REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo narių grupei pasiūlius keisti, anot jų, sovietinio dizaino kelio ženklus, Susisiekimo ministerija teigia, kad dabartiniai ženklai atitinka tarptautinę konvenciją, o jų keitimas būtų netvarus ir teisiškai nepagrįstas.

Seimo narių grupei pasiūlius keisti, anot jų, sovietinio dizaino kelio ženklus, Susisiekimo ministerija teigia, kad dabartiniai ženklai atitinka tarptautinę konvenciją, o jų keitimas būtų netvarus ir teisiškai nepagrįstas.

REKLAMA

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai Andrius Vyšniauskas, Paulė Kuzmickienė ir Mindaugas Skritulskas apie siūlymą keisti kelio ženklus pranešė šią savaitę.

Pasak jų, daugumos šiuo metu Lietuvoje galiojančių ir naudojamų kelio ženklų dizainas, šriftas yra identiški ar panašūs į Sovietų Sąjungos okupacijos metu patvirtintus kelio ženklus, taip pat – į Rusijoje, Baltarusijoje ir kitose posovietinėse šalyse dabar naudojamų kelio ženklų.

Politikai pažymi, kad Latvija ir Estija yra pakeitusios savo kelio ženklų grafinį dizainą ir naudoja skirtingus šriftus.

REKLAMA
REKLAMA

„Lietuva jau daugiau kaip 30 metų save ne tik tapatina su Vakarų pasauliu, bet ir yra jo dalimi. (...) Tačiau kirtus Lietuvos ir Rusijos arba Lietuvos ir Baltarusijos sienas mus pasitinka tie patys ar labai panašaus sovietinio standarto kelio ženklai, su tuo pačiu sovietiniu šriftu. Sugebamame iš miestų aikščių pašalinti sovietinius balvonus, perkelti karių kapines, atėjo laikas atsisakyti ir šių sovietinių reliktų“, – pranešime cituojamas A. Vyšniauskas. 

REKLAMA

Politikai ragina sukurti savo grafinio dizaino kelio ženklus, artimus ar panašius į naudojamus Europos Sąjungos valstybėse.

Anot parlamentarų, šiuos pokyčius būtų galima įgyvendinti per ateinantį dešimtmetį, nes per tiek laiko atnaujinama didžioji dalis šalyje esančių kelio ženklų. 

Susisiekimo ministerija BNS pateiktame komentare nurodė, kad Lietuva nuo 1991 metų yra įsipareigojusi užtikrinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Kelių eismo taisyklių (KET) atitiktį tarptautiniams teisės aktams – Kelių eismo konvencijai bei Kelio ženklų ir signalų konvencijos.

REKLAMA
REKLAMA

„Pažymime, kad šiuo metu KET įtvirtinti kelio ženklai ir jų atvaizdai atitinka Kelio ženklų ir signalų konvencijoje numatytus kelio ženklus ir jų atvaizdus – formą, spalvą, reikšmę, paskirtį ir pan.“, – teigia ministerija.

Anot jos, Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos Vidaus transporto komiteto Saugaus eismo darbo grupė, remdamasi prie konvencijos prisijungusių valstybių gerąja patirtimi, 2024 metais baigė rengti kelio ženklų atvaizdų atnaujinimus.

Galutinis dokumentas valstybėms svarstyti bus pateiktas šių metų rugsėjį.

„Atsižvelgdama į tai, Susisiekimo ministerija mano, kad kelio ženklų dizaino keitimas ne pagal konvencijos pakeitimus, o pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo būtų netvarus ir trumpalaikis“, – nurodoma komentare.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ministerija žada keisti KET, Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisykles, kai minėta Jungtinių Tautų Saugaus eismo darbo grupė pritars konvencijos pakeitimams ir ženklų dizaino keitimas turės teisinį pagrindimą.

Susisiekimo ministerijos skaičiavimu, vieno standartinio kelio ženklo įrengimas vidutiniškai kainuoja 200 eurų. Į šią kainą įeina kelio ženklo skydas, laikančioji konstrukcija ir ženklo pastatymas.

Priklausomai nuo ženklo matmenų, laikančiosios konstrukcijos sudėtingumo, įrengimo kaštų, kaina gali būti didesnė.

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra apie 250 tūkst. ženklų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų