Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
89
Prekybos tinklas „Mego“ Audriaus Bareišio nuotr.

Vakar paaiškėjo, kad apie 17-os „Rimi“ ir „Iki“ parduotuvių įsigijimą svarsto Latvijos mažmeninės prekybos tinklas „Mego“. Jei šis tinklas apsispręs tikrai įsikurti Lietuvoje, ar pasiūlys mažesnes kainas?

89

Vakar paaiškėjo, kad apie 17-os „Rimi“ ir „Iki“ parduotuvių įsigijimą svarsto Latvijos mažmeninės prekybos tinklas „Mego“. Jei šis tinklas apsispręs tikrai įsikurti Lietuvoje, ar pasiūlys mažesnes kainas?

REKLAMA

Apie „Mego“ ketinimus pranešė BNS naujienų agentūra. Latvijos prekybininkų asociacijos vadovas Henrikas Danusevičius naujienų BNS teigė, kad galbūt „Mego“ ketina veikti visame regione, norėtų turėti didesnę rinką ir apsaugoti savo apyvartą.

Tiesa, kainomis lietuvių gali ir nelabai nudžiuginti. Jo teigimu, „Mego“ tinkle kainos panašios į „Maximos“.

Naujienų portalas tv3.lt galerijoje pateikia produktų kainas užfiksuotas „Mego“ prekybos tinkle.

REKLAMA

Štai gazuotas vanduo „Neptūnas“ kainuoja 0,79 Eur be akcijos, o Lietuvoje („Barboros“ internetinėje parduotuvėje) – 0,72 Eur. Ilgavaisiai agurkai „Mego“ tinkle – 2,49 Eur, Lietuvoje – 1,95 Eur. „Tymbark“ apelsinų sultys „Mego“ tinkle – 1,69 Eur, Lietuvoje – 1,54 Eur. Kai kurių produktų kainas palyginti negalima, nes tokių identiškų produktų Lietuvoje nėra. Bet, pavyzdžiui, „Mego“ prekybos tinkle be akcijos pjaustyta „Saliami“ (110g) - 1,69 Eur, baltos duonos kepalas – 0,65 Eur, kiaušiniai apie 1,59 Eur, litras pieno – 0,48 Eur. 

Iš esmės matyti, kad kainos itin nuo Lietuvoje jau veikiančių prekybos tinklų skiriasi nedaug.

Analitikai sako, kad įtakos kainoms nebus

Dar vakar Lietuvos analitikai spėjo patikinti, kad jeigu „Mego“ tikrai ir įžengs į Lietuvą, didelės įtakos kainoms nebus. Abejojama, ar iš viso pavyktų šiam prekybos tinklui čia įsitvirtinti.

REKLAMA
REKLAMA

„Kad ateina Latvijos žaidėjas, tai yra gerai, tos konkurencijos bus dar šiek tiek daugiau. Ar galime tikėtis poveikio kainoms? Aš labai abejočiau, nes ateinant Vokietijos „Lidl“ buvo daug lūkesčių, kad kainos kris, nes ateina pigesnio segmento žaidėjas, tačiau iš esmės kažkokio esminio poveikio kainoms nepamatėm“, – BNS sakė „Danske Bank“ vyriausiasis Baltijos šalių ekonomistas Rokas Grajauskas.

„Atvirai, nelabai tikiu naujo prekybininko sėkme: visų pirma, parduotuvių skaičius labai mažas, koncentracija nedidelė, konkurencija sektoriuje milžiniška – nelabai juos įsivaizduoju gyvybingus (...) Latvių atėjimas visiškai jokio poveikio (pirkėjams – BNS) nepadarys“, – BNS sakė mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas.

REKLAMA
REKLAMA

R. Grajausko nuomone, daugiau įtakos kainoms šalies rinkoje padarytų, tarkime, Lenkijos tinklo atėjimas.

„Taip pat bus ir dabar, juo labiau, kad ateina žaidėjas iš Latvijos, kuri yra panaši kaip Lietuvos rinka. Jei turėtume žaidėją iš Lenkijos, tada gal turėtume didesnį poveikį kainoms, nes daugiau produktų būtų tiekiama iš Lenkijos, kurie jie yra pigesni. Bet kartu iš prekybininkų girdime, kad yra ne kartą mėginta siūlyti daugiau lenkiškų produktų, bet Lietuvos pirkėjas yra išrankus ir teikia pirmenybę lietuviškiems produktams“, – pridūrė R. Grajauskas.

Trečiadienį „Rimi“ tinklą Lietuvoje valdanti Švedijos „ICA Gruppen“ pranešė, kad „Rimi Lietuva“ ir „Palink“ pasirašė 17-os parduotuvių pardavimo sutartis, tačiau jos įsigalios, kai pirkėjus patvirtins Konkurencijos taryba.

REKLAMA
REKLAMA

Švedijos įmonės atstovas Olas Fernvallas BNS sakė, kad įmonė kol kas nekomentuoja, su kuo pasirašė susitarimą – anot jo, yra daugiau nei vienas pirkėjas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų