Tačiau bandant išsiaiškinti, kas tiksliai parduoda šiuos automobilius ir kaip jie pateko į šalį, aiškumo mažėja. Vietoj tiesaus atsakymo – nutylėjimai, tarpininkavimo schemos ir sudėtingos sutartys, kurių detalės atskleidžiamos tik tiems, kurie „rimtai nusiteikę pirkti“.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
„Autonews.ru“ žurnalistas apsilankė keliuose didžiausiuose Maskvoje esančiose BMW atstovybėse, apsimesdamas potencialiu pirkėju.
Pirmasis sustojimas – „BMW БорисХоф“. Čia žurnalistui buvo tiesiai pasakyta: salonas nėra tiesioginis automobilio pardavėjas. Teisiškai automobilį perka ne iš salono, o iš fizinio asmens, kuris nurodomas pirkimo-pardavimo sutartyje.
Salonas – tik tarpininkas. Tokia schema leidžia išvengti kai kurių mokesčių, tačiau tai reiškia, kad pirkėjas tampa ne pirmu, o antru savininku registracijos liudijime. Kartu pirkėjui siūlomas pasirinkimas.
Jei pageidaujama, salonas gali iš pradžių pats įsigyti automobilį, o tuomet jau parduoti jį tiesiogiai. Tai populiarus pasirinkimas tarp įmonių ar pirkėjų, siekiančių formalaus teisinio aiškumo.
Iš techninės pusės kiniškas „BMW X3 Long“ iš tiesų atrodo patraukliai. Pailginta ratų bazė (9 cm ilgesnė nei įprasta), benzininis 258 AG variklis su visų varančiųjų ratų sistema, o įrangos sąrašas apima tokias opcijas kaip adaptyvūs žibintai, „M-Sport“ stabdžių sistema ar „Sky Lounge“ panoraminis stogas.
Automobiliai siūlomi dviem komplektacijomis, o išorės ar salono kokybė, pasak salono darbuotojų, atitinka Vokietijoje surinktų modelių standartus. Tačiau jų teisinė kilmė – mažiau skaidri.
Kitas vizitas – „Rolf Premium“ salone. Čia scenarijus panašus, tačiau akcentuojama kita detalė: visi automobiliai yra „komisiniai“.

Tai reiškia, kad salonas veikia kaip pardavimo agentas, bet automobilio savininkas išlieka trečiasis asmuo. Pasirašant pirkimo sutartį figūruoja salonas, tačiau registracijos dokumentuose pirkėjas tampa antru savininku.
Automobiliai turi elektroninius techninius pasus, praeina techninę ekspertizę, pirkėjui žadamas pilnas dokumentų paketas, o galimi nesklandumai, pavyzdžiui, registravimo problemos, neva padengiami garantiniu grąžinimo mechanizmu.
Sunkiausiai skaidrumo riba nustatoma buvo „Автодом“ salone. Į tiesius klausimus apie automobilio teisinį statusą, savininką ir pirkimo procesą atsakyta nebuvo. Visi pokalbiai buvo nukreipiami į „rimto kliento“ lygmenį.
Tik šiam, anot darbuotojo, būtų atskleisti visi sandorio aspektai. Žurnalisto klausimai, ar salonas pats įsigyja automobilius, ar tik perduoda juos iš tiekėjų, liko be konkretaus atsakymo.
Buvo kartojama, kad „variantų daug“ ir „viskas aptariama individualiai“. Mašinos – tik iš anksto parinktos, dažniausiai iš anksto užsakomos. Apie bet kokius teisinius ar mokesčių aspektus kalbėti viešai nepanoro nei vienas salono atstovas.
Visi trys salonai patvirtino, kad kiniški „BMW X3“ į Rusiją atkeliauja pagal paralelinio importo schemą, tačiau detalių, kaip ir per kieno vardus vyksta įvežimas, neskelbia.
Sandoriai dažniausiai siejami su vadinamaisiais patikimais tiekėjais, o pirkėjui siūloma pasitikėti, nes „visi dokumentai bus tvarkingi“. Tarp jų – muitinės deklaracijos, utillizacijos mokesčių kvitai, techninių patikrinimų pažymos ir automobilio istorija.
Vis dėlto, net ir turint visus šiuos dokumentus, teisinė rizika išlieka – pirkėjas tampa ne pirmu savininku, o automobilio kelias iki jo rankų išlieka pilnas tarpininkų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!