Naktiniai autobusai miestus veja į nuostolius

Naktinių autobusų sistema Vilniuje įsigaliojo vasaros gale, o Kaune ji veikia jau apie keturis metus. Vis dėlto ši paslauga pelno neatneša, o nuostoliai padengiami iš savivaldybės biudžetų.

Norint, kad programa atsipirktų Vilniuje per naktį reikėtų pervežti apie 1400-1500 keleivių, šiuo metu vidutiniškai pervežama 1100. Kaune šie skaičiai dar mažesni – per naktį pervežama apie 500 žmonių. Tačiau šiame mieste naktinis transportas važinėje net tris dienas – ketvirtadienio, penktadienio ir šeštadienio naktimis, kai tuo metu Vilniuje tik penktadienio ir šeštadienio.

Ekonomistas Raimondas Kuodis sako, kad nauda turi viršyti kaštus, ir tai turi būtų įrodoma realiais skaičiavimais bei būtina atkreipti dėmesį į tai, kur geriausia pinigus yra nukreipti.

„Savivaldybės vedamos gerų norų, bet daro ekonominius sprendimus, kurie nėra protingi. Visi sprendimai turi būti paremti elementariais skaičiavimais. Transportas sprendžia kelias problemas: sutaupo degalų, laiko ir saugo gyvybes. Pagrindiniai trys šaltiniai naudos į kuriuos turi būti nukreipta transporto politika. Jei mes neprotingai skirsime pinigus gelbėti kokiai gyvybei vienoje vietoje, galime kitoje vietoje prarasti šimtus gyvybių“, - įsitikinęs ekonomistas.

REKLAMA

Naktinis transportas Kauną varo į nuostolius

Savivaldybės dėl naktinio transporto dažniausiai susilaukia prašymų iš studentų asociacijų. Kaune šiais metais nuspręsta šią paslaugą teikti ir ketvirtadieniais. Išlaidos naktiniams autobusams šiame mieste vidutiniškai siekia 4000-5000 eurų per mėnesį. Kauno transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras pasakoja, kad viešasis transportas apskritai neneša pelno, bet tai būtina paslauga.

„Kaunas supranta, kad tai nėra pelninga veikla, kaip ir daugelis viešųjų transporto sprendimų. Bet tai yra socialinė paslauga, kuri reikalinga gyventojų susisiekimui. Pelningi reisai būna vidury dienos arba rytinio bei vakarinio piko metu. Tomis valandomis uždirbtu pelnu taip pat yra dengiamos išlaidos, kitus nuostolius dengia savivaldybė“, - teigia P. Keras.

Anot Vilniaus savivaldybės įmonės susisiekimo paslaugos vadovės Modestos Gusarovienės nors didesnių renginių metu ir pavyksta gauti pelną iš naktinių autobusų, tai tėra  simbolinis uždarbis. Svarbiausia sekti, kad ši paslauga negeneruotų nuostolių.

„Viešasis transportas yra socialinė paslauga, dotuojama iš savivaldybių biudžetų, kas nepadengiama iš bilietų. Jeigu miestas ryžtasi dotuoti tai viskas tvarkoje. Viskas priklauso nuo skaičiavimų ir kiek miestas gali sau leisti numatyti viešajam transportui. Daugelyje Europos miestų tiekiama tokia paslauga, o Taline iš viso yra nemokamas viešasis transportas miesto gyventojams“, - pasakoja M. Gusarovienė.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų