Bendrovė „flyLAL“ tvirtina besidominti galimybėmis lėktuvuose diegti mobiliojo ryšio technologijas, kurios leistų tokias paslaugas teikti skrydžių metu. Anot „flyLAL“ generalinio direktoriaus Vytauto Kaikario, lėktuvuose įdiegus atitinkamą įrangą, keleiviai galėtų kalbėtis mobiliaisiais telefonais, siųsti SMS bei naudotis GPRS duomenų perdavimo ryšiu.
Duomenys iš lėktuvo būtų perduodami per palydovinį ryšį atitinkamam mobiliojo ryšio operatoriui. Norintys naudotis mobiliuoju ryšiu keleiviai turėtų būti užsisakę tarptinklinio ryšio paslaugą iš savo mobiliojo ryšio tiekėjo.
Mobiliojo ryšio paslaugas lėktuvuose teikianti bendrovė „On Air“ jau yra gavusi leidimą teikti mobiliojo ryšio paslaugas virš Europos Sąjungos šalių teritorijų, tarp jų – ir virš Lietuvos. „On Air“ turėtų sudaryti sutartis su Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriais dėl paslaugų teikimo šių bendrovių klientams.
Mobilusis ryšys lėktuve pradeda veikti lėktuvui pakilus į daugiau nei 3 km aukštį – apie galimybę naudotis mobiliuoju telefonu ar duomenų perdavimo paslaugomis praneša specialūs lėktuvo salone užsidegantys ženklai.
„Šiandieniniais skaičiavimais, skambutis lėktuve gali kainuoti nuo 1,5 euro, siunčiami SMS – 0,4 arba 0,5 eurocentų. Kainos priklausys nuo Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių kainodaros. Gruodžio mėnesio duomenimis, atliekant bandymus lėktuve buvo pasiektas 432 kbps duomenų perdavimo greitis“, – atsiveriančias galimybes aiškino techninės lėktuvų priežiūros bendrovės „flyLAL Technics“ vadovas Andrejus Belotelovas.
Mobilusis ryšys lėktuvuose pasaulyje komerciškai dar nėra teikiamas. Skrydžių bendrovės „Air France“, "Raynair", BMI ir TAP įranga yra įdiegta ir išbandyta, šiuo metu yra laukiama sertifikavimo patvirtinimo, kuris leis šias paslaugas teikti keleiviams.
„Įdomus faktas yra tas, kad „Air France“ bendrovei atlikus apklausą paaiškėjo, kad keleiviai nenorėtų, jog lėktuve šalia jų sėdintys žmonės kalbėtųsi mobiliaisiais telefonais. Taigi diegiant naujas galimybes kyla nemažai diskusijų, ar mobilusis ryšys lėktuvuose bus pranašumas, kokių teigiamų ir neigiamų aspektų jis gali suteikti. Mes taip pat ketiname atsižvelgti į Lietuvos keleivių nuomonę“, – sakė V. Kaikaris.
Kol kas nėra priimta sprendimų dėl mobiliojo ryšio diegimo Lietuvos ar kaimyninių šalių bendrovių lėktuvuose. „flyLAL“ vadovas sakė, kad mobiliojo ryšio įrangos diegimo, bandymo ir sertifikavimo procesai gali užtrukti iki vienerių metų.