• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Volkswagen“ grupė sparčiai įgyvendina vieną didžiausių savo istorijoje pertvarkų. Koncerno valdyba darbuotojų susirinkime Volfsburge pranešė, kad iki šiol apie 20 tūkst. darbuotojų sutiko su pasiūlymu palikti įmonę anksčiau laiko. Maždaug du trečdaliai iš jų išeina į išankstinę pensiją.

47

Volkswagen“ grupė sparčiai įgyvendina vieną didžiausių savo istorijoje pertvarkų. Koncerno valdyba darbuotojų susirinkime Volfsburge pranešė, kad iki šiol apie 20 tūkst. darbuotojų sutiko su pasiūlymu palikti įmonę anksčiau laiko. Maždaug du trečdaliai iš jų išeina į išankstinę pensiją.

REKLAMA

Sprendimas dėl darbuotojų mažinimo buvo pasiektas dar 2024 m. pabaigoje, po sudėtingų derybų tarp įmonės valdybos ir profsąjungos. Vienas esminių principų – socialinis teisingumas ir savanoriškumas.

Išeinantiems darbuotojams siūlomos solidžios išeitinės kompensacijos, kurių dydis priklauso nuo darbo stažo. Kai kuriais atvejais jos gali siekti iki 400 tūkst. eurų. Nors tikslių sumų bendrovė neatskleidžia, personalo vadovas Gunnaras Kilianas patikino, kad artėjama prie užsibrėžto tikslo.

REKLAMA
REKLAMA

Be darbuotojų skaičiaus mažinimo, „Volkswagen“ taip pat mažina kitus su personalu susijusius kaštus. Nuo 2026 m. siūlomų profesinio rengimo vietų skaičius bus sumažintas daugiau nei perpus – nuo 1 400 iki 600 per metus. Ši priemonė yra dalis plano, kuriuo siekiama kasmet sutaupyti apie 1,5 mlrd. eurų darbo užmokesčio sąnaudų.

REKLAMA

Be to, apie 130 tūkst. „Volkswagen“ markės darbuotojų atsisako įprastų atlyginimų didinimų. Nuo šiol 5 proc. jų atlyginimo bus nukreipiama į naują fondą, kuriuo planuojama remti lankstesnius darbo modelius.

Iki šiol darbuotojams mokėtas papildomas atostoginis priedas, siekęs apie 1 290 eurų, taip pat bus panaikintas. Vietoj jo nuo 2027 metų bus įvestas specialus priedas IG Metall profsąjungos nariams.

Profesinė sąjunga IG Metall dabartinį susitarimą vertina kaip laimėjimą. Esą pavyko išvengti gamyklų uždarymo. Vis dėlto šis rezultatas gali būti laikinas, mat Vokietijos automobilių pramonė vis dar susiduria su struktūriniais iššūkiais. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų