• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirkdami daiktą ne visuomet esame tikri, kad jis mums tiks ar patiks. Vis tik nemažai prekių, kad ir nepanaudotų, grąžinti negalima. Todėl pirkėjams patariama būti atidesniems renkantis, ką pirkti.

Pirkdami daiktą ne visuomet esame tikri, kad jis mums tiks ar patiks. Vis tik nemažai prekių, kad ir nepanaudotų, grąžinti negalima. Todėl pirkėjams patariama būti atidesniems renkantis, ką pirkti.

REKLAMA

Taip pat svarbu žinoti, kokiais atvejais prekės pakuotė negali būti pažeista, o kada užteks tik įrodymo, jog jas pirkote, kad būtų grąžinti pinigai.

Prekybos tinklai nurodė, kada galima grąžinti kokybiškas prekes, kurios pirkėjui tiesiog netiko, o ką daryti, kai prekė, pasirodo, yra brokuota.

Ką daryti, jei dėl prekės persigalvojote?

Prekybos tinklų atstovai aiškino, kad geros kokybės prekę galima grąžinti tik tokiu atveju, jei ji nepatenka į negrąžinamų prekių sąrašą, nebuvo naudota ir net išpakuota.

REKLAMA
REKLAMA

Laikinai prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorės pareigas einanti Snieguolė Valiaugaitė nurodė, kad grąžinti ar pakeisti tinkamos kokybės prekę pirkėjas gali tik per 14 kalendorinių dienų.

REKLAMA

„Jei kokybiška prekė buvo naudota arba jos pakuotė – pažeista, jos negalime priimti“, – pažymėjo atstovė.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė antrino – jei pirkėjas nusipirks ne maisto prekę, pvz., keptuvę, puodą ar pan., ją išims iš pakuotės, išbandys ir tik tada nuspręs, kad visgi jos nenori, prekės atgal parduotuvė nepriims.

REKLAMA
REKLAMA

Ji paminėjo, kad prekes galima grąžinti tik toje konkrečioje parduotuvėje, kurioje buvo įsigyta prekė.

Tą sakė ir prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis. Jo teigimu, darbuotojas apžiūrės prekę ir ją pakeis kita arba grąžins sumokėtus pinigus.

Vienintėlė „Lidl“ turi kiek kitokias taisykles. Anot prekybos tinklo viešųjų ryšių vadovės Linos Skersytės, čia grąžinti kokybišką prekę pirkėjai turi ne per 14, o per 30 kalendorinių dienų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis tik visa kita tvarka nesikeičia: „Jei pirkėjas tiesiog persigalvojo, prekės grąžinimas galimas tik tuo atveju, jei prekė nebuvo naudota, yra originalioje pakuotėje ir su visais priedais.“

Maistas ir negrąžinamos prekės

Tiesa, visos šios taisyklės negalioja maisto prekėms. Anot G. Kitovės, geros kokybės maisto prekių grąžinti negalima.

REKLAMA

Tačiau, jei maisto prekė yra netinkamos kokybės, ji priimama atgal bet kokiu atveju, jei pirkėjas turi pirkimo kvitą.

„Pvz., jei pirkėjas nusipirks kopūstą ar kokią kitą daržovę, kurią prapjovus pasimatys, kad prekė netinkama vartoti, pinigus už prekę grąžinsime.

Tokiu atveju reikėtų kreiptis į parduotuvę, kurioje pirkta prekė, arba klientų aptarnavimo centrą“, – nurodė „Iki“ komunikacijos vadovė.

REKLAMA

O pastebėjus nebegaliojančią prekę dar apsipirkimo metu reikėtų apie tai pranešti darbuotojui, kuris prekes patikrins ir išims iš prekybos vietos, pridūrė D. Ryliškis.

Vis tik prekybininkai neslėpė, kad yra ir kitų prekių, kurių grąžinti, jei prekės yra kokybiškos, negalima.

Pvz., greitai gendančios prekės (švieži maisto produktai) ar prekės, kurios atgal negali būti priimtos dėl higienos (pvz., apatinis trikotažas ar kosmetika).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jos patenka į negrąžinamų ir nekeičiamų prekių sąrašą, tad negali būti grąžintos, net jei ir nebuvo naudotos, o jų pakuotė nebuvo apgadinta.

