Pasak „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, šių gamintojų modeliai pasižymi ypač palankiu kainos ir kokybės santykiu: jie patvarūs, pigūs prižiūrėti, o jų remontu užsiima kone kiekvienas automobilių servisas. Be to, jų įvaizdis taip pat daro įtaką sprendimui – „Volkswagen“ siejamas su vokiška inžinerija, „Volvo“ – su saugumu, o „Opel“ – su racionaliu pasirinkimu.
„Daug žmonių renkasi tai, ką pažįsta. Įpročiai ir pasitikėjimas prekės ženklu – tai faktoriai, kurie išlieka labai svarbūs“, – sako P. Valiukėnas.

Patikimumas – svarbiausias kriterijus
Didžiausią įtaką naudoto automobilio pasirinkimui daro trys esminės savybės – patikimumas, ekonomiškumas ir praktiškumas.
„Yra daug nusivylusių prastos būklės automobiliais, tad patikimumas tampa pagrindiniu kriterijumi. Taip pat svarbu, kiek kainuos eksploatacija – jei galima važiuoti pigiau, žmonės tuo ir naudojasi. O praktinis aspektas – ypač svarbus: pirkėjai dažniau renkasi universalo kėbulo automobilius, pritaikytus kasdieniams poreikiams“, – teigia P. Valiukėnas.
Konkretūs modeliai – konkretūs poreikiai
Lietuvos pirkėjų pasirinkimus lemia ne tik prekių ženklai, bet ir konkretūs modeliai, atitinkantys skirtingas vartotojų grupes.
Tarp „Opel“ modelių išsiskiria „Astra“, kuri vertinama už universalumą ir ekonomiškumą, o „Insignia“ – dėl komforto ir erdvumo, tinkamo ilgesnėms kelionėms. „Volkswagen Passat“ išlieka populiariausias modelis tarp tų, kurie vertina komfortą ir patikimumą, o „Golf“ ypač mėgstamas tarp jaunų vairuotojų – dėl kompaktiškumo ir nedidelių išlaikymo kaštų.
„Volvo“ markės modeliai, tokie kaip „XC60“ ar „V70“, populiarūs tarp šeimų ir vyresnio amžiaus vairuotojų. Pasak eksperto, šią tendenciją lemia komfortas, saugumas, patikima garso izoliacija ir malonus vairavimo pojūtis.
Lenkija – kitas trejetukas
Nors Lietuvoje lyderių pozicijos nekinta, „Longo LT“ duomenys rodo, kad kaimyninėje Lenkijoje situacija kiek kitokia – ten dominuoja „Škoda“ ir „Toyota“, o „Volkswagen“ rikiuojasi trečioje vietoje. Visgi, pasak P. Valiukėno, šie skirtumai neturėtų kardinaliai pakeisti bendrų tendencijų.
„Didėjanti SUV modelių paklausa gali šiek tiek pakoreguoti rinkos struktūrą, tačiau esminio poslinkio populiariausių markių trejetuke nesitikime“, – teigia jis.
Tad kol kas lietuvių įpročiai lieka pastovūs: jie renkasi tai, kas patikrinta, patikima ir praktiška. Ir kol tokių automobilių pasiūla išlieka stabili, vargu ar matysime staigius pokyčius naudotų automobilių rinkos viršūnėje.