Žmogus, netyčia sudaužęs prekę parduotuvėje, pasimeta, išsigąsta, o kartais net bando kuo greičiau pasišalinti iš įvykio vietos, tikėdamasis išvengti nemalonumų.
Visgi prekybos tinklai ramina ir pabrėžia, kad tokiose situacijose geriausia – ramiai kreiptis į parduotuvės darbuotoją, kuris viską sutvarkys.
Tačiau daugeliui svarbiausias klausimas išlieka vienas – ar už netyčia sugadintą prekę teks susimokėti?
Portalas tv3.lt kreipėsi į didžiuosius prekybos tinklus ir išsiaiškino, kas iš tiesų nutinka tokiais atvejais ir kada pirkėjas turi atlyginti žalą.
Sudaužius netyčia – nėra ko jaudintis
Prekybos tinklo „Iki“ Komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė pasidalijo, kad dažniausiai pirkėjai sugadina įvairias pakuotes ar jogurto indelius, tačiau pasitaiko ir dužusių stiklinių talpų.
Dažniausiai sugadintos prekės, anot G. Kitovės yra utilizuojamos, o pirkėjams, kurie jas sugadino netyčia, nėra ko jaudintis.
„Jei netyčia nuvirs ir suduš prekė, ar iš rankų išslys pomidorų padažo indelis, pirkėjai jaudintis neturėtų – už tai tikrai nereikės susimokėti.
Tokių įvykių parduotuvėje pasitaiko kiekvieną dieną, tad nutikus nelaimei, kažkam suskilus ar išbirus, užtenka pakviesti parduotuvės darbuotoją, kad galėtume sutvarkyti tą vietą“, – komentavo „Iki“ atstovė.
Tuo metu „Lidl Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Lina Skersytė pažymėjo, kad atvejai, kuomet parduotuvėje pirkėjai apgadina kokias nors prekes, yra itin reti.
„Parduotuvė yra išplanuota taip, kad joje būtų patogu apsipirkinėti tiek naudojantis pirkinių vežimėliu, tiek krepšeliu. Erdvės tarp parduotuvės lentynų taip pat yra gana plačios, kad apsiperkant nebūtų kliudomos sudėtos prekės.
Jei pirkėjas visgi padaro prekybos tinklui netyčinę žalą, kaip pavyzdžiui, sudaužo tam tikrą produktą ar gėrimą, žalos atlyginti nėra reikalaujama“, – nurodė „Lidl“ atstovė.
Kiekvienas atvejis vertinamas individualiai
„Iki“ Komunikacijos vadovė įvardijo, kad visai kitaip situacija sprendžiama, kai klientas kažką sudaužo piktavališkai, norėdamas sąmoningai pakenkti ar sugadinti prekes.
Anot G. Kitovės, tokiais atvejais prekybos tinklas kreipiasi į policiją ir nuostolius asmeniui tenka atlyginti.
Visos „Iki“ tinklo parduotuvės yra stebimos vaizdo kameromis, parduotuvėse budi apsaugos darbuotojai, todėl prireikus įvykio aplinkybes galime pasitikslinti. Piktavališkų veiksmų, sugadinimo ar vagystės atveju visuomet kreipiamės į policiją.
Tačiau tokie atvejai nėra dažni, daugiausiai pasitaiko netyčinių atvejų, kai iš rankų išslysta grietinės ar uogienės indelis, pabyra druska ar pan.“ – dalijosi „Iki“ atstovė.
L. Skersytė pažymėjo, kad „Lidl“ parduotuvėse galioja tokia pati tvarka, tačiau tyčinių prekių apgadinimų kol kas nėra pasitaikę.
„Maxima“ atstovas Titas Atraškevičius ir „Rimi“ atstovė Dalia Čenkienė nurodė, kad tokia pati tvarka galioja ir šių tinklo parduotuvėse.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!