokybės kontrolės procesai užtikrinami vaisiams, daržovėms bei uogoms atvykus į „Maximos“ parduotuves. Čia, prieš patekdamos į rampą, o vėliau – į skyriaus lentynas, gautos prekės dar kartą atidžiai patikrinamos, o tada – sandėliuojamos joms specialiai išskirtoje erdvėje.

„Rūpinamės, kad vaisių ir daržovių skyriaus produkcija mūsų prekybos salėse būtų visada tik itin aukštos kokybės ir šviežia, todėl ypatingą dėmesį skiriame prekių perrinkimui ir tvarkos palaikymui. Tai mūsų darbuotojai atlieka ne mažiau kaip tris kartus per dieną – šio proceso metu iš prekybos pašalinami tiek nekokybiški, tiek neišvaizdūs vaisiai ir daržovės. Kad kiekvienas „Maximos“ darbuotojas galėtų tinkamai įvertinti ne tik šios kategorijos, bet ir kitų prekių kokybę, mūsų vidiniai kokybės ir kontrolės skyriaus kolegos nuolat lanko parduotuves, kur kartu su darbuotojais vertina rizikas, edukuoja, kaip atpažinti įvairius kokybės neatitikimus. Tai ypač svarbu atvejų, kada retais atvejais viena ar kita nekokybiška prekė pasiekia pirkėja, prevencijai“, – teigia „Maximos“ atstovė.

REKLAMA

Pabaigai U. Kačinskaitė taip pat pabrėžia, kad visose „Maximos“ parduotuvėse įdiegta ir nekokybiškų prekių valdymo sistema, kai apie kokybės neatitikimus gali pranešti problemą pastebėję ne tik darbuotojai, bet ir pirkėjai. Tai, veikiant pažangiais metodais, prekybos tinklui „Maxima“ padeda vos gavus įspėjimą apie vienoje parduotuvėje nustatytą neatitikimą įvertinti ar tai masinė, ar lokali problema bei priimti su tuo susijusius sprendimus.

Straipsnį parengė: „UAB Maxima LT“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų