REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vyriausybėje įvykusiame Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdyje aptarta šių metų avaringumo situacija šalyje ir eismo įvykių priežasčių analizė, praneša Vidaus reikalų ministerija.

Vyriausybėje įvykusiame Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdyje aptarta šių metų avaringumo situacija šalyje ir eismo įvykių priežasčių analizė, praneša Vidaus reikalų ministerija.

REKLAMA

Pastaraisiais metais šalies keliuose stebimos esą nerimą keliančios tendencijos.

Suprastėjo eismo įvykių statistika – padaugėjo eismo įvykių ir žūčių juose, nors keliuose sumažėjo žuvusių pėsčiųjų. Mažiau eismo įvykių sukelia ir neblaivūs vairuotojai ir neturintys teisės vairuoti. 

Per 2023 m. 10 mėnesių šalies keliuose įvyko 2 513 eismo įvykiai, kuriuose žuvo arba buvo sužeisti žmonės.  Šiuose eismo įvykiuose žuvo 128 žmonės, t. y. 24 žmonėmis daugiau nei per 2022 metų tą patį laikotarpį. Daugiausia žuvusiųjų – transporto priemonių vairuotojai. Žuvę automobilių vairuotojai sudaro 41 proc. visų žuvusių eismo dalyvių, keleiviai – 26 proc., pėstieji – 26 proc.

Eismo įvykiuose sužeisti 2 894 žmonės, t. y. 20 žmonių daugiau nei 2022 metais tuo pačiu laikotarpiu. Pagrindinė tragiškų įvykių keliuose priežastis – nesaugus greitis arba greičio viršijimas. 

REKLAMA
REKLAMA

Pasak vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės, siekiant gerinti eismo saugumo situaciją keliuose, būtinos kompleksinės ir efektyvios priemonės, kurios pirmiausiai užkirstų kelią daryti daugkartinius nusižengimus. 

REKLAMA

„Kad išvengtume skaudžių nelaimių ateityje, ypatingą dėmesį privalome skirti kovai su daugkartiniais ir šiurkščiais kelių eismo taisyklių pažeidėjais. Negalime toleruoti piktybiškų ir ciniškų vairuotojų, kuriuos šiuo metu galiojančios baudos neatgraso nuo pasikartojančių pažeidimų keliuose“, – pranešime cituojama ministrė A. Bilotaitė.

Baudas už greitį didintų dvigubai

Vidaus reikalų ministerija siūlo Teisingumo ir Susisiekimo ministerijoms peržiūrėti Administracinių nusižengimų kodeksą dėl galiojančių baudų. 

REKLAMA
REKLAMA

VRM nuomone, reiktų didinti baudas už greičio viršijimą iki 30–60 eurų už 11–20 km/val. viršijimą (dabar galioja 12–30 eurų bauda) ir skirti nuo 60 iki 120 eurų baudą už 21–30 km/val. viršijimą; dabar galioja 30–90 Eur bauda.

Taip pat siūloma atimti teisę vairuoti, viršijus greitį daugiau 30 km/val., kai vairuotojas jau buvo kartą baustas, bei viršijus greitį daugiau nei 40 km/val., kai vairuotojas taip pat buvo kartą baustas.

Pažymėtina, kad baudos už greičio viršijimą neperžiūrėtos nuo 2008 m. ir neatitinka dabartinio pragyvenimo lygio ir gaunamų pajamų. Praktika rodo, kad kuo daugiau viršijamas saugus greitis, tuo mažiau išieškoma baudų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be kita ko, išsisukinėjimas nuo baudų tampa ir verslu – kai kurie asmenys siūlo savo kontaktus, kad būtų nurodyti pažeidėjais, tačiau baudų nemoka.

Nesumokėjusiems baudų už KET pažeidimus VRM siūlo neleisti naudotis savo automobiliais iki baudų sumokėjimo – būtų stabdoma transporto priemonės teisė dalyvauti eisme, nekeičiamas/neišduodamas vairuotojo pažymėjimas.

Skirtų baudų daugelis nesumoka

2021 m. skirta 1 406 809 eurų baudų už KET pažeidimus, iš jų sumokėta 513 978 eurų (36 proc.). 2022 m. skirta  1 701 520 eurų baudų, iš jų sumokėta 476 976 eurų (28 proc.). 2023 m. iki lapkričio 1 d. skirta 2 562 617 eurų baudų, iš jų sumokėta 409 236 eurų (16 proc.).

REKLAMA

Šiuo aspektu Finansų ministerijai ir Valstybinei mokesčių inspekcijai siūloma peržiūrėti baudų už paskirtus administracinius nusižengimus išieškojimo procedūras. 

Kitoms ministerijoms pagal veiklos sritis siūloma parengti pasiūlymus dėl prieigos prie nebūtinųjų paslaugų (pvz., lizingo, transporto priemonės pirkimo, kelionės bilieto pirkimo ir kt.) ribojimo apimties plėtimo, jei asmuo nesumokėjo visų paskirtų baudų už administracinius nusižengimus.

Taip pat VRM siūlymu automobilio savininkas, davęs vairuoti savo transporto priemonę ryšių su Lietuva neturinčiam asmeniui, privalo laiduoti už pažeidėjui paskirtos baudos sumokėjimą. 

REKLAMA

KET pažeidėjui per nustatytą terminą nesumokėjus baudos, atsakomybė tektų laiduotojui. Automobilio savininkui nesumokėjus baudos, turėtų būti ribojamas vairuotojo pažymėjimo išdavimas/keitimas; transporto priemonei stabdoma teisė dalyvauti eisme.

VRM nuomone, Rizikos grupės asmenų sąrašą tikslinga papildyti pakartotinai vairuojančiais be teisės vairuoti, vairuojančiais chuliganiškai ir viršijusiais greitį virš 50 km/val. Siūloma išplėsti pareigūnų įgaliojimus tikrinti, ar tokie asmenys laikosi apribojimų ir nevairuoja, bei esant reikalui – siųsti jiems įspėjimus.

REKLAMAAutobilis.lt
Reiktu gal koki dienrasti isleist "Baudu salies naujienos" ar "Bauda bauduze",nes jau realiai pykina nuo straipsniu apie baudas.Ir aplamai reiktu itvirtint istatymu,jei LR pilietis per kalendorius metus nera gaves ne vienos baudos,tai metu gale jam uz tai reikia skirti bauda.
Idiotu valdzia, ka dar galima pasakyti. Prie ko cia greitis ar baudos, radaru prikabinta tukstantis +, trikojai visuose tiesuose fuozuose kur galimas normalus greitis, bet del pasipinigavimo apribotas. Kiek vairuoja girtu, beteisiu, turinciu tukstancius paskirtu baudu, bet nesumokanciu. Kaip statomi ribojantys zenklai, pasiziurejus atrodo, kad sprendziantys klerkai per daug ruko zolytes, bet garantuotai, neturi supracio apue eisma. Nekalbu apie keliu kokybe. Radarams investuotus pinigus davus keliu remontui, greiti butu galima dar padidinti. Negi tie bukiai nesupranta, kad blogeja prichologine zmoniu bukle matant jaip valdzia naikina valstybe. Gali dar 10000 radaru pastatyti, nupirkti dar 5000 trikoju, situacija keliuose bloges
o ges-tapo wadė nesusimastė ?
o ges-tapo wadė nesusimastė ?
kad besaikis ,dirbtinis baudimas sukels kada nors atoveiksmį ,kad nubaustieji ne už ką prades kersyti ,ieskos kaip nubausti ant tokios pat sumos alia walstybę arba jį nubaudusį mu-sorą ?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų