Skaitytojas Robertas iš Vilniaus atsiuntė tv3.lt portalo redakcijai laišką, kuriame atkreipė dėmesį į tų pačių prekių kainų skirtumus fizinėse vaistinėse ir internetiniuose jų puslapiuose.
„Atėjau pirkti akių lašiukų į „Camelia“ vaistinę, parodžiau juos, įmušė 19 eurų, o internete rodė kainą 10 eurų“, – dalijosi vilnietis.
Jį gerokai nustebino ir vaistininkės patarimas: „Užsisakykite internetu ir po 10 min. ateikite atsiimti internetinio užsakymo.“
Kitaip tariant, jeigu prieš eidamas į vaistinę pasižiūri į internetą ir užsisakai ten, tuomet sumoki dvigubai mažiau, nei sumokėtum netikrinęs tiesiog užsukęs į vaistinę.
Galiausiai lašiukų jis nusipirko ta kaina, kurią matė internete. Tačiau vyras įsitikinęs, kad taip žmonės yra apgaudinėjami. O labiausiai esą nukenčia ir taip pažeidžiama gyventojų grupė – vyresnio amžiaus žmonės, kadangi jie dažniausiai apsipirkinėja tik fizinėse parduotuvėse.
„Juokingai su tomis kainomis fizinėse ir interneto parduotuvėse, vis bando apgauti. O fizinėse daugiausia ir apsiperka senoliai, kurių finansinė padėtis ir taip nedžiuginanti, o iš jų dar taip tyčiojasi“, – sakė Robertas.
Kainų skirtumus lemia kaštai
Situaciją pakomentavusi „Camelia“ vaistinių tinklo marketingo direktorė Rasa Rumbauskaitė pažymėjo, kad kainų skirtumai fizinėse ir internetinėse vaistinėse iš tiesų egzistuoja.
„Kainų skirtumas gali būti ženklus, nes prekyba internetu patiria gerokai mažiau kaštų, nei prekyba fizinėse vietose.
Prekyba fizinėse vaistinėse patiria papildomus transportavimo, sandėliavimo, darbuotojų išlaikymo, patalpų nuomos ir kitus kaštus“, – nurodė ji.
„Benu“ vaistinių tinklo vadovė dr. Indrė Brazauskaitė atkreipė dėmesį, kad tokie kainų skirtumai yra būdingi dažnam mažmeninės prekybos atstovui ir tai lemia įvairios priežastys.
„Kainos gali skirtis dėl keleto priežasčių bei aplinkybių. Klientui viena svarbesnių – aptarnavimas ir galimybė gauti gyvą farmacijos specialisto arba vaistinės konsultanto patarimą.
Nors interneto erdvėje taip pat sudarome galimybes konsultuotis, fizinis kontaktas su patyrusiu specialistu sukuria didesnę vertę klientui, o tai, žinoma, lemia ir skirtingą kanalo kaštų struktūrą“, – nurodė vaistinių tinklo vadovė.
„Gintarinės vaistinės“ rinkodaros vadovė Irena Tėvelienė irgi pritarė, kad nemaža dalis asortimento turi skirtingą kainodarą lyginant kainas fizinėse vaistinėse bei internetinėje vaistinėje.
Pasak jos, svarbu pabrėžti, kad kainų skirtumas priklauso ir nuo einamuoju laikotarpiu vykstančių akcijų bei specialių pasiūlymų tiek fizinėse vaistinėse, tiek internetinėje vaistinėje.
„Pagrindinis skirtumas, tai yra skirtingus prekybos kanalus sąlygojančios skirtingos aptarnavimo bei išlaikymo sąnaudos. Žemesnės kainodaros taikymas internetinėje vaistinėje susijęs su mažesnėmis sąnaudomis bei galimybe optimizuoti procesus šiame prekybos kanale.
Todėl mūsų įmonė, užsakant ar parduodant prekes internetu, laikosi nuostatos taikyti skirtingą kainodaros politiką parduodant prekes fizinėje ir internetinėje vaistinėse. Ši praktika, vykdant prekybą tiek fizinėse parduotuvėse, vaistinėse, tiek internetu, nėra išskirtinė, tai pakankamai dažna praktika“, – nurodė I. Tėvelienė.
Tuo metu „Eurovaistinės“ komunikacijos projektų vadovė Kamilė Šoblinskė pažymėjo, kad kainų skirtumus lemia ir intensyvi konkurencija tarp internetinių vaistinių, kuri skatina greitai reaguoti ir siūlyti palankesnes sąlygas pirkėjams.
„Pastebime, kad vaistus klientai dažniausiai renkasi įsigyti vaistinėje, o grožio ir sveikatos prekes – pavyzdžiui, kosmetiką ar maisto papildus, kuriuos siūlo ne tik vaistinės, bet ir daugybė kitų fizinių bei internetinių parduotuvių – dažnai perka internetu“, – pasakojo ji.
Internete ne visada pigiau
I. Brazauskaitė pastebi, kad kainodara fizinėse ir elektroninėse vaistinėse pamažu išsilygina, o reguliarios kainos internetu labiausiai gali skirtis įsigyjant maisto papildus, kosmetikos bei higienos prekes.
„Šiek tiek skiriasi ir nereceptinių vaistų kainos. Kosmetikos, higienos produktų, maisto papildų kategorijose akcijos yra ypač dažna praktika, bet galutinė kaina ne visada gali būti mažesnė nei fizinėse vaistinėse.
Tai yra prekės, kurių pirkimas nėra skubus, kurių įsigijimą klientai gali planuoti iš anksto ir kurių dažnai įsigyjamas didesnis kiekis. Tokiems produktams akcijos gali būti kiek dažnesnės, taip pat gali būti taikomi lojalumo pasiūlymai, skatinantys rinktis patogų apsipirkimą nuotoliniu būdu“, – pažymėjo „Benu“ vaistinių tinklo vadovė.
Visgi ji atkreipė dėmesį, kad internete ne visada pigiau, kadangi vaistinėse yra taikomi įvairūs pasiūlymai, o kartais šie pasiūlymai kainos atžvilgiu yra geresni fizinėse vaistinėse, kartais – elektroninėje parduotuvėje.
„Mūsų tikslas – tokių pasiūlymų visada turėti, nes matome, kad jie klientams svarbūs, o klientas, pastebime, vis dažniau linkęs kombinuoti skirtingus apsipirkimo kanalus skirtingomis aplinkybėmis“, – pastebėjo I. Brazauskaitė.
Senjorams specialios nuolaidos
Labiausiai dėl tokių skirtumų nukenčianti gyventojų grupė yra pensininkai, kurie dažniausiai apsiperka gyvai, o internetinėmis parduotuvėmis, kuriose yra pigiau, nesinaudoja.
Visgi R. Rumbauskaitė pažymėjo, kad siekiant nenuskriausti vyresnio amžiaus klientų jiems suteikiama „Mažų kainų“ kortelė, pažymėta „Senjoro“ arba „Kartu vienas dėl kito“ žyma.
„Su ja nuolaidos iki 30 proc. vaistinėse taikomos visam asortimentui, visą dieną ir nuo pirmos prekės. Pigiau jie gali įsigyti vaistus, kosmetiką, maisto papildus ir kitus reikalingus preparatus“, – išskyrė „Camelia“ vaistinių tinklo marketingo direktorė.
„Benu“ vaistinių tinklo vadovė atkreipė dėmesį, kad jie vyresnio amžiaus žmonėms taip pat suteikia specialią lojalumo kortelę, galiojančią tik fizinėse vaistinėse.
Su šia kortele asmenys nuo 60 metų gauna iki 20 proc. siekiančią nuolaidą receptiniams ir nereceptiniams vaistams bei 20 proc. nuolaidą – kosmetikai bei maisto papildams, medicinos prekėms.
„Tai užtikrina, kad net jei tam tikros kategorijos prekių kaina fizinėje vaistinėje yra didesnė nei internete, vyresnio amžiaus klientai vis tiek gali pasinaudoti jiems taikoma nuolaida. Mūsų kolegos vaistinėse aktyviai dalijasi šia informacija su klientais, ypač tais, kurie nuolat perka tam tikrus produktus“, – pažymėjo I. Brazauskaitė.
Panašius metodus siekiant suteikti geresnes sąlygas vyresniems žmonėms nurodė naudojanti ir „Gintarinė vaistinė“.
„Taip pat suprantame ir atsižvelgiame į tai, kad ne visi pacientai turi galimybes pirkti internetu, todėl turime specialią programą senjorams. Joje yra specialūs pasiūlymai bei ilgalaikės nuolaidos tiek perkant fizinėse vaistinėse, tiek perkant internetu“, – dalijosi I. Tėvelienė.
Tuo metu „Eurovaistinės“ komunikacijos projektų vadovė pažymėjo, kad vaistinių tinklas stengiasi į apsipirkimą internetinėje vaistinėje įtraukti ir vyresnio amžiaus žmones.
„Daug dėmesio skiriame tam, kad mūsų internetinė vaistinė būtų kuo paprastesnė ir patogesnė naudoti: aiški struktūra, lengva prekių paieška ir, žinoma, galimybė pasitarti su konsultantais telefonu ar susirašyti gyvo pokalbio lange.
Mūsų komanda visada pasirengusi ne tik atsakyti į visus klausimus, bet ir padėti susikurti paskyrą, susidėti prekes į krepšelį ar pateikti užsakymą“, – nurodė K. Šoblinskė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!