Tarp jų yra tabako gaminiai, buitinė technika, žaislai ir pan. Šis sąrašas – visuose prekybos tinkluose vienodas.

REKLAMA

Ką daryti, jei prekė – brokuota?

„Norfa“ atstovas aiškino, kad nusipirkus brokuotą prekę reikia atvykti į tą parduotuvę, kurioje prekė buvo įsigyta, ir kreiptis į parduotuvės vadovą.

„Būtinai su savimi turėkite pirkimo kvitą, nes jis yra įrodymas, kada, kur ir už kokią kainą jūs įsigijote prekę. Mūsų darbuotojai apžiūrės prekę ir įvertins jos kokybę.

REKLAMA

Jeigu prekė išties yra nekokybiška, parduotuvės darbuotojas arba kasininkė jums grąžins už prekę sumokėtus pinigus“, – komentavo D. Ryliškis.

Rimi“ Rinkodaros ir viešųjų ryšių skyriaus vadovė Dalia Čenkienė patikino, kad įsigijus nekokybišką prekę prekybos tinklas visuomet sutinka grąžinti pinigus ar pakeisti prekę kita.

„Žinoma, svarbu, kad pats klientas produktus laikytų tinkamomis sąlygomis ir kreiptųsi į mus iki prekės galiojimo termino pabaigos arba per prekei taikomą garantinį terminą, jei tai yra ne maisto prekė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gavus visą reikiamą informaciją iš pirkėjo įvertinama esama situacija ir sprendžiama, ar už prekę turime grąžinti pinigus“, – dėstė D. Čenkienė.

Pasak „Maxima“ atstovės, brokuotos, neveikiančios ar pažeistos prekės gali būti grąžinamos arba keičiamos įstatymo numatyta tvarka.

„Pvz., elektronikos prekės, kurios yra nekokybiškos, gali būti grąžinamos per 24 mėn. garantinį laikotarpį. Tokiu atveju pirkėjas gali pasirinkti, ar nori prekę pakeisti, ar atgauti sumokėtus pinigus. 

REKLAMA

Tačiau, jeigu įsigyta kokybiška prekė buvo panaudota, sugadinta ar praradusi prekinę išvaizdą, o taip pat, jei ji įtraukta į negrąžinamų prekių sąrašą, pinigai už ją nėra grąžinami ir ji nėra keičiama“, – kalbėjo S. Valiaugaitė.

Tuo metu „Lidl“ atstovė atkreipė dėmesį – jei prekės kaina yra iki 15 eurų, ji yra priimama parduotuvėje.

REKLAMA

Tačiau brangesnės prekės yra perduodamos aptarnaujančiam servisui, kur prekės yra patikrinamos: Jei nustatomas gedimas, prekės pakeičiamos į naujas.

Ką reikia turėti norint grąžinti prekę?

Pasak „Rimi“ atstovės, grąžinant prekę svarbu, kad pirkėjas turėtų pačią prekę (kai kuriais atvejais – prekės nuotrauką).

Taip pat pirkimo kvitą arba kitą dokumentą, patvirtinantį mokėjimą už prekę, kad darbuotojai sistemoje galėtų patys surasti čekio kopiją.

REKLAMA
REKLAMA

G. Kitovė pabrėžė, kad neturint kvito ar kito pirkimą patvirtinančio dokumento pinigai už prekes nėra grąžinami.

O, jei grąžinama kokybiška prekė, tik kvito neužteks – prekė turi būti pilnos komplektacijos, nepažeistos pakuotės, su visais priedais ir etiketėmis, vardijo „Maxima“ atstovė.

„Pastebėjome, kad grąžinamų prekių skaičius „Maximos“ parduotuvėse per metus išlieka gana stabilus.

Didesnis aktyvumas įprastai fiksuojamas tik žiemos laikotarpiu, kai klientai dažniau keičia ar grąžina dovanas“, – įžvalgomis dalijosi S. Valiaugaitė.

O L. Skersytė patarė – kad prekės grąžinti visgi netektų, su prekės techninėmis savybėmis, naudojimo instrukcija ir kitomis savybėmis (spalva, dydžiu, svoriu, dizainu ir t. t.) pirkėjas gali susipažinti prekės pardavimo vietoje. Taip pat, jei reikia, paprašyti parduotuvės personalo pagalbos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų