Numatyta parengti specialiuosius teritorijų planavimo dokumentus trijose atkarpose: A8 (Panevėžys–Aristava–Sitkūnai), A10 (Panevėžys–Pasvalys–Ryga) ir A17 (Panevėžio aplinkkelis). Bendra planuojamo ruožo trukmė – apie 160 kilometrų.
Pasak laikinai „Via Lietuva“ generalinio direktoriaus pareigas einančio Martyno Gedaminsko, tai yra pirmasis, tačiau esminis žingsnis siekiant pertvarkyti magistralę į keturių eismo juostų kelią, atitinkantį šiuolaikinius eismo saugos ir techninius standartus.

Teritorijų planavimo procesą sudaro trys pagrindiniai etapai: parengiamasis, rengimo ir baigiamasis. Jo metu bus nustatytos konkrečios teritorijos infrastruktūros plėtrai, numatyti inžinerinių sprendimų principai bei apsaugos priemonės, leidžiančios sklandžiai vykdyti rekonstrukciją. Projektas taip pat apims jungiamųjų kelių tinklą, užtikrinsiantį vietinį susisiekimą bei geresnį kelių pralaidumą.
„Via Baltica“ koridoriaus modernizavimas vykdomas pagal Europos Sąjungos TEN-T (transeuropinio transporto tinklo) reikalavimus. Šie standartai numato ne tik keturių eismo juostų magistralės plėtrą, bet ir infrastruktūros darną su kitomis tarptautinėmis transporto jungtimis.
„Via Baltica“ Lietuvos teritorijoje laikoma ypatingos valstybinės svarbos projektu – tai nustatyta dar 2013 metais priimtu Seimo nutarimu. Todėl jos plėtrai taikoma atskira, valstybės lygmens teritorijų planavimo procedūra, įskaitant viešinimo, derinimo ir ginčų sprendimo tvarką.
Per Lietuvą einanti „Via Baltica“ driekiasi 269 kilometrų ilgio ruožu ir apima keletą svarbiausių šalies magistralinių kelių atkarpų: A5 (Kaunas–Marijampolė–Suvalkai), A1 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda), A8, A10 bei A17. Tai viena svarbiausių Šiaurės–Pietų krypties transporto arterijų, jungiančių Baltijos šalis su Lenkija ir toliau – su Vakarų Europa. Magistralė reikšminga ne tik tarptautiniam mobilumui, bet ir Lietuvos regionų ekonomikai, prisidedant prie logistikos, prekybos ir darbo rinkos plėtros.
Artimiausiu metu, parengus ir patvirtinus specialiuosius planus, bus galima imtis konkrečių projektavimo ir rekonstrukcijos darbų. Tai leis užtikrinti tolygų „Via Baltica“ modernizavimą visoje Lietuvos teritorijoje – nuo Marijampolės iki Latvijos sienos.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!